Omnicom sfinalizował przejęcie Interpublic Group (IPG). Fuzja ta ma bezpośredni wpływ na polski rynek – agencja DDB Warszawa staje się bowiem hubem Omnicom Advertising Group w regionie i zmieni nazwę na TBWA.
Połączenie zasobów Omnicomu i IPG ma zapewnić dostęp do ekosystemu mediowego, zaawansowanej technologii, danych i narzędzi AI. Dzięki temu klienci DDB będą mogli otrzymać większe możliwości rozwoju, przy zachowaniu pełnej ciągłości pracy i zespołu.
Jak informuje Paweł Kastory, prezes Grupy DDB, od 2026 roku agencja będzie działać jako hub Omnicom Advertising Group Poland i wspierać wszystkich klientów Omnicom i dawnego Interpublic. „DDB Warszawa i DDB basket wejdą w struktury TBWA, a w naszej grupie pojawi się jeszcze agencja BBDO” – dodaje Kastory.
Omnicom postanowił wzmocnić rolę globalnej marki kreatywnej TBWA. DDB Warszawa ma odegrać kluczową rolę w tym procesie.
„Omnicom postanowił, że TBWA, agencja pracująca globalnie dla Apple’a i w wielu krajach również dla McDonald’s, obejmie wiodącą rolę. Skoro zmiany są nieuchronne, to chcemy być w awangardzie i grać w światowej lidze. Dla naszych klientów chcemy być przyszłością reklamy i chcemy ją razem z nimi kształtować” – komentuje Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa.
Gutowski wyjaśnia, że „w przyszłym roku DDB Warszawa wzmocni nowe TBWA, stając się hubem sieci w tej części Europy”. „Ideą TBWA jest Disruption, a ta może działać w różnych obszarach i kierunkach” – dodaje.
Mimo zmian holdingowych klienci nie powinni odczuć żadnych różnic operacyjnych – agencja pozostaje tym samym zespołem, działającym w tej samej kulturze i z tym samym standardem kreatywno-strategicznym. (ao)


