Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Biedronka odpowiada na żart pismem od prawników. Lidl reaguje w social mediach. marketingowiec jakub biel otrzymał od sieci sklepów biedronka pismo z żądaniem usunięcia żartobliwej grafiki, która powstała w ramach cyklu „szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”. reakcja dyskontu wywołała jednak krytykę burzliwą dyskusję. 14 czerwca 2024 roku jakub biel, ekspert w dziedzinie marketingu i szkoleniowiec, opublikował na youtubie film o zawieszeniu serii grafik „szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”. jak wyjaśnił, powodem jest pismo otrzymane od prawników sieci sklepów biedronka. firma, która została bohaterem jednej z ostatnich publikacji, wzywa do usunięcia skutków naruszenia jej dobrego imienia oraz skasowania zdjęcia, które może wprowadzać klientów w błąd. „od 2002 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas” – taki napis znalazł się na grafice ze wspomnianej żartobliwej serii, wizualnie podobnej do reklam biedronki. w związku z publikacją biel otrzymał od prawników sieci sklepów pismo z żądaniem natychmiastowego usunięcia materiału. twierdzi, że narusza on jej dobre imię, może wprowadzać klientów i wykorzystuje zarejestrowany znak towarowy. marketingowiec w filmie zapowiedział wstrzymanie serii humorystycznych publikacji. powiadomił także o usunięciu grafiki dotyczącej dyskontu. biel ani razu nie wypowiedział nazwy marki, od której otrzymał pismo, umieścił jednak żartobliwe nawiązania, które internauci natychmiast zinterpretowali. co więcej, biel przypomniał, że w ramach serii „szczerych reklam” parodiował wiele marek, m.in. empik, polsat, żabkę, gillette. niektóre z nich – np. tauron czy eska – wykorzystały nawet przygotowane przez niego grafiki we własnej komunikacji. wideo, w którym biel informuje o piśmie, było szeroko udostępniane i stało się tematem licznych dyskusji przedstawicieli branży marketingowej m.in. w serwisie linkedin. biedronkę skrytykowano za brak poczucia humoru. jak zauważono, reakcja sieci nie zakończyła niewygodnego dla niej tematu, a wręcz zwiększyła zainteresowanie sprawą. długo nie trzeba było też czekać na reakcję konkurencji. tego samego dnia w kanałach społecznościowych lidl polska pojawił się post z wizerunkiem jakuba biela oraz hasłem „zakupy? robię w lidlu”. pomysł lidla przypadł do gustu internautom. źródło: facebook.com/lidlpolska. (mb). zdjęcie główne: screen z youtube.com/jakub biel.
Marketingowiec Jakub Biel otrzymał od sieci sklepów Biedronka pismo z żądaniem usunięcia żartobliwej grafiki, która powstała w ramach cyklu „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”. Reakcja dyskontu wywołała jednak krytykę burzliwą dyskusję.
14 czerwca 2024 roku Jakub Biel, ekspert w dziedzinie marketingu i szkoleniowiec, opublikował na YouTubie film o zawieszeniu serii grafik „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”. Jak wyjaśnił, powodem jest pismo otrzymane od prawników sieci sklepów Biedronka. Firma, która została bohaterem jednej z ostatnich publikacji, wzywa do usunięcia skutków naruszenia jej dobrego imienia oraz skasowania zdjęcia, które może wprowadzać klientów w błąd.
„Od 2002 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas” – taki napis znalazł się na grafice ze wspomnianej żartobliwej serii, wizualnie podobnej do reklam Biedronki.
W związku z publikacją Biel otrzymał od prawników sieci sklepów pismo z żądaniem natychmiastowego usunięcia materiału. Twierdzi, że narusza on jej dobre imię, może wprowadzać klientów i wykorzystuje zarejestrowany znak towarowy.
Marketingowiec w filmie zapowiedział wstrzymanie serii humorystycznych publikacji. Powiadomił także o usunięciu grafiki dotyczącej dyskontu. Biel ani razu nie wypowiedział nazwy marki, od której otrzymał pismo, umieścił jednak żartobliwe nawiązania, które internauci natychmiast zinterpretowali.
Co więcej, Biel przypomniał, że w ramach serii „szczerych reklam” parodiował wiele marek, m.in. Empik, Polsat, Żabkę, Gillette. Niektóre z nich – np. Tauron czy Eska – wykorzystały nawet przygotowane przez niego grafiki we własnej komunikacji.
Wideo, w którym Biel informuje o piśmie, było szeroko udostępniane i stało się tematem licznych dyskusji przedstawicieli branży marketingowej m.in. w serwisie LinkedIn. Biedronkę skrytykowano za brak poczucia humoru. Jak zauważono, reakcja sieci nie zakończyła niewygodnego dla niej tematu, a wręcz zwiększyła zainteresowanie sprawą.
Długo nie trzeba było też czekać na reakcję konkurencji. Tego samego dnia w kanałach społecznościowych Lidl Polska pojawił się post z wizerunkiem Jakuba Biela oraz hasłem „Zakupy? Robię w Lidlu”. Pomysł Lidla przypadł do gustu internautom.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Biedronka odpowiada na żart pismem od prawników. Lidl reaguje w social mediach. marketingowiec jakub biel otrzymał od sieci sklepów biedronka pismo z żądaniem usunięcia żartobliwej grafiki, która powstała w ramach cyklu „szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”. reakcja dyskontu wywołała jednak krytykę burzliwą dyskusję. 14 czerwca 2024 roku jakub biel, ekspert w dziedzinie marketingu i szkoleniowiec, opublikował na youtubie film o zawieszeniu serii grafik „szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”. jak wyjaśnił, powodem jest pismo otrzymane od prawników sieci sklepów biedronka. firma, która została bohaterem jednej z ostatnich publikacji, wzywa do usunięcia skutków naruszenia jej dobrego imienia oraz skasowania zdjęcia, które może wprowadzać klientów w błąd. „od 2002 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas” – taki napis znalazł się na grafice ze wspomnianej żartobliwej serii, wizualnie podobnej do reklam biedronki. w związku z publikacją biel otrzymał od prawników sieci sklepów pismo z żądaniem natychmiastowego usunięcia materiału. twierdzi, że narusza on jej dobre imię, może wprowadzać klientów i wykorzystuje zarejestrowany znak towarowy. marketingowiec w filmie zapowiedział wstrzymanie serii humorystycznych publikacji. powiadomił także o usunięciu grafiki dotyczącej dyskontu. biel ani razu nie wypowiedział nazwy marki, od której otrzymał pismo, umieścił jednak żartobliwe nawiązania, które internauci natychmiast zinterpretowali. co więcej, biel przypomniał, że w ramach serii „szczerych reklam” parodiował wiele marek, m.in. empik, polsat, żabkę, gillette. niektóre z nich – np. tauron czy eska – wykorzystały nawet przygotowane przez niego grafiki we własnej komunikacji. wideo, w którym biel informuje o piśmie, było szeroko udostępniane i stało się tematem licznych dyskusji przedstawicieli branży marketingowej m.in. w serwisie linkedin. biedronkę skrytykowano za brak poczucia humoru. jak zauważono, reakcja sieci nie zakończyła niewygodnego dla niej tematu, a wręcz zwiększyła zainteresowanie sprawą. długo nie trzeba było też czekać na reakcję konkurencji. tego samego dnia w kanałach społecznościowych lidl polska pojawił się post z wizerunkiem jakuba biela oraz hasłem „zakupy? robię w lidlu”. pomysł lidla przypadł do gustu internautom. źródło: facebook.com/lidlpolska. (mb). zdjęcie główne: screen z youtube.com/jakub biel.