Rolls-Royce wprowadza nową identyfikację

dodano: 
08.09.2020
komentarzy: 
0

Rolls-Royce, marka luksusowych samochodów, zaprezentowała odmienioną identyfikację wizualną. Jak wyjaśnia firma, nowa tożsamość ma trafić do młodszych klientów. Marka nie chce być już postrzegana tylko jako producent samochodów, lecz jako „dom luksusu”.

Rolls-Royce wyjaśnia, że w ostatnim czasie zmienił się profil klienta marki – obecnie jego średni wiek to 43 lata. W związku z tym marka zdecydowała się na unowocześnienie wizerunku.

Czytaj także: Prawdziwy luksus jest indywidualny. Wywiad z Frankiem Tiemannem z Rolls-Royce Motor Cars Limited

W odświeżonym logo Rolls-Royce’a zrezygnowano z członu „Motor Cars”. W znaku pozostaje podwójne „R”. Marka wyjaśnia, że do przygotowania nowego logotypu wykorzystano typografię z lat 30. XX wieku i styl art-deco. Zastosowano w nim krój pisma Riviera Nights (poprzednio posługiwano się Gil Sans Alt).

Większe znaczenie w tożsamości marki zyska Spirit of Ecstasy, czyli figurka obecna na każdym samochodzie. W nowej identyfikacji przekształcono ją w formę ilustracji, uproszczoną i dopasowaną do świata wirtualnego. Postać zawsze będzie skierowana w prawo, co ma symbolizować patrzenie w przyszłość – wyjaśnia marka.

Rolls-Royce będzie posługiwać się nowym kolorem – fioletem (purple spirit), który często ma występować w połączeniu z odcieniami różowego złota. Czytamy, że fiolet ma kojarzyć się z bogactwem i siłą.

Nową tożsamość marki, którą Rolls-Royce wprowadził od września 2020 roku, zaprojektowała agencja Pentagram. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin