piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościYouTube ułatwia twórcom nawiązywanie współprac z markami

YouTube ułatwia twórcom nawiązywanie współprac z markami

16 września 2025 roku, podczas wydarzenia Made On, YouTube zaprezentował nowe funkcje, które mają ułatwić twórcom nawiązywanie współprac z markami, a co za tym idzie – także zarabianie na platformie.

Serwis wprowadził nowe, bardziej elastyczne podejście do sponsoringu w filmach długometrażowych. Zamiast na stałe zamieszczać segment reklamowy w materiale, twórcy będą mogli korzystać z dynamicznych wstawek sponsorowanych. Nowy format ma pozwolić na usunięcie segmentu reklamowego po zakończeniu kampanii, odsprzedaniu wstawki innej marce lub sprzedaży tego samego miejsca reklamowego wielu markom w różnych regionach. Co więcej, twórcy będą mogli samodzielnie wybrać moment, w którym postanowią umieścić treść sponsorowaną. Uzyskają oni także szczegółowe dane dotyczące skuteczności przekazu bezpośrednio w YouTube Studio, które będą mogli udostępnić marce. Testy tej funkcji mają rozpocząć się na początku 2026 roku z wybraną grupą twórców.

Do Shorts wkrótce będzie można dodawać linki prowadzące bezpośrednio do stron marek w ramach współpracy sponsorskiej. Ułatwi to obserwatorom odkrywanie i kupowanie produktów, a dla twórców będzie przydatnym narzędziem do osiągania wyznaczonych efektów, które następnie będą mogli przedstawić swoim partnerom biznesowym.

Jak podaje platforma, jakiś czas temu wprowadzono Creator Partnerships Hub – zakładkę w Google Ads, która pomaga reklamodawcom i agencjom w kontaktowaniu się z twórcami. W najbliższym czasie YouTube zacznie także wykorzystywać AI do automatycznego podsuwania markom najlepiej dopasowanych do nich twórców.

Serwis zaktualizował również platformę YouTube Shopping. Do tej pory użytkownicy mieli do dyspozycji wyłącznie ręcznie oznaczanie produktów. YouTube postanowił wprowadzić oparty na sztucznej inteligencji system, który samodzielnie wykryje najlepsze do wspomnienia o produkcie momenty, a następnie automatycznie wyświetli odpowiednie oznaczenie. W tym roku platforma rozpocznie testy funkcji, która automatycznie rozpozna i oznaczy wszystkie produkty wspomniane w filmie – o ile system będzie w stanie je zidentyfikować.

Celem tych zmian jest ułatwienie współpracy z markami i stworzenie nowych możliwości zarobkowych dla twórców. (ao)

Źródło: blog.youtube, New ways for creators to earn more with brand partnerships, 16.09.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj