Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Coraz więcej polskich szefów wykorzystuje do komunikacji social media. „pozycjonowanie szefów firm zyskuje na znaczeniu” – ocenia agencja on board think kong na podstawie swojego ostatniego badania obecności prezesów w mediach społecznościowych. widać to zwłaszcza w polsce, gdzie w porównaniu do stanu z 2017 roku można było zauważyć duży wzrost ich aktywności. choć szefowie polskich firm są coraz częściej obecni na linkedinie i twitterze, to wciąż dość słabo u nich z zasięgami – analizuje obtk. 225 – tylu prezesów największych polskich firm* jest obecnych w portalu linkedin. w 2017 roku, gdy przeprowadzano pierwszą edycję badania, było ich 149 (wzrost o 41 proc.). w przypadku twittera wzrost jest znacznie mniejszy: o ile w 2017 roku obtk odnotował ich 50, o tyle dwa lata później było ich tylko o 16 więcej (+14 proc.). choć linkedin może przynieść mniejsze grono odbiorców niż twitter, to jednak ten pierwszy portal jest popularniejszy wśród prezesów firm także z innych krajów niż polska. odsetek szefów, którzy są obecni na linkedinie, wynosi globalnie 58 proc. – wynika z badania. w przypadku twittera to jedynie 17 proc. „twitter nie jest dla każdego. platformę do komunikacji należy wybierać ostrożnie. nie sugerując się aktywnością konkurencji, a bardziej odnosząc się do własnej osobowości. jeżeli nie jesteś gotowy na konfrontację i wyrażanie śmiałych, czasami kontrowersyjnych opinii lub najzwyczajniej nie masz czasu na szybkie i częste reagowanie, wolisz raczej zrównoważoną dyskusję i wymianę opinii, lepiej wybrać aktywność na profilu linkedin” – radzi norbert ofmański, partner w obtk. źródło: obtk.pl. polscy prezesi mają w mediach społecznościowych często po kilka tysięcy obserwujących: daniela obajtka z pkn orlen śledzi na twitterze ponad 9 tys. użytkowników, a michała krupińskiego z pekao na linkedinie – ponad 5 tys. polakom daleko jednak do tima cooka z apple’a (11 mln śledzących na twitterze) czy satya nadelli z microsoftu (6 mln na linkedinie). na tle 20 innych krajów – obtk prowadziło badanie w ramach międzynarodowej sieci ecco network – polska znalazła się jednak na piątym miejscu (ex aequo ze szwajcarią i z usa). najwięcej prezesów w mediach społecznościowych obecnych jest we francji, na drugim i trzecim miejscu znaleźli się szefowie z danii oraz australii i holandii (ex aequo). jak podaje obtk, współpraca z kluczową osobą w firmie pomaga zwiększyć zasięg publikowanych przez nią treści i poprawić jej wizerunek. agencja rekomenduje: „bardzo ważne jest prowadzenie jednej, zintegrowanej komunikacji. kanał firmowy i kanał komunikacji prezesa powinny mieć jeden przekaz – ważne jest mądre i spójne zarządzanie treściami w obu tych narzędziach. trzeba pamiętać, że profile ceo na twitterze i linkedinie mogą być inspiracją dla dziennikarzy, którzy często szukają nowego spojrzenia na dane zagadnienie, innej perspektywy czy argumentacji. ważne jest też dostosowanie się do specyfiki wybranej platformy”. (mp). o badaniu:. *badanie „jak prezesi największych firm korzystają z mediów społecznościowych. duży wzrost aktywności” analizowało pod względem obecności oraz aktywności profile na linkedinie oraz twitterze należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 21 krajach na świecie, w tym także w polsce. posłużono się wskaźnikiem kapitalizacji rynkowej firm obecnych na giełdzie papierów wartościowych z dnia 3 lipca 2019 r roku. sprawdzono, czy prezesi mają swoje profile, czy są aktywni na twitterze i linkedinie i ilu mają obserwujących. badanie zostało przeprowadzone przez sieć ecco network po raz drugi (jego pierwsza edycja została zrealizowana w 2017 roku).
„Pozycjonowanie szefów firm zyskuje na znaczeniu” – ocenia agencja On Board Think Kong na podstawie swojego ostatniego badania obecności prezesów w mediach społecznościowych. Widać to zwłaszcza w Polsce, gdzie w porównaniu do stanu z 2017 roku można było zauważyć duży wzrost ich aktywności. Choć szefowie polskich firm są coraz częściej obecni na LinkedInie i Twitterze, to wciąż dość słabo u nich z zasięgami – analizuje OBTK.
225 – tylu prezesów największych polskich firm* jest obecnych w portalu LinkedIn. W 2017 roku, gdy przeprowadzano pierwszą edycję badania, było ich 149 (wzrost o 41 proc.). W przypadku Twittera wzrost jest znacznie mniejszy: o ile w 2017 roku OBTK odnotował ich 50, o tyle dwa lata później było ich tylko o 16 więcej (+14 proc.).
Choć LinkedIn może przynieść mniejsze grono odbiorców niż Twitter, to jednak ten pierwszy portal jest popularniejszy wśród prezesów firm także z innych krajów niż Polska. Odsetek szefów, którzy są obecni na LinkedInie, wynosi globalnie 58 proc. – wynika z badania. W przypadku Twittera to jedynie 17 proc.
„Twitter nie jest dla każdego. Platformę do komunikacji należy wybierać ostrożnie. Nie sugerując się aktywnością konkurencji, a bardziej odnosząc się do własnej osobowości. Jeżeli nie jesteś gotowy na konfrontację i wyrażanie śmiałych, czasami kontrowersyjnych opinii lub najzwyczajniej nie masz czasu na szybkie i częste reagowanie, wolisz raczej zrównoważoną dyskusję i wymianę opinii, lepiej wybrać aktywność na profilu LinkedIn” – radzi Norbert Ofmański, partner w OBTK.

Źródło: obtk.pl
Polscy prezesi mają w mediach społecznościowych często po kilka tysięcy obserwujących: Daniela Obajtka z PKN Orlen śledzi na Twitterze ponad 9 tys. użytkowników, a Michała Krupińskiego z Pekao na LinkedInie – ponad 5 tys. Polakom daleko jednak do Tima Cooka z Apple’a (11 mln śledzących na Twitterze) czy Satya Nadelli z Microsoftu (6 mln na LinkedInie).
Na tle 20 innych krajów – OBTK prowadziło badanie w ramach międzynarodowej sieci ECCO Network – Polska znalazła się jednak na piątym miejscu (ex aequo ze Szwajcarią i z USA). Najwięcej prezesów w mediach społecznościowych obecnych jest we Francji, na drugim i trzecim miejscu znaleźli się szefowie z Danii oraz Australii i Holandii (ex aequo).
Jak podaje OBTK, współpraca z kluczową osobą w firmie pomaga zwiększyć zasięg publikowanych przez nią treści i poprawić jej wizerunek. Agencja rekomenduje: „Bardzo ważne jest prowadzenie jednej, zintegrowanej komunikacji. Kanał firmowy i kanał komunikacji prezesa powinny mieć jeden przekaz – ważne jest mądre i spójne zarządzanie treściami w obu tych narzędziach. Trzeba pamiętać, że profile CEO na Twitterze i LinkedInie mogą być inspiracją dla dziennikarzy, którzy często szukają nowego spojrzenia na dane zagadnienie, innej perspektywy czy argumentacji. Ważne jest też dostosowanie się do specyfiki wybranej platformy”. (mp)
O badaniu:
*Badanie „Jak prezesi największych firm korzystają z mediów społecznościowych. Duży wzrost aktywności” analizowało pod względem obecności oraz aktywności profile na LinkedInie oraz Twitterze należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 21 krajach na świecie, w tym także w Polsce. Posłużono się wskaźnikiem kapitalizacji rynkowej firm obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych z dnia 3 lipca 2019 r roku. Sprawdzono, czy prezesi mają swoje profile, czy są aktywni na Twitterze i LinkedInie i ilu mają obserwujących. Badanie zostało przeprowadzone przez sieć ECCO Network po raz drugi (jego pierwsza edycja została zrealizowana w 2017 roku).