Pinterest wprowadził wizualnego asystenta AI, który ma pomóc użytkownikom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Twórcy rozwiązania zapewniają, że niczym najlepszy przyjaciel doradzi zarówno podczas dylematów ubraniowych, jak i w kwestii wystroju wnętrz.
Asystent od Pinteresta wykorzystuje wizualną sztuczną inteligencję i wyszukiwanie multimodalne, które przechodzi między tekstem, głosem oraz obrazem. Korzystanie z tego narzędzia opiera się na głosowych poleceniach, co według zapowiedzi ma być „bliższe temu, jak ludzie robią zakupy w prawdziwym życiu”. Aby uzyskać spersonalizowane propozycje należy, po użyciu ikony mikrofonu, powiedzieć, czego się szuka. Wówczas otrzyma się „wizualne, spersonalizowane i proaktywne rekomendacje”. Twórcy narzędzia zapewniają, że jest ono o 30 proc. skuteczniejsze pod względem proponowanych produktów niż inne modele AI.

Asystent AI swoje rekomendacje będzie opierać na podstawie działań blisko 600 mln użytkowników Pinteresta miesięcznie. W przypadku prośby o wyszukanie inspiracji, które mają być dopasowane do preferencji konkretnej osoby, posłuży się on zapisami z jej tablic i kolaży. W ten sposób zaproponowane produkty będą dostosowane do konkretnej estetyki.
Na razie z asystenta AI w wersji testowej mogą korzystać użytkownicy powyżej 18. roku życia w Stanach Zjednoczonych. W ciągu najbliższych miesięcy planowane jest rozszerzenie dostępu. (km)


