.

 

W kwestii medycyny estetycznej Polacy wolą słuchać influencerów niż lekarzy. Raport

dodano: 
31.05.2023
komentarzy: 
0

Jak wynika z raportu „Etyka i przyszłość medycyny estetycznej” i opracowanego w lutym 2023 roku przez Instytut Badawczy Kantar Public sondażu, medycyna estetyczna w Polsce jest coraz powszechniejsza – czytamy na businessinsider.com.pl.

Zaledwie 4 proc. ankietowanych uważa medycynę estetyczną za element holistycznego dbania o siebie. Z kolei 69 proc. postrzega takie zabiegi jako sposób na poprawę mankamentów urody czy ciała. 

Wskazywane przez respondentów źródła wiedzy na temat medycyny estetycznej to najczęściej portale internetowe (57 proc.), kosmetyczki i kosmetolodzy (57 proc.) oraz media społecznościowe (41 proc.).

Wyniki wskazują również na to, że prawie połowa osób, które korzystają z zabiegów oferowanych przez medycynę estetyczną, podejmuje decyzję o tym pod wpływem influencera, nie zaś lekarza. 

71 proc. badanych stwierdziło, że gwarancja jakości operacji jest ważnym czynnikiem przy wyborze osoby wykonującej ją. 98 proc. przyznało, że do przeprowadzania tego typu zabiegów należy mieć odpowiednie kwalifikacje. Jednak osób, które udają się do lekarza w celu poddania się zabiegowi medycyny estetycznej, jest 30 proc. (zd)

Źródło:

businessinsider.com.pl, Influencer zamiast lekarza. Raport o medycynie estetycznej w Polsce, 29.05.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin