wtorek, 18 lutego, 2025
Strona głównaAktualnościOpinieJeszcze więcej AI, VR i AR w eventach

Jeszcze więcej AI, VR i AR w eventach

Coraz większa rola technologii, personalizacji oraz działań proekologicznych – tak zapowiada się rok 2025 zapowiada dla branży event marketingu. Jak podkreślają ekspertki – Monika Buchwald, CEO, Head of Creative & Strategy w Creative Brand Stories oraz Karolina Duleba, CEO i dyrektor zarządzająca Fox Events – nowe trendy niosą za sobą zarówno ogromne możliwości, jak i wyzwania, z którymi organizatorzy wydarzeń będą musieli się zmierzyć. Popyt na eventy będzie jednak rosnąć. „Krajobraz eventów zmienia się dynamicznie, co wymaga nowatorskich sposobów na przyciągnięcie uwagi uczestników i zwiększenie ich zaangażowania” – podkreśla Monika Buchwald.

Czytaj też: Gen Z, AI i zrównoważone wydarzenia. 2024 w branży event marketingu

Sztuczna inteligencja napędza innowacje

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w organizacji wydarzeń to już nie tylko dodatek, lecz kluczowy element strategii. AI nie zastąpi ludzkiego pierwiastka, ale może znacznie usprawnić proces planowania i realizacji eventów – podkreśla Karolina Duleba. Jak zauważa ekspertka, sztuczna inteligencja pozwala na automatyzację komunikacji, rekomendacje w czasie rzeczywistym czy personalizację doświadczeń uczestników.

Monika Buchwald wskazuje na znaczenie technologii w analizie danych: „Inwestujmy w narzędzia analityczne i automatyzację, aby lepiej rozumieć zachowania odbiorców i efektywniej dostarczać treści” – zachęca. Zwraca również uwagę na potrzebę wykorzystania takich rozwiązań jak chatboty czy personalizacja w czasie rzeczywistym. Karolina Duleba podkreśla także znaczenie rozwoju inteligentnych tłumaczeń w czasie rzeczywistym w kontekście wydarzeń. Jak mówi, narzędzia oparte na AI „eliminują bariery językowe, zwiększając dostępność wydarzeń na skalę globalną, otwierając nowe rynki, ale też redukując koszty”.

Zrównoważony rozwój jako priorytet

Aspekty ekologiczne już od kilku lat odgrywają coraz większą rolę w branży eventowej i ta tendencja nie słabnie. Neutralność klimatyczna to nie tylko trend, ale standard, do którego dąży większość organizatorów wydarzeń – mówi Karolina Duleba. „Obliczamy, minimalizujemy i kompensujemy ślad węglowy. Dlatego ograniczamy liczbę odpadów, pracujemy z lokalnymi dostawcami i podwykonawcami, przyczyniając się w ten sposób do rozwoju lokalnych gospodarek i społeczności. Powszechne staje się stosowanie żywych roślin, które często są dobierane w taki sposób, żeby po wydarzeniu móc je zasadzić” – wylicza ekspertka.

Monika Buchwald zauważa także, że wartości związane z odpowiedzialnością społeczną i ekologią są coraz mocniej akcentowane w komunikacji wydarzeń. „Komunikujmy wartości swojej organizacji, szczególnie te związane z odpowiedzialnością społeczną, ekologią czy inkluzywnością. Pokażmy, że działania firmy są zgodne z oczekiwaniami etycznymi odbiorców” – wskazuje ekspertka z Creative Brand Stories.

Personalizacja, autentyczność i budowanie zaangażowania

Współczesne wydarzenia muszą być dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników. Tworzenie spersonalizowanych doświadczeń dzisiaj to fundament skutecznej komunikacji – mówi Monika Buchwald. Jak podkreśla, segmentacja i analiza danych pozwalają na dostarczanie przekazów, które są nie tylko trafne, lecz także emocjonalnie angażujące. „Odbiorcy coraz bardziej cenią szczerość i spójność działań z deklarowanymi wartościami” – podkreśla CEO Creative Brand Stories. Należy więc stawiać na otwartą komunikację i autentyczne treści, które podkreślają unikatowość i wiarygodność firmy oraz budują zaufanie – mówi.

Karolina Duleba podkreśla znaczenie hiperpersonalizacji przekazów i wykorzystania w tym celu technologii. Jak mówi, AI pozwala na tworzenie doświadczeń na jeszcze wyższym poziomie. „Chatboty, wirtualni asystenci czy rekomendacje w czasie rzeczywistym to tylko wycinek możliwości, jakie AI może zaoferować uczestnikom na podstawie ich preferencji czy danych trackingowych gromadzonych w czasie wydarzeń” – zaznacza.

Nowe technologie pozwalają także na wzbogacenie wydarzeń o inne doświadczenia, angażujące wiele zmysłów. „Dzięki technologii, wykorzystaniu AR i VR możliwości kreowania doświadczeń uczestników wkroczyły na poziom, który kilka lat temu był bliższy science fiction” – zauważa przedstawicielka Fox Events.

Monika Buchwald podkreśla także, że istotną rolę odgrywają i będą odgrywać treści, które zachęcają odbiorców do działania. Mowa o rozwiązaniach takich jak quizy, ankiety, gry czy transmisje na żywo. Nie bez znaczenia jest także wykorzystanie wideo i formatów wizualnych, które dominują w digitalowym krajobrazie – mówi.

Rynkowe wyzwania i nowe oczekiwania

Zmienia się podejście do wizualnej komunikacji – zauważa Karolina Duleba. W brandingu dominuje minimalizm, co stanowi odpowiedź na oczekiwania uczestników, którzy cenią subtelność i estetykę, a nie agresywne przekazy marketingowe – wyjaśnia ekspertka. „Klienci coraz częściej stawiają na subtelność i elegancję w komunikacji marki, odchodząc od przesyconych logotypami przestrzeni pełnych banerów i flag” – zauważa.

Monika Buchwald wskazują, że dla rynku eventów 2025 roku zapowiada się pozytywnie. „Prognozy wskazują na wzrost budżetów przeznaczonych na organizację wydarzeń, głównie za sprawą rosnących kosztów wynikających z inflacji oraz wzrostu cen usług. Jednocześnie zwiększająca się liczba eventów oraz rosnące wymagania uczestników wskazują na większy popyt na tego typu inicjatywy” – wyjaśnia. Jak jednak zauważa, zwiększona aktywność w branży może prowadzić do wzrostu zapotrzebowania na wykwalifikowanych specjalistów, ale wyzwania związane z ich dostępnością mogą spowolnić ten proces.

Jednym z najważniejszych wyzwań, z którym mierzy się cała branża komunikacji marketingowej, pozostaje ogromna liczba informacji. „Rosnąca liczba kanałów komunikacji oraz natłok treści utrudniają przebicie się z przekazem” – mówi Buchwald i podkreśla, że wyzwaniem będzie tworzenie treści, które nie tylko przyciągają uwagę, lecz także są łatwe do zapamiętania i przystępne dla odbiorcy.

Zmiany w branży event marketingu będą napędzane przez technologie, personalizację i działania proekologiczne. Organizatorzy wydarzeń muszą inwestować w innowacyjne rozwiązania i szybko reagować na zmiany w kulturze i technologii, by sprostać oczekiwaniom odbiorców.

Zebrała Małgorzata Baran

Trendy 2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj