Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
piątek, 23 maja, 2025
Strona głównaAktualnościCoraz więcej polskich szefów wykorzystuje do komunikacji social media

Coraz więcej polskich szefów wykorzystuje do komunikacji social media

„Pozycjonowanie szefów firm zyskuje na znaczeniu” – ocenia agencja On Board Think Kong na podstawie swojego ostatniego badania obecności prezesów w mediach społecznościowych. Widać to zwłaszcza w Polsce, gdzie w porównaniu do stanu z 2017 roku można było zauważyć duży wzrost ich aktywności. Choć szefowie polskich firm są coraz częściej obecni na LinkedInie i Twitterze, to wciąż dość słabo u nich z zasięgami – analizuje OBTK.

225 – tylu prezesów największych polskich firm* jest obecnych w portalu LinkedIn. W 2017 roku, gdy przeprowadzano pierwszą edycję badania, było ich 149 (wzrost o 41 proc.). W przypadku Twittera wzrost jest znacznie mniejszy: o ile w 2017 roku OBTK odnotował ich 50, o tyle dwa lata później było ich tylko o 16 więcej (+14 proc.).

Choć LinkedIn może przynieść mniejsze grono odbiorców niż Twitter, to jednak ten pierwszy portal jest popularniejszy wśród prezesów firm także z innych krajów niż Polska. Odsetek szefów, którzy są obecni na LinkedInie, wynosi globalnie 58 proc. – wynika z badania. W przypadku Twittera to jedynie 17 proc.

„Twitter nie jest dla każdego. Platformę do komunikacji należy wybierać ostrożnie. Nie sugerując się aktywnością konkurencji, a bardziej odnosząc się do własnej osobowości. Jeżeli nie jesteś gotowy na konfrontację i wyrażanie śmiałych, czasami kontrowersyjnych opinii lub najzwyczajniej nie masz czasu na szybkie i częste reagowanie, wolisz raczej zrównoważoną dyskusję i wymianę opinii, lepiej wybrać aktywność na profilu LinkedIn” – radzi Norbert Ofmański, partner w OBTK.


Źródło: obtk.pl

Polscy prezesi mają w mediach społecznościowych często po kilka tysięcy obserwujących: Daniela Obajtka z PKN Orlen śledzi na Twitterze ponad 9 tys. użytkowników, a Michała Krupińskiego z Pekao na LinkedInie – ponad 5 tys. Polakom daleko jednak do Tima Cooka z Apple’a (11 mln śledzących na Twitterze) czy Satya Nadelli z Microsoftu (6 mln na LinkedInie).

Na tle 20 innych krajów – OBTK prowadziło badanie w ramach międzynarodowej sieci ECCO Network – Polska znalazła się jednak na piątym miejscu (ex aequo ze Szwajcarią i z USA). Najwięcej prezesów w mediach społecznościowych obecnych jest we Francji, na drugim i trzecim miejscu znaleźli się szefowie z Danii oraz Australii i Holandii (ex aequo).

Jak podaje OBTK, współpraca z kluczową osobą w firmie pomaga zwiększyć zasięg publikowanych przez nią treści i poprawić jej wizerunek. Agencja rekomenduje: „Bardzo ważne jest prowadzenie jednej, zintegrowanej komunikacji. Kanał firmowy i kanał komunikacji prezesa powinny mieć jeden przekaz – ważne jest mądre i spójne zarządzanie treściami w obu tych narzędziach. Trzeba pamiętać, że profile CEO na Twitterze i LinkedInie mogą być inspiracją dla dziennikarzy, którzy często szukają nowego spojrzenia na dane zagadnienie, innej perspektywy czy argumentacji. Ważne jest też dostosowanie się do specyfiki wybranej platformy”. (mp)

O badaniu:

*Badanie „Jak prezesi największych firm korzystają z mediów społecznościowych. Duży wzrost aktywności” analizowało pod względem obecności oraz aktywności profile na LinkedInie oraz Twitterze należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 21 krajach na świecie, w tym także w Polsce. Posłużono się wskaźnikiem kapitalizacji rynkowej firm obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych z dnia 3 lipca 2019 r roku. Sprawdzono, czy prezesi mają swoje profile, czy są aktywni na Twitterze i LinkedInie i ilu mają obserwujących. Badanie zostało przeprowadzone przez sieć ECCO Network po raz drugi (jego pierwsza edycja została zrealizowana w 2017 roku).

Wybierz i posłuchaj