DHL eCommerce Polska i Fundacja Mentalnie Równi rozpoczęli kampanię społeczną „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro”. W ramach projektu, będącego częścią programu „Mów Do Mnie – #TokTuMi”, wspierającego zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, DHL eCommerce objął patronatem 1400 lekcji poświęconych przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. Weźmie w nich udział 38 tys. uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, działania są skierowane także do rodziców i nauczycieli.
Projekt „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” ruszył się 1 września i potrwa do końca roku szkolnego, tj. do końca czerwca 2026 roku. W ramach kampanii powstała strona dhlbiznes.pl/dostarczamydobro, na której można znaleźć materiały edukacyjne dla rodziców wraz numerami telefonów, pod którymi można uzyskać wsparcie ekspertów Instytutu Zdrowia Mentalnego.
Stowarzyszenie Mentalnie Równi prowadzi wielopoziomowy projekt „Mów Do Mnie – #TokTuMi” na rzecz zdrowia psychicznego i profilaktyki uzależnień dzieci i młodzieży, obejmujący uczniów, rodziców, nauczycieli i społeczności lokalne, od 2022 roku.
„Wspierając realizację programu profilaktyki zdrowia psychicznego młodzieży, odpowiadamy na jedno z największych wyzwań polskiego społeczeństwa. Podejmujemy konkretne działania, aby edukować rodziców i nauczycieli na temat problemów, z którymi na co dzień zmaga się tysiące nastolatków. Chcemy ich wesprzeć we wzajemnym zrozumieniu i nawiązaniu dialogu. Rzeczywistość, w której funkcjonują nasze dzieci jest bardzo odmienna od tej, w której my – dorośli do tej pory żyliśmy. Aby mieć kontakt z dzieckiem i być dla niego pierwszą osobą, do której zwróci się o pomoc, trzeba rozumieć się nawzajem. Wierzę, że ta akcja może w tym pomóc i połączy te dwa światy” – powiedziała Ewa Grzech, PR Director DHL eCommerce Polska. (ko)



Patrzę na to trochę z perspektywy nauczyciela. Zajęcia o hejcie to coś, czego nam brakowało od dawna. Trudno rozmawiać z młodzieżą o ich świecie online, gdy sami mamy z tym ograniczony kontakt. Fajnie, że kampania ma objąć także rodziców i nauczycieli – wtedy łatwiej będzie mówić jednym głosem.
Sam pomysł świetny i cieszy fakt, że uda się przeprowadzić aż tak wiele lekcji w szkołach. Dobrze, że młodzież będzie miała okazję porozmawiać o hejcie i zdrowiu psychicznym w bezpiecznej przestrzeni. To naprawdę ważny krok i oby więcej tego typu inicjatyw.
Super, że DHL angażuje się w taką akcję. To daje poczucie, że problem hejtu traktowany jest poważnie i że można coś zmienić na dużą skalę.
Pięknie, na pewno akcja będzie miała większy zasięg jak dołączają się do niej duże firmy. Temat bardzo ważny w dzisiejszych czasach i tylko się cieszyć, że jest dostrzegany i nagłaśniany.