Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Lekarze nie mogą reklamować już wyrobów medycznych. od 1 stycznia 2023 roku zmieniły się przepisy dotyczące reklamowania wyrobów medycznych przez lekarza, farmaceutę lub aktora, który odgrywa ich rolę – podaje biznes.interia.pl. jak czytamy, nowe zasady są skutkiem ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku. źródło przywołuje słowa prezesa naczelnej rady lekarskiej, łukasza jankowskiego, który stwierdził, że „to zmiana w bardzo dobrym kierunku”. dodał, że „nie można oszukiwać pacjenta i udawać lekarza, zalecając produkty lecznicze” – czytamy. powiedział on także, że nowe zasady mogą zwiększyć prestiż zawodu lekarza – informuje źródło. dalej dowiadujemy się, że dodatkowo reklamy wyrobów medycznych muszą być sformułowane w sposób zrozumiały dla pacjentów, użytkowników internetu, dystrybutorów oraz importerów. źródło zauważa, że żadna osoba występująca w takiej reklamie nie będzie mogła podać się za medyka oraz nie będzie mogła sugerować wykonywanie zawodu lekarza, farmaceuty, pielęgniarki, ratownika medycznego i innych osób reprezentujących zawód medyczny. dodatkowo, reklamy nie będą mogły być kierowane do dzieci lub ich rodziców – czytamy dalej. (bs).
Od 1 stycznia 2023 roku zmieniły się przepisy dotyczące reklamowania wyrobów medycznych przez lekarza, farmaceutę lub aktora, który odgrywa ich rolę – podaje biznes.interia.pl.
Jak czytamy, nowe zasady są skutkiem ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku.
Źródło przywołuje słowa prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej, Łukasza Jankowskiego, który stwierdził, że „to zmiana w bardzo dobrym kierunku”. Dodał, że „nie można oszukiwać pacjenta i udawać lekarza, zalecając produkty lecznicze” – czytamy. Powiedział on także, że nowe zasady mogą zwiększyć prestiż zawodu lekarza – informuje źródło.
Dalej dowiadujemy się, że dodatkowo reklamy wyrobów medycznych muszą być sformułowane w sposób zrozumiały dla pacjentów, użytkowników internetu, dystrybutorów oraz importerów.
Źródło zauważa, że żadna osoba występująca w takiej reklamie nie będzie mogła podać się za medyka oraz nie będzie mogła sugerować wykonywanie zawodu lekarza, farmaceuty, pielęgniarki, ratownika medycznego i innych osób reprezentujących zawód medyczny.
Dodatkowo, reklamy nie będą mogły być kierowane do dzieci lub ich rodziców – czytamy dalej. (bs)