sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościWrzosek: tanio, czyli drogo - jak nie budżetować filmów PR

Wrzosek: tanio, czyli drogo – jak nie budżetować filmów PR

Znam firmę z branży energetyczno-paliwowej, która za jeden 30 minutowy film korporacyjny o wartości maks. 50 tys. zł zapłaciła dwa razy tyle. Nie wynikało to ze złej woli. Wynikało z niewiedzy i braku doświadczenia. PR menadżer tej firmy nigdy wcześniej nie miał do czynienia z produkcjami filmowymi, tak jak ja lub ty nie mieliśmy nigdy do czynienia z szachownicowo-pielgrzymowym walcowaniem blachy.  Przeszacowanie budżetu w filmach wynika często z wprowadzania do nich dosyć kosztownych pozycji jak animacje 3D, zdjęcia lotnicze, krany kamerowe, wizażyści, dodatkowe oświetlenie, statyści i aktorzy.  Dodają one filmowi blasku, ale odejmują autentyczności. Warto więc zastanowić się nad ich nadmiernym wykorzystaniem. Siłą napędową filmu służącego komunikacji jest jego autentyczność połączona z pomysłowością/oryginalnością i profesjonalnym wykonaniem. To najcenniejsze i najtańsze zarazem pozycje w budżecie filmowych. Oba zależą od inwencji PR-owców i zespołu producenckiego.

Znam również inną firmę z zupełnie innej branży, która tak skutecznie negocjowała budżet z producentem filmowym, że zdecydował się on na zrobienie filmu dwukrotnie poniżej zakładanego budżetu. Prawdopodobnie miał w tym momencie wolne moce przerobowe i nie chciał tracić nawet takiego zlecenia. Film powstał kosztem relacji klient – producent.  Podczas produkcji obie firmy wyeskalowały konflikt na tyle duży, że czas jego produkcji i zaangażowanie do niego wielu innych osób przewyższyły pierwotny budżet.  Produkcja trwała za długo, brakowało odpowiednich zdjęć filmowych. Niski budżet wymusił małą liczbę dni zdjęciowych. Tym samym brakowało możliwości dogrywek i uzupełnień. Podczas kolaudacji oczekiwania klienta rozmijały się z oglądanym obrazem. W obu scenariuszach stracili wszyscy. Budżetowanie produkcji filmowej na potrzeby komunikacji ma wymiar nie tylko finansowy, ale i projektowo – organizacyjny. Planując i realizując film warto pamiętać do jakich celów go tworzymy, co ma komunikować i komu ma komunikować. Gdzie będziemy ten film emitować i jak długo.  Z tych czynników ma wynikać budżet a nie odwrotnie.

Dobre animacje oraz filmy do celów PR nie muszą być ani bardzo tanie ani bardzo drogie. Muszą być po prostu dobre i mieścić się pomiędzy powyższymi atrybutami.

Michał Wrzosek

Jak zaplanować budżet, aby film spełniał nasze oczekiwania?

Co wpływa istotnie na koszty produkcji filmów PR?

Wszystkiego dowiedzie się ze szkolenia otwartego z autorem

Wideo w komunikacji PR

Już 28 sierpnia | Warszawa

Sprawdź program – TUTAJ

ZAPISY – TUTAJ

Michał Wrzosek jest trenerem Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj