Nasza Klasa, Facebook, społeczności Grupy Onet – te serwisy społecznościowe Polacy odwiedzają najczęściej. Swoją pozycję umacnia też mikroblog Twitter, którego już teraz nazywa się czarnym koniem rankingu.
Z miesiąca na miesiąc rośnie popularność Twittera w Polsce. Międzynarodowy mikroblog, wcześniej nieobecny w rankingu, znalazł się na 20 miejscu. Według wyników badania Megapanel PBI/Gemius z grudnia ubiegłego roku, z Twittera korzysta w Polsce już ponad 1 mln użytkowników, czyli 6 proc. populacji polskich internautów.
Pierwszym graczem na rodzimym rynku witryn społecznościowych jest nadal Nasza Klasa z ponad 12 mln użytkowników i zasięgiem ok. 67 proc. (wzrost o 2 pkt proc. w stosunku do listopada 2010). Za nią plasuje się Facebook (nieco ponad 9,5 mln). Trzecia lokata należy do serwisów społecznościowych Grupy Onet. Co ciekawe, Grupa Google znalazła się dopiero na miejscu siódmym. Mniej chętnie zaglądamy też na grono.net, goldenline.pl i myspace.com. Silną pozycję utrzymują za to serwisy Gazety, Interii i Wirtualnej Polski. (es)


