Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
IMM świętuje 25 lat. Eksperci, którzy tworzyli rynek monitoringu mediów w Polsce, dziś wyznaczają jego przyszłość. instytut monitorowania mediów jest obecny na rynku już 25 lat. firma, która w 2000 roku zmieniła branżę monitoringu mediów w polsce, dziś jest jednym z najważniejszych graczy w europie środkowo-wschodniej. uroczysty jubileusz dla pracowników i partnerów firmy miał miejsce 6 czerwca 2025 roku w och-teatrze w warszawie. od początku istnienia imm wspiera klientów w mierzeniu efektów działań komunikacyjnych, ocenie medialności marek i projektów, a także w analizie ryzyk wizerunkowych. firma monitoruje wszystkie typy mediów – od prasy, radia i telewizji, po media społecznościowe, podcasty i wideo w serwisach takich jak tiktok czy youtube. jako jedyna w polsce integruje w jednej platformie dane z mediów dziennikarskich, społecznościowych, reklam i sponsoringu. z usług i narzędzi imm korzystają tysiące klientów – od globalnych korporacji, przez agencje pr, po administrację publiczną, kluby sportowe, sportowców, artystów, fundacje ngo oraz średnich i małych przedsiębiorców. od 2008 roku imm jest także obecny w rumunii pod marką mediatrust, gdzie zdobył ponad 60 proc. udziału w rynku. „zaczynaliśmy jako kilkuosobowy zespół, a dziś imm to największa i jedyna w 100 proc. polska firma technologiczna w branży, która bada wszystkie obszary mające wpływ na medialność marek oraz projektów” – mówi paweł sanowski, prezes imm. „już wtedy, u progu xxi wieku, stawialiśmy na technologie, jakość pozyskiwanych danych oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. dziś robimy to samo, wykorzystując w analizach ai i big data, o których 25 lat temu nikt jeszcze nie marzył. eksperckość imm budowana była przez lata – przez ludzi, wiedzę i inwestycje technologiczne” – dodaje. podstawowe narzędzie – platforma imm – łączy wyniki z wszystkich źródeł, w tym także reklamy oraz działania sponsoringowe. od ponad 20 lat imm tworzy także własne badania, takie jak: „najbardziej opiniotwórcze media w polsce”, „o tym się mówi” realizowane z radiem zet, „top marka” z magazynem „press” czy ranking „najcenniejsze kobiece marki osobiste” z „forbes women”, które są cenione przez media i branżę komunikacji marketingowej. „codziennie tworzymy setki analiz. dla wielu zarządów, marketingowców, rzeczników, agencji oraz wydawców i nadawców nasze dane to podstawa strategicznych decyzji” – zauważa monika ezman, członkini zarządu, dyrektor centrum zarządzania jakością i działu analiz w imm. „naszą ambicją jest, by raporty medialne były jeszcze bardziej zintegrowane i dynamiczne – uwzględniające nie tylko zasięgi czy ave, ale też emocje, intencje i wpływ na pozycję danej marki wśród konkurencji” – wskazuje. imm nieustannie inwestuje w nowe technologie. dzięki systematycznemu wprowadzaniu innowacji instytut monitorowania mediów stale poprawia jakość monitoringu i dopasowuje swoje usługi do zmieniających się potrzeb klientów. w ostatnich latach firma skutecznie wdrożyła m.in. technologię rozpoznawania mowy, co znacząco usprawniło monitoring treści audio i wideo, w tym podcastów i materiałów z youtube’a. z kolei automatyczne rozpoznawanie logotypów umożliwiło identyfikację obecności marek w przekazach wizualnych podczas sponsorowanych wydarzeń, nawet jeśli nie są one wspomniane z nazwy. jak zauważa agata andruszkiewicz, członkini zarządu i chief technology officer w imm, „przyszłość monitoringu to nie tylko jeszcze większa skala przetwarzania danych, ale też ich kontekstualizacja i personalizacja”. „będziemy coraz mocniej integrować dane z różnych źródeł – pr-owych, marketingowych, digitalowych – by lepiej mierzyć wpływ medialnych narracji na postrzeganie marek, emocje odbiorców i zmiany społeczne” – podkreśla. prezes imm paweł sanowski podsumowuje: „za nami ćwierć wieku zmian, innowacji i zaufania. naszą największą wartością jest stabilny, pracujący z pasją zespół o unikatowych kompetencjach, który o mediach wie wszystko. przed nami kolejne wyzwania. mediów do monitorowania będzie coraz więcej, ale my jesteśmy technologicznie i kompetencyjnie gotowi, by ciągle wchodzić w nowe obszary”. materiał partnera.
Instytut Monitorowania Mediów jest obecny na rynku już 25 lat. Firma, która w 2000 roku zmieniła branżę monitoringu mediów w Polsce, dziś jest jednym z najważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Uroczysty jubileusz dla pracowników i partnerów firmy miał miejsce 6 czerwca 2025 roku w Och-Teatrze w Warszawie.
Od początku istnienia IMM wspiera klientów w mierzeniu efektów działań komunikacyjnych, ocenie medialności marek i projektów, a także w analizie ryzyk wizerunkowych. Firma monitoruje wszystkie typy mediów – od prasy, radia i telewizji, po media społecznościowe, podcasty i wideo w serwisach takich jak TikTok czy YouTube. Jako jedyna w Polsce integruje w jednej platformie dane z mediów dziennikarskich, społecznościowych, reklam i sponsoringu. Z usług i narzędzi IMM korzystają tysiące klientów – od globalnych korporacji, przez agencje PR, po administrację publiczną, kluby sportowe, sportowców, artystów, fundacje NGO oraz średnich i małych przedsiębiorców. Od 2008 roku IMM jest także obecny w Rumunii pod marką mediaTRUST, gdzie zdobył ponad 60 proc. udziału w rynku.
„Zaczynaliśmy jako kilkuosobowy zespół, a dziś IMM to największa i jedyna w 100 proc. polska firma technologiczna w branży, która bada wszystkie obszary mające wpływ na medialność marek oraz projektów” – mówi Paweł Sanowski, prezes IMM. „Już wtedy, u progu XXI wieku, stawialiśmy na technologie, jakość pozyskiwanych danych oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. Dziś robimy to samo, wykorzystując w analizach AI i big data, o których 25 lat temu nikt jeszcze nie marzył. Eksperckość IMM budowana była przez lata – przez ludzi, wiedzę i inwestycje technologiczne” – dodaje.
fot. Janusz Gietka
Podstawowe narzędzie – Platforma IMM – łączy wyniki z wszystkich źródeł, w tym także reklamy oraz działania sponsoringowe. Od ponad 20 lat IMM tworzy także własne badania, takie jak: „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, „O tym się mówi” realizowane z Radiem ZET, „Top Marka” z magazynem „Press” czy ranking „Najcenniejsze kobiece marki osobiste” z „Forbes Women”, które są cenione przez media i branżę komunikacji marketingowej.
„Codziennie tworzymy setki analiz. Dla wielu zarządów, marketingowców, rzeczników, agencji oraz wydawców i nadawców nasze dane to podstawa strategicznych decyzji” – zauważa Monika Ezman, członkini zarządu, dyrektor centrum zarządzania jakością i działu analiz w IMM. „Naszą ambicją jest, by raporty medialne były jeszcze bardziej zintegrowane i dynamiczne – uwzględniające nie tylko zasięgi czy AVE, ale też emocje, intencje i wpływ na pozycję danej marki wśród konkurencji” – wskazuje.
IMM nieustannie inwestuje w nowe technologie
Dzięki systematycznemu wprowadzaniu innowacji Instytut Monitorowania Mediów stale poprawia jakość monitoringu i dopasowuje swoje usługi do zmieniających się potrzeb klientów. W ostatnich latach firma skutecznie wdrożyła m.in. technologię rozpoznawania mowy, co znacząco usprawniło monitoring treści audio i wideo, w tym podcastów i materiałów z YouTube’a. Z kolei automatyczne rozpoznawanie logotypów umożliwiło identyfikację obecności marek w przekazach wizualnych podczas sponsorowanych wydarzeń, nawet jeśli nie są one wspomniane z nazwy.
Jak zauważa Agata Andruszkiewicz, członkini zarządu i Chief Technology Officer w IMM, „przyszłość monitoringu to nie tylko jeszcze większa skala przetwarzania danych, ale też ich kontekstualizacja i personalizacja”. „Będziemy coraz mocniej integrować dane z różnych źródeł – PR-owych, marketingowych, digitalowych – by lepiej mierzyć wpływ medialnych narracji na postrzeganie marek, emocje odbiorców i zmiany społeczne” – podkreśla.
Prezes IMM Paweł Sanowski podsumowuje: „Za nami ćwierć wieku zmian, innowacji i zaufania. Naszą największą wartością jest stabilny, pracujący z pasją zespół o unikatowych kompetencjach, który o mediach wie wszystko. Przed nami kolejne wyzwania. Mediów do monitorowania będzie coraz więcej, ale my jesteśmy technologicznie i kompetencyjnie gotowi, by ciągle wchodzić w nowe obszary”.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
IMM świętuje 25 lat. Eksperci, którzy tworzyli rynek monitoringu mediów w Polsce, dziś wyznaczają jego przyszłość. instytut monitorowania mediów jest obecny na rynku już 25 lat. firma, która w 2000 roku zmieniła branżę monitoringu mediów w polsce, dziś jest jednym z najważniejszych graczy w europie środkowo-wschodniej. uroczysty jubileusz dla pracowników i partnerów firmy miał miejsce 6 czerwca 2025 roku w och-teatrze w warszawie. od początku istnienia imm wspiera klientów w mierzeniu efektów działań komunikacyjnych, ocenie medialności marek i projektów, a także w analizie ryzyk wizerunkowych. firma monitoruje wszystkie typy mediów – od prasy, radia i telewizji, po media społecznościowe, podcasty i wideo w serwisach takich jak tiktok czy youtube. jako jedyna w polsce integruje w jednej platformie dane z mediów dziennikarskich, społecznościowych, reklam i sponsoringu. z usług i narzędzi imm korzystają tysiące klientów – od globalnych korporacji, przez agencje pr, po administrację publiczną, kluby sportowe, sportowców, artystów, fundacje ngo oraz średnich i małych przedsiębiorców. od 2008 roku imm jest także obecny w rumunii pod marką mediatrust, gdzie zdobył ponad 60 proc. udziału w rynku. „zaczynaliśmy jako kilkuosobowy zespół, a dziś imm to największa i jedyna w 100 proc. polska firma technologiczna w branży, która bada wszystkie obszary mające wpływ na medialność marek oraz projektów” – mówi paweł sanowski, prezes imm. „już wtedy, u progu xxi wieku, stawialiśmy na technologie, jakość pozyskiwanych danych oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. dziś robimy to samo, wykorzystując w analizach ai i big data, o których 25 lat temu nikt jeszcze nie marzył. eksperckość imm budowana była przez lata – przez ludzi, wiedzę i inwestycje technologiczne” – dodaje. podstawowe narzędzie – platforma imm – łączy wyniki z wszystkich źródeł, w tym także reklamy oraz działania sponsoringowe. od ponad 20 lat imm tworzy także własne badania, takie jak: „najbardziej opiniotwórcze media w polsce”, „o tym się mówi” realizowane z radiem zet, „top marka” z magazynem „press” czy ranking „najcenniejsze kobiece marki osobiste” z „forbes women”, które są cenione przez media i branżę komunikacji marketingowej. „codziennie tworzymy setki analiz. dla wielu zarządów, marketingowców, rzeczników, agencji oraz wydawców i nadawców nasze dane to podstawa strategicznych decyzji” – zauważa monika ezman, członkini zarządu, dyrektor centrum zarządzania jakością i działu analiz w imm. „naszą ambicją jest, by raporty medialne były jeszcze bardziej zintegrowane i dynamiczne – uwzględniające nie tylko zasięgi czy ave, ale też emocje, intencje i wpływ na pozycję danej marki wśród konkurencji” – wskazuje. imm nieustannie inwestuje w nowe technologie. dzięki systematycznemu wprowadzaniu innowacji instytut monitorowania mediów stale poprawia jakość monitoringu i dopasowuje swoje usługi do zmieniających się potrzeb klientów. w ostatnich latach firma skutecznie wdrożyła m.in. technologię rozpoznawania mowy, co znacząco usprawniło monitoring treści audio i wideo, w tym podcastów i materiałów z youtube’a. z kolei automatyczne rozpoznawanie logotypów umożliwiło identyfikację obecności marek w przekazach wizualnych podczas sponsorowanych wydarzeń, nawet jeśli nie są one wspomniane z nazwy. jak zauważa agata andruszkiewicz, członkini zarządu i chief technology officer w imm, „przyszłość monitoringu to nie tylko jeszcze większa skala przetwarzania danych, ale też ich kontekstualizacja i personalizacja”. „będziemy coraz mocniej integrować dane z różnych źródeł – pr-owych, marketingowych, digitalowych – by lepiej mierzyć wpływ medialnych narracji na postrzeganie marek, emocje odbiorców i zmiany społeczne” – podkreśla. prezes imm paweł sanowski podsumowuje: „za nami ćwierć wieku zmian, innowacji i zaufania. naszą największą wartością jest stabilny, pracujący z pasją zespół o unikatowych kompetencjach, który o mediach wie wszystko. przed nami kolejne wyzwania. mediów do monitorowania będzie coraz więcej, ale my jesteśmy technologicznie i kompetencyjnie gotowi, by ciągle wchodzić w nowe obszary”. materiał partnera.