Z zagranicy...

dodano: 
13.04.2006
komentarzy: 
0

Blog i podcast informują o konferencji
The International Association of Business Communicators (IABC) wykorzystuje blog i podcast do informowania o nadchodzącej konferencji, która odbędzie się w Vancouver w dniach 4-7 czerwca. Blog In Session daje wszystkim osobom zajmującym się komunikacją możliwość dyskusji nad tematami i zagadnieniami, które zostaną poruszone na konferencji. Jest on prowadzony przez 16 bloggerów, wśród których znajdują się zarówno osoby, które wystąpią na konferencji, jak również członkowie IABC. Na blogu można również zapoznać się z programem, poznać innych uczestników konferencji, a także otrzymać wskazówki dotyczące możliwości zatrzymania się w Vancouver oraz wykorzystania jego atrakcji turystycznych. Natomiast cotygodniowy ConferenceCast jest oficjalnym narzędziem służącym przekazywaniu informacji dotyczących konferencji, daje wgląd w proces przygotowań i zakulisowe „tajemnice” konferencji. 

PRSA na straży wolności słowa
Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations (PRSA) zaalarmowało Federalną Komisję ds. Komunikacji (FCC) w sprawie wolności mediów w USA. W liście do Komisji PRSA zaprotestowało przeciw ujawnianiu źródeł informacji przez niezależne media, którego domaga się FCC. Wcześniej, Centrum Mediów i Demokracji (Center of Media and Democracy) dostarczyło do FCC raport, który wskazywał na to, że wiele wiadomości publikowanych w mediach pochodzi od korporacji zamiast od niezależnych informatorów. PRSA nie popiera takich działań, wyraziło jednak obawę, że Komisja może zbyt surowo uregulować zasady jawności informatorów i przez to zmniejszyć otwartą komunikację oraz zagrozić niezależności wolnych mediów USA.

Weber Shandwick dla Monster Worldwide
Weber Shandwick została wybrana do obsługi PR Monster Worldwide, strony interentowej poświęconej pośrednictwu pracy. Agencja będzie odpowiedzialna za międzynarodowe projekty, które mają zwiększyć widoczność i rozpoznawalność firmy na świecie oraz za budowanie jej reputacji wśród klientów i kontrahentów.

Wojenny PR sieci Wal-Mart
Amerykańska sieć handlowa Wal-Mart zmienia swoje podejście do komunikacji z otoczeniem. Do historii przechodzą teorie o największym znaczeniu dla promocji przedsiębiorstwa jakości jego produktów i usług oraz niedostrzeganie roli public relations. Obecnie PR cieszy się wielkim uznaniem managerów Wal-Mart-u, którzy, zdaniem obserwatorów, prezentują podejście „wojenne” do public relations. PR to dla nich pole walki i przygotowanie do ostrej odpowiedzi na ataki otoczenia. Dziennikarze i analitycy zwracają uwagę na język PR Wal-Mart-u, częste nawiązania do frazeologii militarnej i wojennej. Podkreśla się wymagania wobec pracowników PR Wal-Mart: stała gotowość, praca 24 godziny na dobę i ogromna wiedza na temat zarządzania kryzysowego. Od listopada zeszłego roku dla amerykańskiego przedsiębiorstwa pracuje agencja Edelman, a wraz z nią m.in. byli doradcy sztabów wyborczych Ronalda Reagana, Billa Clintona i Johna Kerry’ego.

PR-owcy w sądzie
Los Angeles Times informuje o postanowieniach w sprawie przeciwko dwóm pracownikom agencji Fleishman-Hillard - Douglasowi R. Dowie’mu i Johnowi Stodderowi. Byli oni oskarżeni o przedstawienie zawyżonych faktur swojemu klientowi, Los Angeles Departament of Water and Power. Sąd uniewinnił obu mężczyzn, ale zamieszanie związane z tą sprawą na tym się nie kończy. Dowie tym razem pozwał agencję FH za, jego zdaniem, bezprawne zwolnienie z pracy, które miało zapobiec ujawnieniu większych nieprawidłowości, w które zamieszani są przedstawiciele biznesu i polityki. Agencja odrzuca oskarżenia.

Źródło:

www.latimes.com, http://blogs.iabc.com/ic, www.webershandwick.com, www.bulldogreporter.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin