Facebook dodaje ulepszenia funkcji analitycznych do filmów

dodano: 
07.05.2018
komentarzy: 
0

Osoby publikujące filmy na Facebooku mają dostęp do wielu danych, dzięki którym mogą dowiedzieć się, jakie były zasięgi, zaangażowanie oraz ogólna skuteczność udostępnianych przez nich materiałów wideo. W związku z tym, że coraz więcej wydawców publikuje dłuższe filmy w portalu społecznościowym, istotne jest zrozumienie, co przyciąga uwagę ich odbiorców.

3 maja 2018 roku na blogu Facebooka poinformowano, że serwis wprowadzi ulepszenia parametrów retencyjnych filmów. Po pierwsze – administratorzy stron, na których zamieszczone zostały materiały wideo, będą mieć jasno opisane, w jaki sposób utrzymywana jest uwaga odbiorców, zarówno tych obserwujących daną stronę, jak i tych, którzy tego nie robią.

Po drugie, zostanie wprowadzony podział uwagi odbiorców według płci. Dodatkowo, twórcy filmów, dzięki nowej funkcji zoomu w statystykach, będą mogli lepiej przyjrzeć się danym dotyczącym ich materiałów wideo oraz zobaczyć, jakie elementy w filmach mają wpływ na ich oglądalność.

Źródło: media.fb.com

Jak czytamy na blogu Facebooka, ulepszony został również wykres przedstawiający zatrzymanie uwagi odbiorców. Wcześniej dane nie były wyświetlane precyzyjnie, głównie w przypadku materiałów wideo przekraczających dwie minuty, z kolei teraz wykres jest już dokładny, niezależnie od długości trwania filmu. (jg)

Źródło:

media.fb.com
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin