Redakcja NaTemat apeluje o zachowanie bezpieczeństwa i uważności, kierując swój przekaz do wszystkich uczestników ruchu drogowego. 27 października 2025 roku rozpoczęła kampanię społeczną „Zwolnij, masz przed sobą życie”. W ramach inicjatywy do 2 listopada tego roku na ekranach zmiennej treści na autostradach i drogach krajowych w całej Polsce będzie wyświetlane hasło kampanii.
Aby uświadomić, jak wielkie konsekwencje może mieć chwila nieuwagi na drodze, redakcja zaprezentowała historie osób, które w wypadkach samochodowych straciły swoich najbliższych. W spocie będącym częścią akcji występują rodzice, którym odebrano to, co najcenniejsze – ich dzieci.
Źródło: youtube.com/natematpl
Twórcy akcji zaznaczają, że każdego dnia na polskich drogach ginie pięć osób. Tylko w 2024 roku życie w ten sposób straciło 1896 osób. Polska zajmuje siódme miejsce od końca w Europie pod względem liczby ofiar śmiertelnych. Co więcej, ma najwyższy spośród wszystkich krajów europejskich odsetek kierowców przekraczających limity prędkości w obszarze zabudowanym – aż 80 proc.

Inicjatywa ma zachęcić kierowców do większej uważności. Jak podkreśla redakcja: „I swoje, i to które widzisz: mości się w samochodzie, który jedzie z naprzeciwka, siedzi z tyłu w dziecięcym foteliku, idzie do szkoły, przechodząc przez przejście. Niech ta historia ma szczęśliwe zakończenie”.
Przez najbliższy tydzień w portalu natemat.pl będą publikowane treści związane z kampanią, w tym reportaże oraz wywiady z lekarzami i ekspertami. Mają one ukazać skalę problemu i dać nadzieję na poprawę sytuacji w przyszłości. (ao)


