Z zagranicy

dodano: 
21.07.2005
komentarzy: 
0

PR-owcy naukowcami
Biuro Badań i Rozwoju w Agencji Ochrony Środowiska poszukuje zewnętrznych konsultantów PR – czytamy w The New York Times. Biuro zamierza przeznaczyć 5 mln dolarów przez kolejne pięć lat na udoskonalenie strony internetowej, zorganizowanie grup fokusowych, które zajmą się wizerunkiem agencji oraz pisanie informacji prasowych do pism naukowych. Niektórzy w środowisku naukowców są oburzeni, że pieniądze, które powinny być przeznaczone na naukę trafią do agencji PR-owskich. Agencja broni się mówiąc, że te pieniądze mają pomóc w pozyskaniu kolejnych środków finansowych na badania. Donald Kennedy, edytor magazynu Science, powiedział, że pomysł pisania artykułów naukowych przez agencje PR-owskie w imieniu naukowców pracujących dla rządu jest przerażający. Tym bardziej że istnieje obawa, iż pismo nie zorientuje się, kto tak naprawdę napisał dany artykuł. Jednak tego typu praktyki występujący już np. w branży farmaceutycznej.

Lobbing bez granic
CNOOC, chiński gigant naftowy kontrolowany przez skarb państwa, prowadzi kampanię PR w USA na rzecz wygrania przetargu na amerykańskiego Unolcalu – czytamy w The Hill. Kampania prowadzona przez firmę Akin Gump Strauss Hauer and Feld spotkała się z nerwową reakcją ze strony republikańskiego kongresmana Franka Wolfa. Napisał on, że „w trakcie prezydentury Reagana żadna duża firma prawnicza lub organizacja lobbingowa nie zdecydowałaby się na reprezentowanie Związku Radzieckiego, gdyby ten próbował przejąć amerykańską firmę”. CNOOC zatrudnia również agencję Public Strategies Inc., która jest odpowiedzialna za „ogólny plan medialny”.

Katarska telewizja zatrudnia agencję PR
„Katarska telewizja Al Jazeera powierzyła brytyjskiej agencji Brown Lloyd James zadanie wykreowania wizerunku nowego anglojęzycznego kanału tego nadawcy” – poinformował Presserwis. Celem współpracy jest promowanie kanału Al Jazeera International jako niezależnego źródła informacji, jeszcze przed jego uruchomieniem. „Agencja odpowiada ponadto za złagodzenie wizerunku Al Jazeera, nieraz już oskarżanej o zbyt radykalne opinie i propagowanie międzynarodowego terroryzmu” - czytamy. Premiera Al Jazeera International planowana jest na przyszły rok. Jak na razie nie podano do wiadomości publicznej finansowych szczegółów współpracy.

Kampania PR serbskiego następcy tropnu
Serbski następca tronu Aleksander II Karadjordiević obchodził po raz pierwszy swoje urodziny w Serbii. Istnieje pogląd, że 4-dniowe przyjęcie na cześć Aleksandra II jest początkiem jego kampanii PR na rzecz propagowania wśród Serbów monarchii konstytucyjnej. Wprowadzenie takiego ustroju wymaga poparcia 2/3 parlamentu. Krótką historię życia serbskiego księcia, który przed kilkoma dniami ukończył 60 lat, opisuje niemiecki Die Welt. Aleksander II urodził się i wychował w Londynie, gdzie pracował w jednej z agencji PR. Do tej pory nie angażował się w politykę swojego kraju.

Zmiany w Niemieckiej Radzie PR
Po raz kolejny na trzyletnią kadencję szefa Niemieckiej Rady Public Relations został wybrany dr Horst Avenarius. Na jego zastępców powołani zostali Jürgen Pitzer, szef działu komunikacji w Landesbank Rheinland-Pfalz, oraz Matthias Rosenthal, szef agencji PR Koob&Partner. Rada wybrała również swoich nowych członków. Są nimi dr Thomas Gauly, prof. dr Günter Bentele oraz Michael Reuter. Na własne życzenie z rady odszedł Mathias Scheben.

Źródło:

The New York Times, The Hill, Die Welt, PR Portal
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin