Magdalena Krukowska na łamach Pulsu Biznesu radzi, w jaki sposób przygotować plan działania na wypadek sytuacji kryzysowej w firmie. Już na początku artykułu przypomina dane statystyczne: „(…) na pięć firm, które doświadczyły jakiejś katastrofy, dwie jej nie przetrwały. Kolejne dwie ograniczyły działalność o połowę w następnych dwóch latach”. Dlatego warto zabezpieczyć się tworząc specjalny plan działania na wypadek nieoczekiwanych, poważnych problemów.
Jak zauważa Krukowska, strategia działania powinna być formalnym dokumentem przyjmowanym przez zarząd i nakładać na konkretne osoby określone działania w sytuacji kryzysowej. W Polsce zwykle koordynują je osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem operacyjnym. Ważne, aby pracownicy znali instrukcje postępowania. Autorka artykułu przypomina również, że budując strategię antykryzysową należy pamiętać, aby jej koszty nie przekraczały możliwych strat. W zakończeniu podaje również sześć elementów budowania strategii, które obejmują wszystkie etapy: od identyfikacji procesów krytycznych dla przetrwania firmy po testowanie strategii i aktualizację.


