Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Raport IMM: Wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku. instytut monitorowania mediów zbadał wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. największe wydatki generują reklamy branży farmaceutycznej (produkty na przeziębienie i suplementy diety) oraz handlowej (sklepy z elektroniką). wydatki reklamowe w podziale na branżewedług danych instytutu monitorowania mediów w styczniu 2018 roku to branża farmaceutyczna przeznaczyła największy budżet na reklamę w mediach klasycznych – ponad połowę wszystkich wydatków reklamowych zmonitorowanych branży. na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (26 proc. wydatków), a na trzecim motoryzacyjna (10 proc.). – farmacja: 415,5 mln zł. – handel: 213,3 mln zł. – motoryzacja: 83,2 mln zł. – finanse: 63,6 mln zł. – telekomunikacja: 41 mln zł. wydatki reklamowe w podziale na mediastandardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną. wyjątek w styczniu stanowiła branża handlowa, w której ponad połowę kosztów reklamowych wykorzystano na promocję w radiu. farmacja: marki o największych wydatkach reklamowychw rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych widać wpływ okresu zimowego, który łączy się z większym zapotrzebowaniem organizmu na witaminy i minerały. w pierwszej piątce zestawienia znalazły się trzy marki proponujące takie właśnie produkty – w tym na pierwszym miejscu molekin d3, który wydał na reklamę ponad 8 mln zł. farmacja: typy reklamowanych produktówwśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty na przeziębienie i grypę (11 proc.) i na kaszel (8 proc.), a także suplementy diety (7 proc.). handel: marki o największych wydatkach reklamowychmarką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był w styczniu lidl, który przeznaczył na promocję w tv, radiu i prasie ponad 35 mln zł. kolejne miejsca w zestawieniu zajęły sklepy z elektroniką – media expert i euro rtv agd. handel: typy reklamowanych produktóww branży handlowej – podobnie jak w poprzednim miesiącu – największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. na trzecim miejscu znalazła się reklama sklepów meblowych. motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowychwśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: toyota (niemal 8 mln zł), volkswagen oraz skoda. motoryzacja: typy reklamowanych produktówjeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (80 proc.). w styczniu na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, a także usługa sprzedaży samochodów. finanse: marki o największych wydatkach reklamowychw styczniu największym reklamodawcą w branży finansowej był mbank, który zainwestował w promocję ponad 9 mln zł. w pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także alior bank i provident. finanse: typy reklamowanych produktóww styczniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), ogólnych usług bankowych oraz kont osobistych. telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowychplus to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w styczniu – z budżetem ponad 12 mln zł. kolejne miejsca zajęły marki orange i t-mobile. telekomunikacja: typy reklamowanych produktówbranża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (tv, internet, telefon) oraz oferty na abonament – obie usługi pochłonęły po 22 proc. wydatków. raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit imm, obejmuje okres 1-31 stycznia 2018 roku. badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Największe wydatki generują reklamy branży farmaceutycznej (produkty na przeziębienie i suplementy diety) oraz handlowej (sklepy z elektroniką).
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w styczniu 2018 roku to branża farmaceutyczna przeznaczyła największy budżet na reklamę w mediach klasycznych – ponad połowę wszystkich wydatków reklamowych zmonitorowanych branży. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (26 proc. wydatków), a na trzecim motoryzacyjna (10 proc.).
– Farmacja: 415,5 mln zł
– Handel: 213,3 mln zł
– Motoryzacja: 83,2 mln zł
– Finanse: 63,6 mln zł
– Telekomunikacja: 41 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media
Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną. Wyjątek w styczniu stanowiła branża handlowa, w której ponad połowę kosztów reklamowych wykorzystano na promocję w radiu.

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych widać wpływ okresu zimowego, który łączy się z większym zapotrzebowaniem organizmu na witaminy i minerały. W pierwszej piątce zestawienia znalazły się trzy marki proponujące takie właśnie produkty – w tym na pierwszym miejscu Molekin D3, który wydał na reklamę ponad 8 mln zł.

Farmacja: typy reklamowanych produktów
Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty na przeziębienie i grypę (11 proc.) i na kaszel (8 proc.), a także suplementy diety (7 proc.).

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był w styczniu Lidl, który przeznaczył na promocję w TV, radiu i prasie ponad 35 mln zł. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły sklepy z elektroniką – Media Expert i Euro RTV AGD.

Handel: typy reklamowanych produktów
W branży handlowej – podobnie jak w poprzednim miesiącu – największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama sklepów meblowych.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: Toyota (niemal 8 mln zł), Volkswagen oraz Skoda.

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (80 proc.). W styczniu na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, a także usługa sprzedaży samochodów.

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W styczniu największym reklamodawcą w branży finansowej był mBank, który zainwestował w promocję ponad 9 mln zł. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także Alior Bank i Provident.

Finanse: typy reklamowanych produktów
W styczniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), ogólnych usług bankowych oraz kont osobistych.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Plus to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w styczniu – z budżetem ponad 12 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Orange i T-Mobile.

Telekomunikacja: typy reklamowanych produktów
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon) oraz oferty na abonament – obie usługi pochłonęły po 22 proc. wydatków.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 stycznia 2018 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.