Zakończyła się rywalizacja w Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2025. Wśród zwycięskich projektów znalazły się polskie inicjatywy – kampania agencji DDB Warszawa dla McDonald’s Polska „Burger Drwala wraca, by pokolorować zimę”, która zdobyła złoto, srebro i dwa brązy, oraz kampania McCann Poland i Mastercard „Public Money ATM”, której przyznano dwa Srebrne Lwy.
W tym roku do Cannes Lions zgłoszono 26,9 tys. kampanii z całego świata. Spośród nich 10 proc. z nich trafiło na shortlisty, a mniej niż 2 proc. zdobyło statuetkę.
Stworzony przez DDB Warszawa projekt dla McDonald’s Polska „Burger Drwala wraca, by pokolorować zimę” przemienił jeden z lokali marki w wielką, interaktywną kolorowankę. Goście mogli samodzielnie „pokolorować” ściany lokalu za pomocą specjalnych paneli sterujących, tworząc razem barwny, zimowy świat. Kampania powstała z myślą o przełamywaniu zimowej monotematyczności i dostarczeniu fanom Burgera Drwala niezapomnianych doświadczeń, które wykraczają poza tradycyjne działania marketingowe. Ze względu na negatywne skojarzenia z polską zimą, agencja postanowiła nadać tej porze roku nowego wymiaru – bardziej kolorowego i radosnego. W zaprojektowanej specjalnie na potrzeby kampanii restauracji zrealizowano spot. Za jego strategię, kreację i realizację odpowiadało DDB Warszawa. Za metamorfozę restauracji odpowiedzialni byli Scenografowie we współpracy z domem produkcyjnym Papaya Films, który zajął się także produkcją. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu OMD. Działania w social mediach prowadziła agencja Dentsu Creative (Isobar), a za PR i influencer marketing odpowiadało 24/7Communication.
W tegorocznej edycji Cannes Lions 2025 projekt ten zdobył cztery nagrody – Złotego Lwa w kategorii Brand Experience & Activation, Srebrnego Lwa w kategorii Outdoor i dwa Brązowe Lwy w kategoriach Design i Industry Craft.

Kampania McCann Poland i Mastercard „Public Money ATM” miała z kolei na celu zrewolucjonizować sposób uczestnictwa obywateli w demokracji lokalnej. Projekt ten przekształcił znane wszystkim bankomaty w intuicyjne narzędzia do głosowania na projekty z budżetu obywatelskiego. Rozwiązanie to zostało wprowadzone w 2024 roku w Ełku i pozwoliło mieszkańcom na oddawanie głosów w tak samo łatwy sposób, jak wypłacanie gotówki – za pomocą karty i kilku kliknięć.
W konkursie Cannes Lions 2025 inicjatywa ta zdobyła dwa Srebrne Lwy – w kategoriach Direct – Large-Scale Media oraz Brand Experience & Activation – Digital Installations. (ao)
Zdjęcie główne: facebook.com/DDBWarszawa