Instagram wprowadza reklamy do IGTV

dodano: 
17.03.2020
komentarzy: 
0

Najpopularniejsi twórcy w IGTV dostaną możliwość dodawania reklam do swoich filmów – podaje bloomberg.com. Zdaniem źródła, Instagram chce w ten sposób przejąć większą część widowni konkurencyjnego YouTube’a.

13 marca 2020 roku Instagram zwrócił się do kilku najchętniej oglądanych twórców z ofertą współpracy przy testowej fazie wprowadzania reklam do swojego serwisu wideo – czytamy. Jak podaje źródło, instagramerzy dostaną 55 proc. z całego przychodu, czyli tyle samo ile otrzymują youtuberzy. Oficjalne testy mają rozpocząć się wiosną 2020 roku.

Źródło cytuje wypowiedź Justina Osofosky’ego, Chief Operating Officera Instagrama, który przyznał, że wprowadzenie reklam ma pomóc twórcom monetyzować treści w IGTV. „Aby mieć pewność, że dobrze to zrobimy, rozmawiamy z kilkoma twórcami, którzy pomogą nam to przetestować i powoli wprowadzić” – mówił Osofonsky.

Czytaj także: Czy twórcy sami jeszcze wierzą w swoją platformę? Pierwsze urodziny IGTV

Jak czytamy, brak dochodów był jednym z głównych powodów, dla których najpopularniejsi twórcy wideo trzymali się z daleka od IGTV, pomimo aktywnej obecności na Instagramie. W głównej aplikacji reklamy, wyglądające jak zwykłe posty, generują około 20 mld dol. przychodu rocznie. Z kolei YouTube, główny konkurent IGTV, w 2019 roku na sprzedaży reklam zarobił 15 mld dol. – dodaje źródło.

O planach dodania reklam do IGTV informowaliśmy na PRoto.pl w lutym 2020 roku. Wcześniej, w roku 2019, Instagram pozwolił twórcom oznaczać tam współprace reklamowe. Portal społecznościowy stale rozwija swoją platformę wideo, wprowadzając tam m.in. reakcje i możliwość publikowania przeprowadzonych wcześniej transmisji na żywo. (ak)

Źródło:

bloomberg.com, Instagram to Roll Out IGTV Advertising in Challenge to YouTube, Lucas Shaw, Sarah Frier, 14.03.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin