Z początkiem sierpnia 2025 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że wygrał w sądzie ze spółką Olimp Laboratories, producentem suplementów diety, leków i wyrobów medycznych.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2023 roku Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u, nałożył na Olimp Laboratories oraz troje influencerów z branży fitness łącznie ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę i wprowadzanie konsumentów w błąd.
Czytaj więcej: Ponad 5 mln zł za nieprawidłowe oznaczanie reklam na Instagramie. UOKiK nałożył pierwsze kary
Jak powiadomił UOKiK, marka płaciła za umieszczanie swoich produktów w postach oraz relacjach twórców, zgodnie z dostarczonymi przez siebie wytycznymi. Jednocześnie Olimp Laboratories zalecał influencerom stosowanie niejasnych oznaczeń materiałów reklamowych, z których nie wynikał jasno komercyjny charakter publikacji.
Kary zostały nałożone zarówno na producenta, jak i twórców. Sąd utrzymał karę w wysokości ponad 5 mln zł. W sprawach odwołań złożonych przez influencerów, którzy musieliby zapłacić łącznie około 40 tys. zł, nie zapadł jeszcze wyrok.
#UOKiK wygrywa w sądzie👩⚖️
— UOKiK (@UOKiKgovPL) August 1, 2025
Reklamy w mediach społecznościowych powinny być odpowiednio oznaczone, a reklamodawca odpowiada za treści, które zlecił influencerom.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie spółki Olimp Laboratories od decyzji Prezesa UOKiK. Utrzymał… pic.twitter.com/LE7Sm3kihh
Źródło: x.com/UOKiKgovPL
Przypomnijmy, że UOKiK wydał rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów, które szczegółowo opisaliśmy tutaj. (ao)
Źródło: x.com/UOKiKgovPL


