Z zagranicy

dodano: 
08.07.2005
komentarzy: 
0

PR atomu
Australijski portal The Age pisze o dużym zainteresowaniu mediów tematyką energii atomowej. Według autorki artykułu Liz Minchin, wynika ono zarówno ze zmian klimatycznych i globalnego ocieplenia, jak również ze starannie przygotowanej międzynarodowej strategii public relations. Ma ona na celu sprzedanie energii atomowej jako czystej i bezpiecznej. W lutym tego roku odbyła się konferencja w Paryżu strategów PR przemysłu nuklearnego, która zakończyła się optymistycznym tonem stwierdzeniem, że opinia publiczna przekonuje się powoli do energii atomowej. W artykule czytamy o działaniach lobbingowych i PR-owskich prowadzonych przez to grono.

Dubaj dba o swój PR w Szwajcarii i Austrii
„Rząd w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie – przyp. red.) zlecił agencji F+W Communications reprezentowanie dubajskiego Departamentu Turystyki, Handlu i Marketingu w Szwajcarii i Austrii” - informuje persoenlich.com. Celem współpracy jest promocja tego arabskiego miasta jako miejsca atrakcyjnego zarówno dla turystów, jak i inwestorów. Silvio Weilenman, właściciel F+W, jest bardzo zadowolony z nowego wyzwania dla agencji. Odpowiedzialna za projekt jest Melinda Cimino, Account Director. Do zespołu F+W dołączył od pierwszego lipca Peter Lichtsteiner, który wcześniej był Country Managerem Dubaju.

Inwestować w Egipcie
Fleishman-Hillard podpisał kontrakt z jedną z agend rządu egipskiego (General Authority for Investments & Free Zones). Do zadań FH będzie należało informowanie i zachęcanie do inwestowania w Egipcie przez firmy z Europy (głównie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch i Francji) oraz z rejonu Bliskiego Wschodu. Oferta Fleishman-Hillard wygrała z tymi zaprezentowanymi przez Weber Shandwick i Burson Marsteller.

Samoregulacja nie wystarczy?
LobbyControl i Corporate Europe Observatory napisała do Siim Kallasa, Unijnego Komisarza ds. Administracyjnych i Przeciwdziałania Defraudacji, aby go poinformować o wprowadzających w błąd kampaniach lobbingowych prowadzonych przez firmy PR – czytamy na portalu SpinWatch. Ostatni taki przypadek to kampania na rzecz przyznawania patentów na software (Campaign for Creativity). Komisarz Kallas nadzoruje przygotowania do Europejskiej Inicjatywy Przejrzystości, która ma na celu wzrost przejrzystości w działaniach lobbingowych. Ulrich Mueller z LobbyControl uważa, że „obowiązkowa jawność i zasady etyczne są jedynym sposobem, aby efektywnie zniechęcić do kłamliwych praktyk lobbingowych”. Oglądając strone Campaign for Creativity odnosimy wrażenie, że jej twórcy reprezentują m.in. artystów, muzyków, projektantów i twórców software’u. Jednak strona jest zarządzana przez londyńską agencję PR Campbell Gentry, wspomagana przez takie firmy jak Microsoft i SAP, a jej finansowanie jest nieznane. Kallas twierdzi, że samoregulacja i dobrowolna jawność wystarczą, jednak LobbyControl i Corporate Europe Observatory uważają, że konieczna jest obowiązkowa pełna jawność działań.

Nowy wizerunek McDonald’s
Presserwis poinformował, że McDonald’s zamierza zainwestować 80 mln dolarów w swój wizerunek. Pieniądze mają być przeznaczone na nowe, modne ubrania dla pracowników – stroje mają zaprojektować m.in. Tommy Hilfiger i P. Diddy. „Koncern ma nadzieję, że pracownicy będą je nosili w czasie wolnym i w ten sposób reklamowali markę” – pisze Presserwis. Nowa strategia marketingowa zakłada również rozsyłanie broszury informacyjnej „Jeść rozsądnie i żyć aktywnie”, w której namawia do jedzenia sałatek, owoców i warzyw zamiast hamburgerów i frytek.

Źródło:

The Age, SpinWatch, persoenlich.com, presserwis
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin