.

 

Facebook odświeża swoje aplikacje

dodano: 
06.05.2019
komentarzy: 
0

Podczas corocznej konferencji F8 przedstawiciele Facebooka zaprezentowali plany dotyczące swoich produktów – czytamy na newsroom.fb.com. Portal społecznościowy ma zyskać odświeżony wygląd, silniejszy nacisk ma zostać położony na grupy, a komunikator Messenger będzie przeprojektowany od środka, by aplikacja działała szybciej. Zmiany mają dotknąć również Instagrama, w którym pojawią się m.in. funkcje umożliwiające przeprowadzanie publicznych zbiórek na cele non profit oraz – już w pełnej wersji – zakup przedmiotów bez wychodzenia z aplikacji.

Użytkownicy zobaczą zmiany w wyglądzie przeglądarkowej wersji Facebooka w ciągu nadchodzących miesięcy. Jak można przeczytać na newsroom.fb.com, news feed wciąż pozostanie w centrum, jednak portal przeprojektował zakładkę z grupami, powiększył ją i ułatwił wyszukiwanie nowych społeczności – czytamy na newsroom.fb.com. Internauci będą też widzieć nowe, sugerowane grupy w innych miejscach aplikacji, takich jak Marketplace czy Facebook Watch. Ponadto, w wakacje 2019 roku portal ma wdrożyć odświeżoną zakładkę dotyczącą wydarzeń, która ma mocniej promować lokalne inicjatywy.


Odświeżona strona główna Facebooka w przeglądarkach. Źródło: newsroom.fb.com

Portal rozwija także narzędzie umożliwiające randkowanie – Facebook Dating. Nową funkcję nazwał Secret Crush – wynika z informacji w biurze prasowym Facebooka. Pozwoli ona użytkownikowi wybrać do dziewięciu znajomych, z którymi chciałby pogłębić relacje – jeśli któryś z nich również zdecyduje się skorzystać z narzędzia, Facebook wyświetli powiadomienie obu sparowanym osobom.

Lżejsza aplikacja mobilna Messnegera ma natomiast pojawić się w drugiej połowie roku. Facebook przygotowuje też oficjalną wersję na komputery z systemami Windows i macOS – dotychczas na te platformy dostępne były wyłącznie aplikacje przygotowane przez niezależnych twórców.

Instagram za to, oprócz funkcji robienia zakupów wewnątrz aplikacji i nowych zbiórek, ma otrzymać także odświeżoną kamerę, która ma ułatwić korzystanie z serwisu i tworzenie nowych treści.

      
Funkcja zakupów na Instagramie. Źródło: newsroom.fb.com


Zmieniony wygląd kamery Instagrama. Źródło: newsroom.fb.com

(mp)

Źródło:

newsroom.fb.com, Day 1 of F8 2019: Building New Products and Features for a Privacy-Focused Social Platform, 30.04.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin