Z zagranicy

dodano: 
16.12.2005
komentarzy: 
0

Jakie źródła informacji są najbardziej wiarygodne?
Ostatnia ekspertyza wykonana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations (Public Relations Society of America) i firmę Harris Interactive podważa popularne koncepcje o sposobach docierania informacji do społeczeństwa i znaczeniu publicznych mediów w ich upowszechnianiu. Badanie, przeprowadzone wśród dorosłych Amerykanów, 1000 managerów i kongresmanów, porównuje opinie o mediach, marketingu i PR.
Według większości respondentów najbardziej wiarygodnymi źródłami informacji są media publiczne: radio, telewizja, prasa i programy informacyjne. Zdaniem 85% ankietowanych specjaliści ds. PR wykorzystują media, by podać zwodnicze informacje, mające służyć interesowi ich klientów. 83% uważa PR za narzędzie, którym posługują się firmy, aby zdobyć rynek lub umocnić swoje stanowisko. Według większości (79%) pracownicy PR są zainteresowani tylko informacjami, które pomogą ich klientom w pozyskaniu dóbr materialnych. Jednak aż 71% uważa, że dzięki PR-owcom wzrasta świadomość na temat ważnych zagadnień, o których opinia publiczna może jeszcze nie wiedzieć i pomagają oni w opinii 71 % poruszyć w mediach zagadnienia, które w przeciwnym razie zostałyby pominięte. Najmniej wiarygodną grupą okazały się gwiazdy i osoby pracujące w reklamie. Co ciekawe, tylko 53% kongresmanów ufa oficjalnym doniesieniom rządu.

Program Burson-Marsteller University
Agencja Burson-Marsteller rozpoczęła program szkoleniowy pod nazwą Burson-Marsteller University. To nowatorski interaktywny program, oparty na autorskim programie, intuicji, badaniach i ponad 50-letnim doświadczeniu firmy w kształtowaniu i rozumieniu roli PR na świecie. Jego metodologia opiera się na rozumieniu, jak komunikacja kształtuje reputację, postrzeganie i zachowanie firmy. „Na przestrzeni lat nasi klienci nauczyli się rozpoznawać potrzebę i wartość szkolenia w zasadach PR i innych dyscyplin poprawiających radzenie sobie z komunikacją w ich firmach” – mówi Harold Burson, założyciel Burson-Marsteller. „Program pozwala wyposażyć naszych klientów w narzędzia pozwalające lepiej sobie radzić trudnymi sytuacjami w komunikacji, rozpoznawać poważne wyzwania, rozumieć najważniejsze cele i odnosić sukcesy w biznesie poprzez błyskotliwą i efektywną komunikację” – dodaje Aafke Huininga z Burson-Marsteller University.

Fuzja Burson Marsteller i PR Genesis
Burson Marsteller kupiła czołową indyjską agencję PR Genesis. W agencji pracuje 200 osób, jej oddziały znajdują się w New Delhi, Mumbai, Kolkata, Bangalore, Hyderabad and Chennai, a reprezentacje - w ponad 80 innych miastach tego kraju. „Jest to kamień milowy w 53-letniej historii Burson-Marsteller. (…) Jesteśmy dumni z tego, że zgodziła się być częścią Burson-Marsteller” – komentuje fuzję Harold Burson. Po połączeniu agencja będzie nosić nazwę Genesis/Burson-Marsteller.

Problemy z wizerunkiem dużych korporacji
New York Times opublikował artykuł dotyczący spadku zaufania obywateli amerykańskich do dużych korporacji. Powszechne wśród obywateli jest wyrażenie „big is bad”. Mimo to większość Amerykanów zauważa, że firmy podejmują wiele działań na rzecz społeczeństwa i są one skuteczniejsze niż działania rządu.
Jednak mimo podejmowania licznych działań z zakresu CSR wizerunek ekonomicznych kolosów nie jest najlepszy. Cytowany w artykule Michale Hammer uzasadnia ten fakt powszechnym przekonaniem o tym, że jeżeli jakaś firma zarabia dużo pieniędzy, to na pewno kryją się za tym jakieś niejasne machinacje.
Poza tym małe firmy, o których rzadziej mówi się w mediach, mają większe szanse na szybkie ukrycie nieprawidłowości niż stale obecni w mediach rynkowi potentaci. Z przeprowadzanego ostatnio sondażu wynika, że 72% populacji USA uważa nieczyste praktyki za rozpowszechnione w biznesie, a tylko 9% deklaruje pełne zaufanie do prezesów wielkich firm. Podejmowanych jest wiele działań na rzecz poprawy wizerunku biznesu, jednakże w obliczu ujawnianych skandali finansowych nie są one skuteczne.

Ameryka: Biznes dla Społecznej Odpowiedzialności
W Waszyngtonie odbyła się konferencja organizacji Biznes dla Społecznej Odpowiedzialności (BSR). Zgromadziła ponad 1100 ekonomistów, biznesmenów, naukowców, przedstawicieli organizacji pozarządowych i służb publicznych z 43 krajów. „Głównym celem spotkania było wypracowanie nowych sposobów myślenia o wpływie na rzeczywistość, jaki mogą mieć ludzie zaangażowani w działalność BSR. Zebranie w jednym miejscu światowych liderów biznesu daje możliwość oszacowania, jak daleko sięga odpowiedzialność społeczna biznesu. Jesteśmy przekonani, że wszyscy uczestnicy konferencji wrócą do swojej pracy z nowymi pomysłami, które wzbogacą ich codzienne wysiłki” – powiedział Aron Cramer, jeden z organizatorów.
Biznes dla Społecznej Odpowiedzialności to organizacja non-profit, która pomaga sieci wiodących kompanii z całego świata osiągnąć sukces przy jednoczesnym respektowaniu etycznych wartości, ludzi, społeczeństw i środowiska. BSR dostarcza informacji, prowadzi szkolenia i służy fachowym doradztwem. Celem organizacji jest pomoc we włączaniu CSR w strategię i działania biznesu.

Źródło:

www.bsr.org/BSRConferences, www.tryloncommunications.com, New York Times
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin