piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWydarzeniaNajbardziej innowacyjne projekty roku wybrane. Wyniki Innovation 2025

Najbardziej innowacyjne projekty roku wybrane. Wyniki Innovation 2025

Nagrody Innovation 2025 zostały wręczone. 9 złotych, 18 srebrnych i 10 brązowych statuetek oraz nagrody specjalne – to tegoroczny bilans zwycięzców w konkursie wyróżniającym przełomowe projekty z obszaru biznesu, komunikacji i mediów, organizowanym przez SAR. Reklamodawcą roku został McDonald’s Polska, agencją komunikacyjną roku DDB Warszawa, a agencją mediową OMD Group.

26 listopada 2025 roku, podczas uroczystej gali w warszawskim Multikinie Złote Tarasy, poznaliśmy tegorocznych laureatów konkursu Innovation.

Skład oceniający projekty

Projekty zgłoszone do konkursu oceniło jury pod przewodnictwem Kamili Cichockiej – CMO Central Europe – Microsoft. W jego skład weszło 40 liderek i liderów agencji kreatywnych i mediowych, firm technologicznych, mediów oraz świata marketingu.

Pracami poszczególnych grup jurorskich kierowali: Adam Nitecki, General Manager E-commerce w L’Oréal (Innowacje w Biznesie), Tomasz Misiukiewicz, Co-founder i Creative Director w Przestrzeni (Innowacje w Komunikacji) oraz Małgorzata Niska, Head of Media Strategy w Dentsu Polska (Innowacje w Mediach).

Zdobywców wszystkich 37 nagród Innovation 2025 można poznać na stronie.
Poniżej prezentujemy najważniejsze rozstrzygnięcia.

Najbardziej innowacyjni 2025

W tym roku skład jurorski wyróżnił nagrodami „Best off Innovation” dwa projekty. Pierwszy z nich, zwycięzca w kategorii Charity of the Year, to „Flood-made Billboards”, stworzony przez Saatchi&Saatchi, Prodigious i MSL dla Stowarzyszenia „Psia Brać”. To kampania, która po katastrofalnej powodzi zamieniła zniszczone ściany schronisk w poruszające instalacje z wizerunkami psów, zwracając uwagę mediów i darczyńców oraz zbierając 210 tys. zł na ich odbudowę.

Czytaj więcej: „Woda opadła, psy zostały”. Rusza akcja pomocowa dla bezdomnych zwierząt

„Czasem innowacja rodzi się tam, gdzie wszystko wydaje się stracone. Tam, gdzie jedni widzą ruinę, inni dostrzegają szansę – szansę, by opowiedzieć historię, która poruszy serca i zmieni rzeczywistość. Zamiast traktować zniszczenie jako symbol bezsilności, ten projekt przekształcił je w potężne medium, które poruszyło opinię publiczną i zainspirowało do działania” – powiedziała w swojej laudacji Kamila Cichocka.

Z kolei druga nagroda, Innovation of the Year, trafiła do SFM Soft za „SafeMe – aplikację mobilną ochrony osobistej”.

„To rozwiązanie otwiera nową kategorię usług i zmienia sposób, w jaki myślimy o bezpieczeństwie […] Wprowadza systemową zmianę, od reakcji do prewencji, redefiniując standardy odpowiedzialności i poczucia bezpieczeństwa. 14 tysięcy użytkowników, tysiące interwencji, milionowe zasięgi w mediach. To dowód, że innowacja może realnie ratować życie. Wizja, która demokratyzuje dostęp do ochrony i buduje kulturę bezpieczeństwa” – tłumaczyła decyzję jury Kamila Cichocka.

Liderzy w swoich kategoriach

Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do OMD Group, a Agencją Komunikacyjną Roku została DDB Warszawa. Nagrodę Reklamodawcy Roku otrzymał McDonald’s. Poniżej prezentujemy top 5 wszystkich zestawień.

Agencja Mediowa Roku:

  1. OMD Group – 26,5 pkt.
  2. EssenceMediacom Polska – 9,5 pkt.
  3. Spark Foundry – 5,5 pkt.
  4. Zenith Polska – 5 pkt.
  5. MullenLowe Media 3 pkt.

Agencja Komunikacyjna Roku:

  1. DDB Warszawa – 37 pkt.
  2. Saatchi@Saatchi – 20 pkt.
  3. Przestrzeń – 18 pkt.
  4. VML – 17,5 pkt.
  5. MLS – 17 pkt.

Reklamodawca Roku:

  1. McDonald’s Polska – 24 pkt.
  2. DECATHLON POLSKA – 14 pkt.
  3. SFM Soft – 12 pkt.
  4. Igorilla/Mata – 9 pkt.
  5. TechNovator/Reckitt Benckiser/Answear – 8 pkt.

Nagrody Game Changer

W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę.

Człowiekiem Roku został profesor nauk fizycznych Andrzej Dragan – popularyzator nauki i artysta.

„Działalność naukową, edukacyjną i artystyczną Profesora Dragana łączy to samo podejście: odwaga, gotowość do eksperymentowania i podważanie status quo. Profesor przypomina nam, że w świecie pełnym zmian warto kierować się ciekawością. Zachęca, by robić swoje – tak jak on – bez „zawsze”, „nigdy” i „na pewno”, z otwartością na przyszłość” – mówiła, wręczając statuetkę Ania Podskarbi – Członkini Komitetu Innovation, Growth Director WPP Media.

Firmą Roku została wybrana Żabka. W swojej laudacji Marta Szufranowicz – Członkini Komitetu Innovation, Strategy & Growth Director – GONG zwróciła uwagę na to, jak wyjątkowo marka rozumie i wdraża innowacje: „[…] nagradzamy firmę, która innowacje demokratyzuje, dając do nich dostęp milionom swoich klientów. Ma ducha start-upu, nie bojąc się nowości i zmian, choć skala działań zupełnie start-upu nie przypomina. Tylko w tym roku mogliśmy obserwować szereg zmian. Od rozwinięcia swojej oferty e-commercowej, rozszerzenia funkcjonalności aplikacji, po wprowadzenie oferty gastronomicznej w ekspresowym tempie i ogromnej skali. Udowadniają, że da się szybciej, bliżej i wygodniej i to cały czas nie wygląda jak ich ostatnie słowo”.

Wydarzeniem Roku zostało ogłoszone „Pospolite ruszenie AI”, czyli masowy, oddolny zwrot społeczeństwa w stronę zdobywania kompetencji związanych ze sztuczną inteligencją. Obejmuje szybki rozwój otwartych programów szkoleniowych – takich jak AIDEAS czy Umiejętności Jutra – które przyciągają dziesiątki tysięcy osób i realnie podnoszą poziom wiedzy technologicznej w kraju.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu Innovation.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj