.

 

Znamy zwycięzców Konkursu Raporty Społeczne 2019. LPP i Santander Bank Polska z nagrodami głównymi

dodano: 
22.10.2019
komentarzy: 
0

21 października 2019 roku w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbyła się gala 13. edycji Konkursu Raporty Społeczne. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte Polska.

Za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju nagrodzonych zostało 6 firm. W głównych kategoriach zwyciężyły firmy: LPP (nagroda za raport zintegrowany) oraz Santander Bank Polska (nagroda za raport społeczny).

W 13. edycji konkursu rywalizowało 45 publikacji. Było wśród nich 15 debiutów, czyli raportów wydanych przez organizację po raz pierwszy; 11 raportów zintegrowanych oraz 8 raportów instytucji pozabiznesowych (w tym 4 raporty administracji publicznej, 3 organizacji pozarządowych i 1 uczelni wyższej).

„W otoczeniu społeczno-gospodarczym coraz większą rolę odgrywa transparentność działań. Cieszy więc coraz wyższa jakość zgłaszanych przez firmy do Konkursu Raporty Społeczne publikacji uwzględniających ich zaangażowanie w kwestie społeczne, środowiskowe oraz dotyczące ładu organizacyjnego, a także liczba raportów organizacji pozabiznesowych. Raporty niefinansowe są ważnym narzędziem do oceny m.in. innowacyjności, konkurencyjności czy przejrzystości organizacji” – podkreśla Dominika Bettman, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz przewodnicząca jury głównego Konkursu Raporty Społeczne. „Warto również podkreślić, że wzrasta znaczenie realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w raportach firm. Stają się więc świadome swojego wpływu na realizację globalnych zobowiązań” – dodaje.

Poniżej pełna lista nagrodzonych raportów:

Nagroda za najlepszy raport zintegrowany: LPP, „Globalna marka, polska firma”.

Uzasadnienie: Nagroda za raport przemyślany, napisany przystępnym językiem, interesujący także dla osób nie związanych z raportowaniem, atrakcyjny graficznie, pokazujący zarówno pozytywne, jak i negatywne obszary oddziaływania. Tegoroczny raport LPP jest jeszcze lepszy niż zeszłoroczny, (który otrzymał nagrodę za debiut), pokazuje rozwój całej firmy i jej rosnące aspiracje. Jednocześnie jury swoją decyzją chce dać wyraźny sygnał, że raportowanie nie może i nie powinno ograniczać się do największych spółek. Ważne jest aby raportowały także mniejsze firmy z branż nie kojarzonych w sposób oczywisty z raportowaniem, które nie są do tego zobligowane dodatkowymi przepisami, ale chcą pokazywać swoje działania interesariuszom i traktują to jako element budowania swojej pozycji na rynku.

Nagroda za najlepszy raport społeczny: Santander Bank Polska, „Raport Odpowiedzialnego Biznesu 2018”.

Uzasadnienie: nagroda za bezsprzecznie najlepszy raport wśród ocenianych, wyraźnie wyróżniający się z najlepiej ocenianych raportów. Za przyjazną, interesującą formę, widoczny postęp w porównaniu z wcześniejszymi latami. Jury zwróciło uwagę na szeroki opis oddziaływania firmy, w szczególności na wpływ środowiskowy oraz na rzetelne podejście do przygotowania raportu. Jury pragnie też wyraźnie zaznaczyć, że będzie pilnie monitorować przestrzeganie przyjętych, ważnych zobowiązań!

Wyróżnienie w kategorii raport zintegrowany: Orange Polska, „Raport Zintegrowany 2018”.

Uzasadnienie: za dojrzały i kompleksowy raport, w szczególności za opis modelu biznesowego i konsekwentne utrzymywanie wysokiej jakości raportu od wielu lat.

Wyróżnienie w kategorii raport społeczny: Kompania Piwowarska, „Raport zrównoważonego rozwoju 2018. Nasz wkład w realizację Agendy 2030”.

Uzasadnienie: Za bardzo prostą i czytelną formę, zawarcie wszystkich istotnych informacji w tak skrótowej i przystępnej formie. Za wielki walor edukacyjny i odważne zmierzenie się z trudnym tematem negatywnego oddziaływania na otoczenie.

Nagroda Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju: Grupa Energa, „Nasza odpowiedzialność 2018”.

Uzasadnienie: za otwartość i przejrzystość w opisywaniu przyjętych zobowiązań, przykładanie wagi do prezentacji szczegółowych danych wynikających z działalności oraz właściwe rozumienie odpowiedzialności spółki w obszarach dotyczących pracowników, klientów, społeczeństwa oraz środowiska naturalnego.

Nagroda Giełdy Papierów Wartościowych: LPP, „Globalna marka, polska firma”.

Wyróżnienie w kategorii Nagroda Jury Dziennikarzy: LPP, „Globalna marka, polska firma”.

Wyróżnienie w kategorii Nagroda Jury Dziennikarzy: Grupa Energa, „Nasza odpowiedzialność 2018”.

Nagroda internautów: Benefit Systems, „Raport niefinansowy Grupy Benefit Systems”. W liczbie oddanych głosów drugie miejsce zajął raport BNP Paribas Bank Polska, a trzecie – ING Banku Śląskiego.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie.

Podczas gali ogłoszono również wyniki I edycji Diversity&Inclusion Rating. To stworzone przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Deloitte Polska narzędzie, które umożliwia mierzenie poziomu zaawansowania firmy w obszarze zarządzania różnorodnością i budowania organizacji włączającej. W skład I edycji Diversity&Inclusion Rating weszły następujące podmioty: BNP Paribas Bank Polska, Citi w Polsce, DNB Bank Polska, ING Bank Śląski i NatWest Poland. 

W tym dniu także oficjalnie do grona partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu dołączyły Brown-Forman w Polsce oraz ING Bank Śląski.

PRoto.pl było patronem medialnym konkursu. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin