YouTube rozwija się w segmencie krótkich form treści, tym razem czerpiąc inspirację bezpośrednio z Instagrama i TikToka. Serwis wideo rozpoczął testy postów karuzelowych, prezentujących obrazy, wewnątrz kanału Shorts – opisuje socialmediatoday.com. Jak czytamy, może to znacząco zmienić sposób, w jaki twórcy i marki komunikują się z odbiorcami na tej platformie.
Obrazy wkraczają do świata wideo
Nowa funkcja pozwoli na publikację zestawów składających się z maksymalnie 10 statycznych obrazów, które użytkownicy mogą przewijać poziomo podczas przeglądania pionowego feedu Shorts. Do tej pory kanał ten był zarezerwowany niemal wyłącznie dla klipów wideo – czytamy.
„Eksperymentujemy z wyświetlaniem postów z obrazami w kanale Shorts, aby pomóc twórcom dotrzeć do odbiorców w nowym miejscu. To doskonały sposób na opowiadanie historii” – wyjaśnia zespół YouTube’a w oficjalnym komunikacie.
Jak zauważa źródło, wprowadzenie karuzel na YouTube’a to kolejny krok w procesie tzw. unifikacji mediów społecznościowych. Serwis, który historycznie koncentrował się na długich formatach wideo, coraz śmielej adaptuje rozwiązania znane z innych platform społecznościowych.
Co więcej, testowana funkcja pojawia się w parze z innymi nowościami, takimi jak „Społeczności kanałów”, które umożliwiają interakcję tekstową.
Co z dźwiękiem?
YouTube przekazuje także, że ma świadomość, jak ważnym narzędziem jest dźwięk, „który pomaga wyrazić siebie i opowiedzieć swoją historię”, dlatego będzie informować, gdy zacznie testować muzykę w ramach nowego rozwiązania. Na razie jednak karuzele będą obrazami, które można przewijać w kanale Shorts, bez dźwięku.
Na tym etapie trwają ograniczone testy nowej funkcji z udziałem niewielkiej grupy twórców. YouTube twierdzi, że wszystkie posty z obrazami dodane za pomocą przycisku „Utwórz” będą mogły być wyświetlane w kanale Shorts podczas trwania testu. (mb)
Źródło: socialmediatoday.com, YouTube Tests Still Image Carousels Within the Shorts Feed, Andrew Hutchinson, 16.12.2025


