Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
piątek, 25 lipca, 2025
Strona głównaAktualności17 proc. Polaków nie ufa swoim pracodawcom

17 proc. Polaków nie ufa swoim pracodawcom

Agencja Procontent Communication przygotowała raport zatytułowany „Czy Polak ufa swojemu pracodawcy?”. Z przeprowadzonego badania wynika, że 52 proc. ankietowanych darzy zaufaniem swoich szefów, a 17 proc. im nie ufa. 31 proc. pytanych osób nie pracuje lub nie ma pracodawcy.

Osoby, które nie ufają swoim przełożonym, jako powody podawały najczęściej: brak informacji lub informacje przekazywane zbyt rzadko – 48 proc., to, że zarząd i kierownictwo manipulują informacjami i nie mówią całej prawdy – 41 proc. oraz fakt, iż przekazywane przez pracodawcę informacje są niezgodne z prawdą – 26 proc.

Z badania wynika, że zaufanie do pracodawców rośnie wraz z wykształceniem i spada wraz z wiekiem. Wśród osób z wykształceniem zawodowym swojemu szefowi ufa jedynie 38 proc. badanych, a wśród tych z wykształceniem wyższym blisko 60 proc. respondentów. Przełożonym częściej ufają też osoby młode, w wieku 25-34 lata – 60 proc., niż te po 50 roku życia – 50 proc.

„Jak pokazują ostatnie badania, starania firm w zakresie employer brandingu i komunikacji wewnętrznej zaczynają przynosić efekty. Obecnie ok. 10 proc. więcej Polaków ufa swoim pracodawcom niż w roku 2013. Niestety, nadal firmy często z biegiem lat tracą zaufanie swoich pracowników. Nasze najnowsze badania pokazują, że pracodawcy cieszą się dużym zaufaniem wśród osób w wieku 25-34 lata, natomiast wśród pracowników w wieku powyżej 35 lat zaufanie do pracodawców gwałtowanie spada. Takie wyniki mogą wskazywać, że firmy dopasowując się do wyzwań millenialsów i pokoleń wchodzących na rynek pracy niekiedy zapominają o kierowaniu swoich komunikatów do pracowników z dłuższym stażem” – mówi Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.

Bardziej podejrzliwe w stosunku do swoich pracodawców są kobiety. 49 proc. badanych Polek i  55 proc. Polaków ufa swoim przełożonym. „Ważne jest, aby w programach komunikacji wewnętrznej bardziej angażować kobiety, ponieważ to może okazać się kluczowe w zbudowaniu wizerunku pracodawcy godnego zaufania” – dodaje Iwona Kubicz.

Badanie zostało zrealizowane przez ośrodek badania opinii publicznej SW Research na reprezentatywnej próbie Polaków.

Więcej na temat wpisów w social mediach dotyczących pracy można przeczytać w raportach Instytutu Monitorowania Mediów:

narzekanie na pracę na Twitterze

motywacja do zmiany pracy

(pk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj