Google Ads dodało dwie nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji – Asset Studio i AI Max. Ich zadaniem jest usprawnienie tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych. Jak podaje Google, zmiany te zostały wprowadzone w odpowiedzi na potrzeby marketerów.
Tworzenie kreacji z Asset Studio
Asset Studio ma usprawnić proces kreowania kampanii. W ramach tego rozwiązania dodano kilka nowych funkcji.
Jedną z wprowadzonych opcji jest tworzenie zdjęć lifestyle’owych – po przesłaniu konkretnego produktu i wpisaniu odpowiedniego promptu użytkownicy będą mogli wygenerować fotografię z daną scenerią i detalami. Google dodał także zbiorczą edycję, która pozwoli na dokonywanie zmian na 100 obrazach jednocześnie. Dodatkowo pojawiła się też opcja umożliwiająca stworzenie wideo na podstawie zdjęć, logo i tekstu. Ostatnia funkcja obejmuje natomiast wizualizację reklam z Ad Preview, podgląd w różnych formatach, tworzenie unikalnego linku i udostępnianie materiału innym osobom.
Optymalizowanie kampanii z AI Max
AI Max ma wspierać kampanie z poziomu sieci wyszukiwania. Rozwiązanie to ma dostarczać dane i analizy, które pozwolą na trafniejsze decyzje, oraz umożliwić optymalizację działań.
AI Max jest już dostępne dla reklamodawców w wersji beta – na Google Ads, Google Ads Editor, Search Ads 360 oraz Google Ads API.
Dodatkowo Google zapowiada, że jeszcze przed końcem roku wprowadzi kolejną funkcję, która usprawni tworzenie tekstów reklamowych i dopasowywanie ich do wytycznych danej marki. To narzędzie zostanie udostępnione dla kampanii AI Max oraz Performance Max.
Wprowadzenie nowych opcji opartych na AI ma ułatwić marketerom ich proces twórczy. Dzięki Asset Studio i AI Max będą oni mogli w szybki i prosty sposób tworzyć elementy kampanii, które pozostaną spójne z wizją danej marki. (km)


