Gazeta Wyborcza Kraków donosi o zakończeniu współpracy krakowskiej straży miejskiej z agencją Event Factory. Powodem rozstania jest reklamowanie przez agencję prywatnej firmy (Toyota) w namiocie straży podczas obchodów 89. rocznicy wyzwolenia Krakowa spod władzy zaborczej. Impreza odbywająca się na krakowskim Rynku Głównym była połączona ze ślubowaniem nowych strażników i promocją straży.
Komendant Janusz Wiaterek przedstawił oficjalne stanowisko straży miejskiej w tej sprawie i stwierdził, że promowanie marki było sprzeczne z ich intencją. Straż planowała rozwiązać umowę w tym tygodniu, jednak Event Factory wyprzedziła strażników. Agencja stwierdziła, że wypowiedzi komendanta sugerują bezpodstawnie o ich braku rzetelności, co spowodowało utratę zaufania do zleceniodawcy i tym samym rozwiązanie umowy.
Straż miejska w Krakowie postanowiła na miejsce agencji zatrudnić profesjonalnego rzecznika prasowego. (mk)


