YouTube ponownie zmienia swoją politykę monetyzacji dotyczącą używania wulgaryzmów w publikowanych na platformie materiałach. Twórcy nie są już narażeni na automatyczne ograniczenia przychodów z reklam ze względu na niecenzuralne słowa, które pojawiły się w ich filmach.
W listopadzie 2022 roku YouTube zmienił swoje zasady w zakresie obecności niecenzuralnych słów w publikowanych na platformie wideo. Od tego momentu serwis nakładał surowe ograniczenia lub całkowicie wyłączał możliwość monetyzacji filmów, w których wulgaryzmy pojawiły się w ciągu pierwszych kilku sekund lub w dużym natężeniu były obecne w całym materiale.
Po wielu sprzeciwach ze strony twórców serwis ponownie zmienił swoja politykę monetyzacji. W oficjalnym komunikacie zamieszczonym w serwisie X oraz w materiale na YouTubie serwis wyjaśnia, że najnowsza aktualizacja to odpowiedź na zmieniające się standardy reklamowe.
Źródło: x.com/TeamYouTube
Najnowsze aktualizacje ogłosił Conor Kavanagh, dyrektor ds. monetyzacji na YouTubie. „Do niedawna jeszcze reklamodawcy oczekiwali, aby przekazy reklamowe, które wyświetlają się na YouTubie, nie pojawiały się w sąsiedztwie wulgaryzmów. Te oczekiwania się zmieniły, a marketerzy mają już możliwość decydowania o tym, w jakiego typu materiałach i o jakim stopniu natężenia występowania niecenzuralnych słów będą pojawiały się ich reklamy” – przekazał w materiale.
Jednocześnie Kavanagh podkreślił, że twórcy, którzy zdecydują się na wykorzystanie przekleństw w tytułach lub miniaturach filmów, muszą liczyć się z tym, że materiały nadal będą podlegać demonetyzacji.
Serwis poinformował także, że youtuberzy, których filmy zostały objęte ograniczoną monetyzacją z powodu wulgaryzmów, mogą odwołać się od decyzji. „W niektórych przypadkach automatycznie zaktualizujemy decyzję, ale możesz się odwołać, jeśli uważasz, że Twój film jest teraz zgodny z naszymi aktualnymi zasadami dotyczącymi wulgaryzmów” – przekazał YouTube.
Źródło: x.com/TeamYouTube
(kn)
Źródło: x.com/TeamYouTube/ youtube/creatorinsider/ techcrunch.com, YouTube loosens profanity rules for monetized videos, Ivan Mehta, 30.07.2025


