Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Apple usuwa film promocyjny po ostrej krytyce ze strony Tajlandii. apple usunęło nowy film promocyjny z sieci ze względu na niepochlebne opinie na temat wideo ze strony tajlandii. wielu użytkowników stwierdziło bowiem, że marka pokazuje nierealistyczny i przestarzały obraz kraju – podaje edition.cnn.com. jak czytamy, dziesięciominutowy materiał apple’a, który został opublikowany 18 lipca 2024 roku na kanale marki na youtubie, uzyskał ponad 5 mln wyświetleń. zaledwie dzień później nie był on już jednak dostępny w serwisie. rzecznik firmy potwierdził cnn, że wspomniany materiał „nie jest już emitowany”. „w naszej piątej odsłonie serii reklam »the underdogs« współpracowaliśmy z lokalną firmą produkcyjną, aby stworzyć film osadzony w tajlandii. naszym zamiarem było uczczenie optymizmu i kultury tego kraju i przepraszamy za to, że nie udało nam się w pełni uchwycić żywiołowości dzisiejszej tajlandii” – dodał rzecznik, cytowany przez źródło. w miniserialu występują cztery postacie – znane jako „underdogs” – które próbują przezwyciężyć kryzysy w miejscu pracy za pomocą urządzeń i oprogramowania marki apple. od 2019 roku, czyli momentu publikacji pierwszych odcinków serii, jej bohaterowie zdążyli już porzucić pracę w korporacji i założyć własną firmę – czytamy. najnowszy odcinek przedstawiał podróż służbową bohaterów do tajlandii, gdzie „przeskakują z pociągów do tuk-tuków, ścigając się z czasem, aby znaleźć fabrykę zdolną do wyprodukowania miliona szytych na miarę pudełek i sprostać wymaganiom ich trudnego klienta potentata, granego przez christophera mintz-plasse” – pisze źródło. materiał apple’a nie spodobał się jednak mieszkańcom tajlandii. media społecznościowe marki zalały skargi od użytkowników, którzy stwierdzili, że film został zmontowany tak, aby wyglądał na staroświecki, a kamera skupiała się na „obskurnej zabudowie”. inn internauci krytykowali natomiast scenę, podczas której jeden z bohaterów zgubił swój bagaż i szukał pomocy u lokalnego członka personelu lotniskowego o imieniu happy – dowiadujemy się. jak przekazuje źródło, david william, amerykański twórca treści z tajlandii, w filmie na tiktoku zaznaczył, że sceny z wideo „wyglądały jak tajlandia 70 lat temu”. jedna z użytkowniczek facebooka zgodziła się z jego opinią i stwierdziła, że w filmie tajlandia wyglądała „okropnie”. w wywiadzie z cnn william wspominał także, że „tajlandia to nowoczesny, bezpieczny i piękny kraj” i „ma nadzieję, że ludzie nie zrozumieją tego źle”. (ao). źródło: edition.cnn.com, ‘terrible’: apple removes new promo video after backlash in thailand, chris lau, kocha olarn 3.08.2024.
Apple usunęło nowy film promocyjny z sieci ze względu na niepochlebne opinie na temat wideo ze strony Tajlandii. Wielu użytkowników stwierdziło bowiem, że marka pokazuje nierealistyczny i przestarzały obraz kraju – podaje edition.cnn.com.
Jak czytamy, dziesięciominutowy materiał Apple’a, który został opublikowany 18 lipca 2024 roku na kanale marki na YouTubie, uzyskał ponad 5 mln wyświetleń. Zaledwie dzień później nie był on już jednak dostępny w serwisie.
Rzecznik firmy potwierdził CNN, że wspomniany materiał „nie jest już emitowany”. „W naszej piątej odsłonie serii reklam »The Underdogs« współpracowaliśmy z lokalną firmą produkcyjną, aby stworzyć film osadzony w Tajlandii. Naszym zamiarem było uczczenie optymizmu i kultury tego kraju i przepraszamy za to, że nie udało nam się w pełni uchwycić żywiołowości dzisiejszej Tajlandii” – dodał rzecznik, cytowany przez źródło.
W miniserialu występują cztery postacie – znane jako „underdogs” – które próbują przezwyciężyć kryzysy w miejscu pracy za pomocą urządzeń i oprogramowania marki Apple. Od 2019 roku, czyli momentu publikacji pierwszych odcinków serii, jej bohaterowie zdążyli już porzucić pracę w korporacji i założyć własną firmę – czytamy.
Najnowszy odcinek przedstawiał podróż służbową bohaterów do Tajlandii, gdzie „przeskakują z pociągów do tuk-tuków, ścigając się z czasem, aby znaleźć fabrykę zdolną do wyprodukowania miliona szytych na miarę pudełek i sprostać wymaganiom ich trudnego klienta potentata, granego przez Christophera Mintz-Plasse” – pisze źródło.
Materiał Apple’a nie spodobał się jednak mieszkańcom Tajlandii. Media społecznościowe marki zalały skargi od użytkowników, którzy stwierdzili, że film został zmontowany tak, aby wyglądał na staroświecki, a kamera skupiała się na „obskurnej zabudowie”. Inn internauci krytykowali natomiast scenę, podczas której jeden z bohaterów zgubił swój bagaż i szukał pomocy u lokalnego członka personelu lotniskowego o imieniu Happy – dowiadujemy się.
Jak przekazuje źródło, David William, amerykański twórca treści z Tajlandii, w filmie na TikToku zaznaczył, że sceny z wideo „wyglądały jak Tajlandia 70 lat temu”. Jedna z użytkowniczek Facebooka zgodziła się z jego opinią i stwierdziła, że w filmie Tajlandia wyglądała „okropnie”. W wywiadzie z CNN William wspominał także, że „Tajlandia to nowoczesny, bezpieczny i piękny kraj” i „ma nadzieję, że ludzie nie zrozumieją tego źle”. (ao)
Źródło: edition.cnn.com, ‘Terrible’: Apple removes new promo video after backlash in Thailand, Chris Lau, Kocha Olarn 3.08.2024