Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Wybrano logo obchodów stulecia odzyskania niepodległości Polski. narodowe centrum kultury zorganizowało konkurs na oficjalny logotyp i identyfikację wizualną obchodów stulecia odzyskania niepodległości polski. wybrano projekt przygotowany przez studio futu creative. jak podaje nck, do konkursu zaproszono uznane agencje, które w ostatnich latach „przygotowywały najciekawsze realizacje we współpracy z instytucjami publicznymi”. w jury znaleźli się przedstawiciele kancelarii prezydenta, mkidn, nck i stgu oraz środowiska projektantów. jurorzy najwyżej ocenili propozycję futu creative – to projekt logo oparty na ręcznym piśmie marszałka piłsudskiego. w znaku wykorzystano słowo „niepodległa”. jego twórcy wyjaśniają, jak oddano ręczny krój pisma marszałka: „spośród jego rękopisów wyszukiwaliśmy fragmenty, które zawierały w sobie wyraz niepodległa/niepodległość. wybrany wyraz poddaliśmy cyfrowej obróbce, aby oczyścić pismo na potrzeby stworzenia logotypu, a jednocześnie udało nam się zachować charakter pisma i jego osobisty wymiar”. w logotypie wykorzystano barwy bezpośrednio nawiązujące do polskich barw narodowych. zdaniem jury wybrany projekt „idealnie odzwierciedla rangę i znaczenie stulecia odzyskania niepodległości”. „znak symbolizuje nowoczesny patriotyzm oparty na fundamencie przeszłości” – czytamy na stronie nck. „decydując się na propozycję, jury zwróciło uwagę na potencjał wizualnego kodu komunikacji opartego na emocjonalnym i indywidualnym elemencie, co pozwala na stworzenie marki »niepodległa« i sposobu myślenia o obchodach” – uzasadnia nck. nck zorganizowało konkurs na zlecenie ministerstwa kultury i dziedzictwa narodowego, we współpracy ze stowarzyszeniem twórców grafiki użytkowej. (mb).
Narodowe Centrum Kultury zorganizowało konkurs na oficjalny logotyp i identyfikację wizualną obchodów stulecia odzyskania niepodległości Polski. Wybrano projekt przygotowany przez studio Futu Creative.
Jak podaje NCK, do konkursu zaproszono uznane agencje, które w ostatnich latach „przygotowywały najciekawsze realizacje we współpracy z instytucjami publicznymi”. W jury znaleźli się przedstawiciele Kancelarii Prezydenta, MKiDN, NCK i STGU oraz środowiska projektantów.
Jurorzy najwyżej ocenili propozycję Futu Creative – to projekt logo oparty na ręcznym piśmie Marszałka Piłsudskiego. W znaku wykorzystano słowo „Niepodległa”.
Jego twórcy wyjaśniają, jak oddano ręczny krój pisma Marszałka: „Spośród jego rękopisów wyszukiwaliśmy fragmenty, które zawierały w sobie wyraz niepodległa/niepodległość. Wybrany wyraz poddaliśmy cyfrowej obróbce, aby oczyścić pismo na potrzeby stworzenia logotypu, a jednocześnie udało nam się zachować charakter pisma i jego osobisty wymiar”.
W logotypie wykorzystano barwy bezpośrednio nawiązujące do polskich barw narodowych.
Zdaniem jury wybrany projekt „idealnie odzwierciedla rangę i znaczenie stulecia odzyskania niepodległości”. „Znak symbolizuje nowoczesny patriotyzm oparty na fundamencie przeszłości” – czytamy na stronie NCK.
„Decydując się na propozycję, jury zwróciło uwagę na potencjał wizualnego kodu komunikacji opartego na emocjonalnym i indywidualnym elemencie, co pozwala na stworzenie marki »Niepodległa« i sposobu myślenia o obchodach” – uzasadnia NCK.
NCK zorganizowało konkurs na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. (mb)