piątek, 19 grudnia, 2025

Raporty

Reklamaspot_imgspot_imgspot_img

BMW liderem wyścigu o medialność. Na podium samochodów osobowych także Volkswagen i Toyota 

Instytut Monitorowania Mediów zbadał widoczność marek motoryzacyjnych w polskich mediach w pięciu obszarach – od publikacji dziennikarskich, przez kanały własne, platformy społecznościowe, aż po reklamy oraz współprace sponsoringowe...

„Efekt Smarzowskiego” w liczbach. Premiera filmu „Dom dobry” wywołała wyraźny wzrost dyskusji o przemocy domowej

Najnowszy film Wojciecha Smarzowskiego stał się czymś więcej niż wydarzeniem kulturalnym – zadziałał jak społeczny zapalnik. Realnie przełożył się na wzrost liczby zgłoszeń od osób szukających pomocy...

Globalny rynek reklamowy przerósł oczekiwania. WPP Media podsumowuje mijający rok

Twórcy analizy podkreślają, że branża przechodzi przez okres „twórczej destrukcji”, napędzanej głównie przez postęp w sztucznej inteligencji...

Kształtują technologię, która zmieni świat – Polacy twarzami globalnej rewolucji AI

Polscy inżynierowie i przedsiębiorcy mają znaczący udział w tworzeniu wizerunku Polski jako zagłębia wybitnych umysłów ścisłych. Jakub Pachocki (OpenAI) i Mati Staniszewski (ElevenLabs) uzyskali łącznie zasięg prawie 100 mln kontaktów z przekazem w zagranicznych portalach – wynika z najnowszej analizy Instytutu Monitorowania Mediów...

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w Polsce – wynika z badania Top Marka 2025, przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów i magazyn „Press”...

AI w branży PR wciąż wykorzystywane głównie do tworzenia contentu

Badanie „AI w krainie PR”, przeprowadzone przez agencję Dfusion communication, pokazuje, że branża zamiast skupiać się na zaawansowanych możliwościach sztucznej inteligencji wciąż używa jej głównie do tworzenia treści...

Antyukraińska dezinformacja w polskim internecie niemal się podwoiła. Najnowszy raport Demagoga i IMM

Instytut Monitorowania Mediów szacuje, że tego rodzaju publikacje osiągnęły 66,4 mln kontaktów z przekazem. Oznacza to, że badanym okresie statystyczny odbiorca powyżej 15 roku życia mógł spotkać się z antyukraińskimi treściami średnio 2 razy...

Wynagrodzenia jedną z głównych przyczyn chęci zmiany pracy. Badanie Hays Poland

Z raportu „Rynek pracy 2025. Półroczny przegląd trendów” wynika, że obecna sytuacja na rynku pracy nie napawa optymizmem...

Wrapped 2025: Polscy muzycy w social mediach. Doda królową sociali

IMM na wzór corocznego zestawienia Spotify Wrapped podsumował mijający rok z perspektywy cyfrowego świata polskiej muzyki...

Która agencja rządzi w branży social media? Jest nowa edycja rankingu Widocznych

Największym zespołem może pochwalić się They, gdzie pracuje 146 osób...

„To niebezpieczne rozwijać nowe technologie w Polsce” – sprawa Olgi Malinkiewicz wywołała burzę w sieci

Tysiące komentarzy, deklaracje wsparcia finansowego, spontaniczne zbiórki i wezwania do interwencji państwa – jak wynika z analizy IMM, internauci masowo stają w obronie Olgi Malinkiewicz po wywiadzie w Kanale Zero...

Menedżer_ka ESG na fali. Liczba publikacji o zawodzie wzrosła o 178 proc.

Analiza Instytutu Monitorowania Mediów wykazała skokowy wzrost obecności zawodów związanych z ESG w mediach...

Trudny start? Obraz młodych Polaków w tytułach publikacji internetowych i prasowych z 2025 roku

Młodzi Polacy są jednocześnie przedstawiani jako ofiary niestabilności ekonomicznej i niepewnej przyszłości, a zarazem jako ambitni pragmatycy, świetnie odnajdujący się w cyfrowej rzeczywistości...

„O tym się mówi”: październik zdominowany przez cykl publikacji Wirtualnej Polski

Tekst „Państwo straciło strategiczną dla CPK działkę. Zgodzili się na to politycy” autorstwa Szymona Jadczaka zapoczątkował lawinę komentarzy i wywołał prawdziwe trzęsienie ziemi w polskiej polityce...