Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski z nową identyfikacją wizualną. „po raz pierwszy w swojej historii centrum sztuki współczesnej zamek ujazdowski będzie komunikowało się ze swoimi widzami w sposób przemyślany i usystematyzowany. mamy system porządkujący produkowane przez nas informacje i nadający wszystkim, bardzo przecież różnorodnym przedsięwzięciom wspólną identyfikację, tożsamość” – mówi urszula kropiwiec, zastępca dyrektora centrum sztuki współczesnej zamek ujazdowski. nowa identyfikacja wizualna powstała w wyniku długotrwałego procesu, który obejmował m.in. badania i warsztaty, w które angażowano pracowników i publiczność. znak u–jazdowski jest najmniejszym elementem opracowanego systemu. powstał z zaakcentowania jednego z członów nazwy – najbardziej charakterystycznego dla miejsca, które – jak pokazały badania – kojarzy się publiczności nie tylko z zamkiem, ale i z otaczającym go parkiem i budynkiem laboratorium. zmianie towarzyszy ujednolicenie nazewnictwa. nazwa u–jazdowski używana będzie wymiennie z pełną nazwą instytucji. poprzednie logo:. aktualne logo:. do procesu tworzenia nowej identyfikacji zaproszono dwóch projektantów: mariana misiaka i tomka bersza oraz socjolożkę agatę nowotny. po researchu, przymiarkach i konsultacjach ustalono docelowy pomysł, oparty o typografię – wybrany krój pisma, któremu towarzyszą specjalnie zaprojektowane przez bersza i misiaka znaki interpunkcyjne oraz system organizowania treści definiowany przez zasady dotyczące wielkości pisma i wcięć akapitowych. projektanci nie zaproponowali pojedynczego znaku, dominanty graficznej, która byłaby filarem systemu. przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej:. „ujazdowski to najbardziej charakterystyczny i jedyny specyficzny element nazwy instytucji centrum sztuki współczesnej zamek ujazdowski. stąd, naturalna zresztą, decyzja, żeby to on nas identyfikował, wyróżniał. myślnik między u a jazdowski jest swego rodzaju grą ortograficzno-semantyczną: zachęca do przerwania na chwilę biegu myśli, do zastanowienia się. taki myślnik bywa też elementem otwierającym słowo lub jego część na dodatkowe, alternatywne zakończenie. zarówno pierwsza, jak i druga interpretacja zgadza się z naszą wizją centrum sztuki współczesnej jako instytucji poddającej refleksji rzeczywistość i szukającej poprzez sztukę nowych, zaskakujących form i treści” – wyjaśnia urszula kropiwiec. (pk).
„Po raz pierwszy w swojej historii Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski będzie komunikowało się ze swoimi widzami w sposób przemyślany i usystematyzowany. Mamy system porządkujący produkowane przez nas informacje i nadający wszystkim, bardzo przecież różnorodnym przedsięwzięciom wspólną identyfikację, tożsamość” – mówi Urszula Kropiwiec, zastępca dyrektora Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Nowa identyfikacja wizualna powstała w wyniku długotrwałego procesu, który obejmował m.in. badania i warsztaty, w które angażowano pracowników i publiczność. Znak U–jazdowski jest najmniejszym elementem opracowanego systemu. Powstał z zaakcentowania jednego z członów nazwy – najbardziej charakterystycznego dla miejsca, które – jak pokazały badania – kojarzy się publiczności nie tylko z zamkiem, ale i z otaczającym go parkiem i budynkiem Laboratorium.
Zmianie towarzyszy ujednolicenie nazewnictwa. Nazwa U–jazdowski używana będzie wymiennie z pełną nazwą instytucji.
Poprzednie logo:

Aktualne logo:

Do procesu tworzenia nowej identyfikacji zaproszono dwóch projektantów: Mariana Misiaka i Tomka Bersza oraz socjolożkę Agatę Nowotny. Po researchu, przymiarkach i konsultacjach ustalono docelowy pomysł, oparty o typografię – wybrany krój pisma, któremu towarzyszą specjalnie zaprojektowane przez Bersza i Misiaka znaki interpunkcyjne oraz system organizowania treści definiowany przez zasady dotyczące wielkości pisma i wcięć akapitowych. Projektanci nie zaproponowali pojedynczego znaku, dominanty graficznej, która byłaby filarem systemu.
Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej:

„Ujazdowski to najbardziej charakterystyczny i jedyny specyficzny element nazwy instytucji Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Stąd, naturalna zresztą, decyzja, żeby to on nas identyfikował, wyróżniał. Myślnik między U a jazdowski jest swego rodzaju grą ortograficzno-semantyczną: zachęca do przerwania na chwilę biegu myśli, do zastanowienia się. Taki myślnik bywa też elementem otwierającym słowo lub jego część na dodatkowe, alternatywne zakończenie. Zarówno pierwsza, jak i druga interpretacja zgadza się z naszą wizją Centrum Sztuki Współczesnej jako instytucji poddającej refleksji rzeczywistość i szukającej poprzez sztukę nowych, zaskakujących form i treści” – wyjaśnia Urszula Kropiwiec. (pk)