Facebook sprawdził, jak korzystano z grup online w czasie pandemii

dodano: 
16.10.2020
komentarzy: 
0

Facebook opublikował spostrzeżenia na temat korzystania z grup w czasie pandemii koronawirusa – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, platforma przeprowadziła ankietę, której wzięło udział 15 tys. osób, aby zobaczyć, w jaki sposób internetowe społeczności pomogły ludziom podczas izolacji.

Dowiadujemy się, że serwis przede wszystkim przekazuje, że grupy internetowe odnotowały znaczny wzrost zaangażowania w 2020 roku – trzy czwarte (77 proc.) ankietowanych zadeklarowało, że najważniejsze grupy, do których aktualnie należą, funkcjonują przede wszystkim online (44,3 proc. głównie online, a 32,4 proc. zarówno online, jak i offline). Dalej czytamy, że 70 proc. badanych stwierdziło, że narzędzia cyfrowe są bardzo ważne w rozwijaniu ich społeczności podczas pandemii. Źródło pisze też, że ten zwiększony udział w internetowych grupach ma się utrzymać: badani zadeklarowali, że przewidują, że w najbliższych miesiącach będą tak samo angażowali się w działalność grup online (48 proc.) lub nawet bardziej (39 proc.).

Czytamy też, że Facebook twierdzi, że społeczności cyfrowe stały się podstawowym narzędziem wsparcia dla wielu użytkowników: 91 proc. respondentów stwierdziło, że podczas pandemii COVID-19 udzieliło jakiejś formy wsparcia innym osobom za pośrednictwem społeczności online, niezależnie od tego, czy chodziło o pomoc w zakupach spożywczych, czy udzielenie wsparcia finansowego lokalnej firmie. Z kolei 86 proc. badanych otrzymało jakąś formę wsparcia, a 49 proc. mówi, że było to wsparcie psychiczne. Źródło podaje również, że dla 98 proc. ankietowanych obecność w grupie w sieci daje im poczucie bycia we wspólnocie.

Dalej dowiadujemy się, że co czwarta osoba wskazała również, że grupa online, do której należy, jest oparta na wspólnym hobby uczestników, natomiast 38 proc. respondentów szuka kontaktu z ludźmi ze swojej okolicy.

Źródło podkreśla, że skutkiem pandemii koronawirusa jest też zamykanie się np. wielu lokalnych gazet, przez co ludzie będą coraz częściej szukać informacji ze swojego otoczenia i świata na Facebooku, a także innych platformach cyfrowych. Jak czytamy, „znaczna część tego zaangażowania będzie miała miejsce w grupach” – to może uczynić społeczności internetowe korzystną opcją dla marketerów pragnących nawiązać kontakt z nowymi odbiorcami w przyszłości.

Czytaj też: Facebook wprowadza nowy rodzaj postów sponsorowanych w grupach

Źródło zaznacza też, że grupy online są coraz bardziej popularne, jednak kluczem do ich dobrego funkcjonowania jest odpowiednia moderacja przez administratorów. 58 proc. osób zgadza się, że jedną z najważniejszych cech, które decydują o sukcesie społeczności, jest posiadanie skutecznych liderów – czytamy.

Czytaj również: Facebook dodaje nowe narzędzia dla administratorów grup

Socialmediatoday.com zaznacza, że w wyniku społecznej izolacji grupy internetowe stają się bardziej znaczącym elementem społecznym, co może doprowadzić do nowych nawyków, dzięki którym takie grupy staną się jeszcze bardziej istotne w przyszłości. Źródło powtarza też, że wnioski z ankiety Facebooka są warte uwagi przy planowaniu strategicznym grup online. (kd)

Źródło:

socialmediatoday.com, Facebook Releases New Insights on Groups Usage During COVID-19, Andrew Hutchinson, 15.10.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin