Zmienia się definicja luksusu. Podsumowanie konferencji Polish Luxury Market Summit 2017

dodano: 
01.06.2017
komentarzy: 
0

Druga edycja konferencji Polish Luxury Market Summit, która odbyła się 24 maja 2017, była poświęcona przyszłości rynku dóbr luksusowych w Polsce, światowym trendom w komunikacji marek luksusowych oraz ich współpracy ze światem kultury i sztuki.

Konferencja rozpoczęła się od przedstawienia wyników badania na temat zamożnego konsumenta w Polsce, przeprowadzonego przez LuxHub (część Havas Media Group). O tym, kim jest polski klient marek luksusowych i jak się z nim komunikować, opowiedziały Beata Orkwiszewska oraz Anna Kuropatwa.

O przyszłości rynku dóbr luksusowych na świecie mówiła natomiast Anna Szubrycht, właścicielka Chic Being. Jak podkreśliła, zmieniają się oczekiwania i zachowania klientów – zamiast dóbr materialnych inwestują oni w doświadczenia. Zauważyła też, że zmienia się definicja luksusu – to pojęcie coraz bardziej jest związane z byciem, a nie z posiadaniem. Dodała, że obecnie luksus jest demokratyczny, dostępny zarówno w kanałach offline, jak i online, jednak zmiany zachowań klientów nie powinny wpływać na DNA marki, która musi trzymać się swoich wartości.

W panelu dotyczącym obecności marek luksusowych w mediach społecznościowych wzięli udział Filip Beźnicki (Strategy Group Head, Saatchi & Saatchi IS), Wojtek Jeżowski (CEO i szef kreatywny, Black Rabbit), Agata Zimniewicz (Marketing Manager, S'portofino), Jacek Sidzina (Chief Marketing & Business Officer, First Warsaw Golf) oraz Wiola Woroniecka (PR Manager, Swarovski Poland). Prelegenci zgodnie podkreślali, że social media to dla ich marek istotne kanały budowania wizerunku i jednocześnie sprzedaży produktów i usług.

Monika Majgaard, ekspertka Social PR, przedstawiła przykłady komunikacji marek luksusowych w mediach społecznościowych oraz współpracy tych brandów z influencerami.

Mecenas Magdalena Korol omówiła natomiast aspekty prawne dotyczące marek, takie jak ochrona marki i własności intelektualnej.

Kolejny panel dyskusyjny był poświęcony tematowi wspierania kultury przez marki luksusowe. W tej dyskusji udział wzięli: Małgorzata Cecherz-Kowalska, dyrektor marketingu BMW Group Poland, Magda Bulera-Payne, eskspert PR ds. rynku dóbr luksusowych, Karolina Nowak-Sarbińska z Wealth Solutions i Sławomir Kasper, Marketing & Sales Director, Leica Camera. Panel moderowała Ewa Mierzejewska, redaktor naczelna magazynu „Dom & Wnętrze”. Eksperci opowiedzieli o korzyściach, jakie reprezentowane przez nich marki czerpią ze współpracy z artystami. Omówili też przykłady realizowanych przez siebie projektów. Zgodnie podsumowali, że współpraca z artystą wymaga dobrego pomysłu i dopasowania twórcy do wartości marki.

Konferencję zamknęła prelekcja Thomasa Dreveta z Christian Dior z Dubaju, który mówił o globalnych zmianach w podejściu do biznesu i doświadczeniu zakupowym. „Luksus nadal wymaga bezpośredniego kontaktu z wymagającym konsumentem, dlatego marki będą inwestować w swoje własne salony sprzedaży, nie pomijając jednak kanału online” – podkreślił Drevet.

Organizatorem wydarzenia była agencja ESSE Media.

PRoto.pl było patronem medialnym konferencji.

(mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin