Branża dopasowana do millenialsów i pokolenia Z – prognozy na 2020 rok dla event marketingu

dodano: 
07.01.2020
komentarzy: 
0

Rok 2020 dla branży eventmarketingowej będzie przede wszystkim stał pod znakiem rozwoju i wzmacniania trendów zeszłorocznych – mówią eksperci poproszeni przez PRoto.pl o podzielenie się swoimi przewidywaniami. Przez kolejne 12 miesięcy firmy będą się również dopasowywać do nowego rynku konsumentów, na którym pojawi się świadoma i wymagająca generacja Z.

Specjaliści zwracają także uwagę na ważną rolę ekologii oraz stale rozwijających się technologii takich jak VR, sztuczna inteligencja czy sieć 5G, która już niedługo będzie dostępna dla mieszkańców Polski.

Czytaj też: „Rok przenikania się świata realnego i digitalowego”. Podsumowanie event marketingu w 2019 roku

Natalia Bonder, Project Managing Director, Testa Communications

Natalia Bonder

Rok 2020 w event marketingu to przede wszystkim rozwój i wzmacnianie trendów zeszłorocznych. Z pewnością na znaczeniu będą zyskiwały postawy eko, personifikacja, współtworzenie brandów, również pod kątem eventowym, a z drugiej strony jeszcze większe wykorzystanie nowych technologii i współpraca z influencerami.

Zmiana podejścia w tworzeniu eventów wynika również z tego, że na „arenę marketingową” wkracza nowe pokolenie konsumentów. Jest ono bardzo świadomym i wymagającym klientem, który oczekuje czynnego udziału we współtworzeniu marki, jasnych wartości i zasad, z którymi się utożsamia i które są dla niego bardzo ważne. To właśnie one powodują, że pokolenie Z silnie się utożsamia z danym brandem.

Jakub Ćwikliński, Event Director, El Padre

Jakub Ćwikliński

Początek kolejnej dekady XXI wieku zapowiada się bardzo ciekawie. Rok 2019 wysoko zawiesił poprzeczkę, ale jestem przekonany, że 2020 nas nie zawiedzie.

Ekologia

Rynek marketingowy, a więc też w szczególności eventmarketingowy, często determinowany jest przez lokalne lub globalne wydarzenia i trendy o dużym zasięgu. Ekologia od lat jest tematem popularnym i nośnym, aczkolwiek w świetle wydarzeń z roku 2019 oraz ich wydźwięku w mediach głównego nurtu spodziewam się intensyfikacji wydatków klientów na wydarzenia o tej tematyce.

Interakcja z konsumentem

Niezmiennie istniejące już technologie rozwijają się w zawrotnym tempie, a co chwilę na rynku pojawiają się nowe narzędzia i możliwości. Niemniej jednak, rok 2020 będzie jeszcze bardziej „ludzki” niż poprzednie. Większy nacisk zostanie położony na wydarzenia o charakterze bezpośredniego kontaktu marki z konsumentem.

Profesjonalizacja

Na pewno utrzyma się pozytywny trend z ostatnich lat dotyczący kryteriów, jakimi kierują się klienci wybierający agencje w ramach przetargów i konkursów. Mam na myśli doświadczenie oraz profesjonalizm poparte bogatym portfolio i referencjami, które stale zyskują na znaczeniu kosztem kryterium ceny. Szczególne znaczenie ma to w kontekście specjalizacji w poszczególnych typach realizowanych wydarzeń.

Anna Gogacz, CEO, Allegro Brand Experience Agency

Anna Gogacz

1. Dalsza transformacja eventu w stronę brand experience. Kreowanie wydarzeń, które będą umiejętnie przenikać pomiędzy kanałami offline i online, wykorzystując różne narzędzia do zapewnienia niepowtarzalnego doświadczenia u odbiorcy, będącego w centrum. Szczególnie millenialsi i wkraczające na rynek pokolenie Z będą oczekiwać niepowtarzalnych rozwiązań i unikalnych doświadczeń, które zbliżą ich z markami.

2. Sustainability. Trend obecny we wszystkich dziedzinach życia jest również wyzwaniem dla branży eventowej. Musimy przyjrzeć się temu, jak projektujemy wydarzenia, żeby zmniejszyć ich negatywny wpływ na otoczenie, na każdym etapie przygotowań i produkcji. Działania będą wymagać dużej pracy i wysiłku po obu stronach – dostawców, jak i zleceniodawców, ale ten proces musi się rozpocząć jak najszybciej.

3. Znalezienie zastosowań i wykorzystywanie dostępnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, VR, extended reality, a już niedługo sieci 5G. Zarówno do wparcia kwestii logistycznych, rejestracji na evencie czy trackingu i analizy zachowań gości, jak również do ich kreatywnego wykorzystania przy tworzeniu unikalnych doświadczeń, które wzbogacą świat marki i wywołają pozytywne emocje u konsumentów.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin