niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościBanki oczami internautów

Banki oczami internautów

W Gazecie Bankowej można przeczytać o wynikach badania przeprowadzonego przez agencję RR Communication Consulting (RRCC). Celem analizy było pokazanie, w jaki sposób banki postrzegane są przez internautów, a także, kto i przy okazji jakich tematów o nich dyskutuje. RRCC przebadała wpisy dotyczące 17 największych banków działających na terenie Polski.
Wykorzystano fora dyskusyjne z portalu gazeta.pl oraz grupy dyskusyjne (w sumie 3531 wpisów z I połowy 2006 roku). Jak pokazują wyniki, ponad połowa wpisów była neutralna emocjonalnie, wśród takich, które reprezentują nastawienie emocjonalne autora, co czwarta wypowiedź była krytyczna i nieprzychylna. Wpisy pozytywne stanowiły jedynie 14% wszystkich wypowiedzi. Najgorzej w badaniu wypadł bank PKO BP.Na jego temat wystawiono 54% negatywnych opinii. Największy pozytywnych komentarzy pojawiło się na temat Kredyt Banku.
Zgodnie ze słowami autorów materiału: „(…) wyniki badań pokazują, jak wielkie znaczenie dla budowania wizerunku ma Internet i jak wiele mogą internauci. Wizerunek kształtowany wypowiedziami społeczności internetowej jest o wiele ważniejszy niż ten oficjalnie tworzony przez firmę na korporacyjnych stronach internetowych”.
Internauci dyskutowali głównie na tematy związane z jakością usług, znacznie mniej dyskusji związanych było z działaniami rynkowymi poszczególnych banków oraz ich wizerunkiem, a także z obszarem zarządzania personelem. Jak podaje Gazeta Bankowa, najgorzej internauci odnoszą się do kadry zarządzającej oraz wizerunku firmy (odpowiednio 83% i 58%). (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj