.

Z zagranicy

dodano: 
18.11.2005
komentarzy: 
0

Branża PR w Anglii
Według badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii przez Chartered Institute of Public Relations brytyjska branża PR odnotowała znaczny wzrost w ostatnim roku. Niektórzy komentatorzy twierdzą, że stało się to ze względu na wzrastające wymogi co do przejrzystości korporacyjnej i tworzenie stanowisk dla osób odpowiedzialnych za CSR firm. Badanie pokazało, że branża PR w Wielkiej Brytanii jest obecnie większa niż przemysł mleczarski.
Natomiast raport przygotowany przez Centrum Badań nad Gospodarką i Biznesem (Centre for Economics and Business Research) podaje, że obrót branży public relations w Wielkiej Brytanii dochodzi do 6,5 mld funtów rocznie, z czego 3,4 mld wzbogaca gospodarkę Zjednoczonego Królestwa, a 1,1 stanowią zyski korporacyjne. W branży zatrudnionych jest około 48 tysięcy osób. 82 procent z nich pracuje na samodzielnych stanowiskach specjalistów ds. PR-u w firmach, ponad połowa - w sektorze publicznym. Jest on największym klientem usług PR, zapewniającym branży jedną trzecią obrotu.

Nowy wizerunek Bangladeszu
Rząd Bangladeszu podpisał ostatnio kontrakt o wartości 330 tysięcy dolarów z grupą Ketchum's The Washington, aby otworzyć swój rynek dla takich korporacji jak Bechtel, General Electric, Lockheed Martin i Wal-Mart – czytamy na portalu O'Dwyer's PR. Według Susan Molinari, która nadzorowała i prowadziła prace związane z kontraktem, otwarcie Bangladeszu ma zmienić wizerunek tego kraju. Dotąd był on postrzegany jako miejsce nieprzestrzegania praw człowieka, działalności korupcyjnej rządu i bojowników islamu. Ketchum, oprócz kontaktów biznesowych ma także promować współpracę wojskową pomiędzy USA i Bangladeszem, umorzenie długów i wizytę Khaleda Zia w Stanach Zjednoczonych.

Rzecznicy prasowi Toma Cruise'a
Jak podaje Reuters, Tom Cruise zdecydował się zatrudnić profesjonalnego rzecznika prasowego z agencji PR. Wizerunkiem aktora i  relacjami jego wytwórni Cruise-Wagner Productions z mediami zajmie się Paul Bloch z agencji Rogers & Cowan. Zatrudniona dotychczas na tym stanowisku Lee Anne DeVette, siostra aktora, zajmie się działaniami charytatywnymi Cruise’a. Aktor zaprzecza, że zwrócił się do profesjonalistów, bo siostra nie radziła sobie z obowiązkami. Chciał po prostu rozdzielić obowiązki.
 
Piękno w polityce
Włoski tygodnik L’Espresso opublikował wywiad z amerykańską ekonomistką i publicystką –Virginią Postrel. Wypowiada się w nim na temat tego, jak ważne w amerykańskiej polityce stają się estetyka i wygląd zewnętrzny. Przytacza przykłady J.F. Kennedy’ego i A. Schwarzenegera. O kalifornijskim gubernatorze mówi: „Całe jego życie zawodowe zostało oparte na estetyce. Jest kulturystą, swoją karierę zbudował w oparciu o piękne ciało, a dopiero potem na specyficznym poczuciu humoru. To wyjaśnia jego wizerunek zarówno jako aktora, jak i polityka”. Jej zdaniem piękno fizyczne w polityce jest ważniejsze w przypadku mężczyzn, kobietom wystarczy, że będą ubrane stosownie do sytuacji i elegancko. Jej zdaniem, kobiety uczestniczące w polityce zwykle nie są zbyt piękne. Dlatego dla nich dużo ważniejsze jest poczucie pełnej kontroli nad wyglądem zewnętrznym.
 
Europejska promocja mandarynek

16 listopada rozpoczęła się kampania promująca pomarańcze i mandarynki, która będzie prowadzona w latach 2005-2008 w 10 krajach Unii Europejskiej. Łączny budżet trzyletniej kampanii, która będzie współfinansowana przez Unię Europejską, hiszpańskie Ministerstwo Rolnictwa, Rybołówstwa i Produktów Żywnościowych oraz Interdyscyplinarną Organizację Rolnospożywczą Sektora Pomarańczy i Mandarynek z Hiszpanii, Intercitrus wynosi 9 milionów Euro. Prowadzone w ramach kampanii działania obejmą Austrię, Belgię, Czechy, Danię, Finlandię, Holandię, Węgry, Irlandię, Polskę oraz Szwecję. Hasło reklamowe kampanii brzmi Miłego dnia!. Komunikatowi przyświeca jeden cel – ma on przekona do tego, że owoce są zdrową przekąską Kreację kampanii przygotowała agencja Publips z Hiszpanii, adaptację Doug Faber Family, działania Public Relations Marketing & Communications Consultants.

Źródło:

L’Espresso, www.today.reuters.com, business.scotsman.com, O'Dwyer's PR
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin