Ruszyła kampania „Pandemia przemocy”. Zwraca uwagę na przemoc wobec dzieci w czasie izolacji

dodano: 
06.11.2020
komentarzy: 
0

6 listopada 2020 roku ruszyła kampania społeczna „Pandemia przemocy”, której celem jest zapobieganie przemocy wobec dzieci i zachęcenie innych do reagowania, gdy są świadkami ich krzywdzenia. Akcja prowadzona jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę we współpracy z agencją BE7 brand affection agency.

Jak tłumaczą organizatorzy, konsekwencją epidemii koronawirusa są nie tylko zakażenia, ale też wzmożona przemoc i wykorzystywanie seksualne najmłodszych. Dowiadujemy się, że problem leży również po stronie biernego społeczeństwa, które nie reaguje na tego typu zdarzenia, dlatego tak ważne jest „przerwanie milczenia”.

„Pomysł na kampanię powstał podczas pierwszej fali pandemii, w czasie lockdownu” – informuje  Aleksandra Szczykutowicz, Head of Project Management agencji BE7. „To był ogromnie trudny czas dla wszystkich, ale jako zespół mocno wspieraliśmy się nawzajem. Wspólnie stwierdziliśmy, że w trakcie tej niecodziennej sytuacji, która dotknęła całe nasze społeczeństwo, chcemy zrobić coś dobrego. Problem przemocy wobec dzieci w trakcie izolacji bardzo się pogłębiał, dlatego postanowiliśmy wyjść z inicjatywą i przedstawić nasze pomysły Fundacji. Dzięki połączeniu zasad bezpieczeństwa obowiązujących w trakcie pandemii oraz wskazania konieczności reakcji na przemoc wobec dzieci uzyskaliśmy silny przekaz i mocny impakt kampanii” – dodaje.

„Kiedy agencja BE7 zwróciła się do nas z pomysłem kampanii, on bardzo nam się spodobał” – komentuje z kolei Monika Kamińska, specjalistka ds. PR Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. „Już po wstępnych rozmowach zobaczyliśmy, że nadajemy na podobnych falach, że podzielamy te same wartości. Od początku też wiedzieliśmy, po co i dla kogo chcemy zrobić tę kampanię” – mówi. Kamińska tłumaczy, że wraz z jesienną falą epidemii oprócz wzrostu liczby chorych, wróciła też perspektywa przymusowej izolacji. Specjalistka ds. PR mówi o zamknięciu szkół, nauce zdalnej i tym samym ograniczeniu kontaktów uczniów z rówieśnikami i nauczycielami. „Co to oznacza dla dzieci? Niepokój, lęk, strach, nerwowość, a często też uwięzienie w jednym domu z przemocowym dorosłym – wiemy to z czasu lockdownu. Dlatego mówienie o przemocy wobec dzieci i tym, w jaki sposób można im pomóc jest teraz szczególnie ważne, zasadne i potrzebne” – podkreśla.

W ramach akcji powstały plakaty, które mają przywoływać zalecenia obowiązujące w ramach walki z wirusem. Organizatorzy informują jednak, że „covidowym zasadom nadano nowe znaczenie” – hasła odnoszą się do przemocy wobec dzieci i mówią o potrzebie dbania o najmłodszych: „Zakrywaj usta! Ale nie milcz, gdy widzisz przemoc!”, „Myj ręce! Ale nie umywaj ich od odpowiedzialności, gdy jesteś świadkiem przemocy!”, „Zachowaj dystans! Ale bądź blisko, kiedy ktoś Cię potrzebuje!”.

Wspomniane plakaty pojawią się na nośnikach outdoorowych na terenie województwa pomorskiego (m.in. Gdańsk i Starogard Gdański) oraz Warszawy, czyli miejsc, w których działają Centra Pomocy Dzieciom Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Dodatkowo stworzony został krótki film oraz spot kampanii, a akcja obejmuje też działania w social mediach.

Oprócz tego Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę uruchomiła specjalną stronę internetową, na której internauci znajdą informacje dotyczące m.in.: przekazów kampanii, problemu krzywdzenia dzieci w Polsce oraz możliwych sposobów interwencji dla świadków agresji wobec dzieci.

Działania będą prowadzone do 11 grudnia 2020 roku. (kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin