Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozpoczął kampanię „Oswajamy podróże”, która ma edukować pasażerów w zakresie kulturalnego i bezpiecznego zachowania w środkach masowego przewozu. Akcja wystartowała 1 września 2025 roku.
Kampania będzie realizowana przez 10 miesięcy i będzie miała kilka odsłon. W każdej z nich prezentowane będą dwie nowe wizualizacje przedstawiające ludzi z głowami zwierząt jadących komunikacją miejską. Grafiki opatrzone będą indywidualnym hasłem.
Do ekspozycji kreacji wykorzystywane będą social media, fullbacki (tyły autobusów), city lighty na wiatach przystankowych, wyświetlacze w pojazdach oraz inne nośniki w miejscach publicznych, które są w dyspozycji miasta.
Do tej pory opublikowano dwie kreacje – jedna przedstawia kurę jadącą autobusem, która rozmawia przez telefon, a bohaterem drugiej jest żółw podróżujący z plecakiem. Zwierzętom towarzyszą hasła „Nie bądź kurą, nie hałasuj” oraz „Nie bądź żółwiem, zdejmij plecak”. (ko)




