Doda, Justyna Steczkowska i Bedoes 2115 to najbardziej angażujący polscy artyści w mediach społecznościowych w 2025 roku – wynika z analizy przygotowanej przez Instytut Monitorowania Mediów.
IMM na wzór corocznego zestawienia Spotify Wrapped podsumował mijający rok z perspektywy cyfrowego świata polskiej muzyki: kto osiągnął największe zaangażowanie na profilach własnych (Facebook, Instagram, TikTok) i które treści stały się viralami w sieci.

Doda podbiła media społecznościowe
Niekwestionowaną królową social mediów wśród polskich muzyków okazała się Doda. W 2025 roku jej profile uzyskały imponującą liczbę 21,5 mln interakcji (reakcji, komentarzy i udostępnień), wyraźnie deklasując konkurencję. Taki wynik to efekt jej niezwykłej aktywności i konsekwencji. Doda w analizowanym okresie opublikowała 1125 wpisów, ustępując pod względem liczby postów jedynie Skolimowi (1245). Wokalistka nie tylko skupiała się na liczbie publikacji, lecz także na ich jakości i potencjale viralowym. Na Facebooku i Instagramie jej wpisy miały największą sumę zaangażowania spośród wszystkich polskich artystów.
Warto przypomnieć, że Doda jest także jedną z najcenniejszych kobiecych marek osobistych w polskiej branży muzycznej – tak wynika z badania IMM przygotowanego dla magazynu „Forbes Women”.
Artystka pochwaliła się już wynikiem w zestawieniu przygotowanym przez IMM w swoich kanałach społecznościowych.

Na drugim miejscu, z wynikiem 14 mln interakcji, uplasowała się Justyna Steczkowska. O artystce w social mediach było głośno szczególnie wiosną, gdy reprezentowała Polskę na konkursie Eurowizji. Występ wokalistki był szeroko komentowany zarówno w mediach klasycznych w Polsce, a także za granicą (o czym IMM informował w raporcie dotyczącym tegorocznej edycji konkursu), jak i w sieci, gdzie wywołał ogromny wzrost zainteresowania jej profilem. Steczkowska uzyskała najwyższą sumę interakcji na TikToku spośród wszystkich polskich wokalistów.
„Angażująca obecność Justyny Steczkowskiej na TikToku to dowód na to, że bariery pokoleniowe w polskim show-biznesie znikają. Artystka wykorzystuje viralowy potencjał krótkich form wideo, angażując młodszych fanów m.in. filmami prezentującymi układy taneczne i wpuszczaniem ich za kulisy swojego życia scenicznego. Jej strategia to połączenie artystycznej perfekcji z autentycznością w social mediach” – komentuje Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych IMM.
Trzecie miejsce należy do Bedoesa 2115 (12,2 mln interakcji). Raper zdobył swoją pozycję dzięki bezpośredniemu kontaktowi ze swoją społecznością. Fani cenią go nie tylko za muzykę, ale także za spontaniczne reakcje na codzienne wydarzenia. Dla jego słuchaczy jest to dowód na to, że pomimo sukcesu pozostaje blisko swoich korzeni.
TikTok wygrywa walkę o uwagę fanów
Aż 53 proc. całego zaangażowania wygenerowano na TikToku, 42 proc. na Instagramie, a zaledwie 5 proc. na Facebooku. To jednoznaczny sygnał: krótkie formy wideo są dziś głównym kanałem interakcji fanów z artystami.
Z 20 najbardziej angażujących publikacji aż 19 pochodziło z TikToka. Najwięcej interakcji – 899 tys. – wzbudziło wideo Dody z wykonaniem utworu „Dom nad wodą z czerwonym dywanem z trawy”. Na drugiej pozycji znalazło się nagranie Bedoesa 2115 (787 tys. interakcji), w którym artysta mówi o lodach Wojankach, natomiast trzecie miejsce (746 tys. interakcji) zajęło wideo z reakcją Ewy Farnej na wykonanie jej utworu przez Dua Lipę podczas koncertu w Pradze.

„Spośród muzyków z czołówki zestawienia IMM w tegorocznym TOP 10 Spotify Wrapped znaleźli się jedynie raperzy: Bedoes 2115 i Mata. Co ciekawe, drugi z nich był najczęściej słuchanym artystą w Polsce, mimo że w naszym rankingu zajął siódmą pozycję. Pokazuje to, że popularność w streamingu nie zawsze idzie w parze z aktywnością wokalistów w social mediach. Sukces oraz rozpoznawalność marki osobistej twórcy w branży muzycznej nie zależy dzisiaj wyłącznie od wyników słuchalności, ale też od umiejętności angażowania i budowania relacji z fanami” – podkreśla Tomasz Lubieniecki z IMM.
Metodologia:
Analiza objęła posty opublikowane w okresie styczeń-listopad 2025 r. na oficjalnych profilach artystów (dostępne publicznie) na Instagramie, Facebooku i TikToku. Stan zaangażowania przy postach na dzień 3 grudnia 2025 r.
Zdjęcie główne: fot. Wojciech Pędzich, CC BY 4.0 via Wikimedia Commons


