Vans, amerykański producent butów i akcesoriów sportowych, od pewnego czasu zmaga się z problemami finansowymi. Spadek sprzedaży spowodował, że zamknięto już 140 sklepów na całym świecie. Firma postanowiła odbudować markę – chce stworzyć zupełnie nowy wizerunek i trafić do segmentu premium – podaje sukces.rp.pl
Jak czytamy, marka powstała w latach 60. w Kalifornii, a jej grupą docelową mieli być miłośnicy deskorolki. Vans rozwinął się na tyle, że po produkty firmy zaczęli sięgać ludzie z całego świata. W ostatnich latach marką zainteresowało się pokolenie Z. Jednak nawet to nie zdołało uchronić jej przed problemami finansowymi. Szefostwo firmy, aby zaradzić sytuacji, postanowiło podjąć stanowcze kroki.
W pierwszym kwartale roku finansowego 2025-2026 sprzedaż produktów Vans spadła o 14 proc. W rozmowie z mediami Bracken Darrell, prezes koncernu VF Corp, do którego należy marka, przekazał, że firma spowodowała duże problemy. Marka miała bowiem odpowiadać za 40 proc. spadków sprzedaży w całym koncernie. Ostatecznie sytuacja zmusiła zarząd do opracowania nowej strategii – czytamy.
Bracken Darrell, który objął stanowisko prezesa VF Corp w 2023 roku, ogłosił szeroko zakrojony plan restrukturyzacji przedsiębiorstwa pod hasłem „Vans Reinvent”. Zmiany te objęły przede wszystkim Vansa.
Usprawnienie łańcucha dostaw i odświeżenie niektórych kultowych modeli marki powierzono Sun Choe, która została powołana na stanowisko globalnej dyrektorki ds. firmy. Częścią strategii marketingowej ma być również nawiązanie współpracy z nowymi dystrybutorami, w tym m.in. domem Valentino, i wyniesienie Vansa na półkę premium – czytamy.
Metamorfoza objęła też szereg najważniejszych sklepów marki. Jednym z powodów ma być ulepszenie ekspozycji produktów, aby były bardziej przejrzyste dla poszczególnych grup klientów. Równolegle ze wszystkimi działaniami wznowiono także sponsorowany przez markę rockowy festiwal Warped Tour, który odbywał się w latach 1995-2019. (ao)
Źródło: sukces.rp.pl, Ulubiona marka pokolenia Z zamyka część sklepów. Cel: podbój segmentu premium, Izabela Popko, 4.08.2025


