środa, 25 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„To nie są lata 90.!” – kampania w stylu sitcomów o współczesnych...

„To nie są lata 90.!” – kampania w stylu sitcomów o współczesnych oczekiwaniach pracowników

Dwa portale z ogłoszeniami o pracy, rocketjobs.pl oraz justjoin.it, rozpoczęły kampanię w formie sitcomu, który nawiązuje do poczucia humoru i estetyki charakterystycznych dla tego typu amerykańskich seriali z lat 90. Kampania w satyryczny sposób pokazuje oczekiwania współczesnych pracowników w zestawieniu z zasadami panującymi na rynku pracy w minionych latach 90. Wówczas pracownik często nie mógł zachować równowagi między życiem prywatnym a zawodowym (tzw. „work-life balance”) i nie były brane pod uwagę także inne jego potrzeby, np. spotykały go trudności z wzięciem urlopu na rodzinne wakacje przez zbyt duże obłożenie obowiązkami zawodowymi. Odcinek pilotażowy serii spotów miał premierę 27 maja 2025 roku na kanale rocketjobs.pl na YouTubie.

>>> Szukasz pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!

„Współczesny pracownik to nie zasób, a człowiek z indywidualnymi potrzebami, który oczekuje partnerskiej relacji ze swoim pracodawcą” – wyjaśnia Artur Leśniak, Head of Marketing B2C obu portali.

W odcinku pilotażowym sitcomu występuje „bardzo zapracowany tata”, który wraca do domu późnym wieczorem, ponieważ realizuje kolejny ważny projekt w pracy. Żona martwi się o jego stan zdrowia, który pogarsza się ze względu na długotrwałe przepracowanie, i zauważa, że mężczyzna nie poświęca rodzinie zbyt wiele uwagi. Podobnego zdania są jego nastoletnie dzieci, które pojadą na rodzinne wakacje tylko z mamą, bo tata nie ma czasu na urlop. Żona podsumowuje: „A pamiętasz o projekcie… żona?”. Córka zadaje tacie analogiczne pytanie o sobie. Syn dodaje do rodzinnej dyskusji swoją opinię: „Zawiodłeś nas tato”. Potrzebne jest pogotowie, bo tata dostał zawału serca.

Kampania nawiązuje do znanego powszechnie sformułowania „szalone lata 90.” i stylu życia z tego okresu. Bohaterowie kampanii zaznaczają, że lata 90. już minęły i zasady obowiązujące wtedy na rynku pracy także. Pracownicy powinni o tym pamiętać i nie pozwalać na niewłaściwe traktowanie przez potencjalnych pracodawców, a nawet szukać takich miejsc zatrudnienia, które oferują zestaw benefitów pracowniczych (dodatków pozapłacowych).

Bohaterowie spotu wśród aktualnych oczekiwań pracowników wymieniają: benefity pracownicze: elastyczny czas pracy, dodatkowe dni wolne (np. w dniu urodzin), programy rozwojowe (np. kursy językowe) czy opiekę psychologiczną (dbanie o wellbeing).

>>> Szukasz pracownika? Dodaj ogłoszenie na PRoto.pl!

W ramach kampanii prowadzone są także działania komunikacyjne na stronie internetowej kampanii. Przygotowano także bezpłatny e-book w formie poradnika „To nie są lata 90.! Jak spoko żyć ze sobą w pracy?”. Ponadto na potrzeby tej inicjatywy przeprowadzono badania na temat oczekiwań współczesnych pracowników. Partnerami kampanii są: ManpowerGroup Polska, ING Bank Śląski oraz Fundacja IT Girls. (ds)

Źródło: rocketjobs.pl, Koniec z pracą jak z lat 90. Nowa kampania pokazuje, jak bardzo zmienił się świat zawodowy, 27.05.2025

Zdjęcie główne: fot. Kuba Bors / rocketjobs.pl & justjoin.it

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj