Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Jak marki wsparły protest kobiet. od tygodnia w całym kraju odbywają się protesty przeciwko decyzji trybunału konstytucyjnego zaostrzającej prawo aborcyjne. dziś, 30 października, ma odbyć się największa demonstracja w warszawie. z kolei w środę 28 października odbył się strajk kobiet, które w ramach sprzeciwu wobec ograniczania ich praw nie poszły tego dnia do pracy, szkoły czy na uczelnię. na trwające protesty postanowiły zareagować także marki z różnych branż, które wyrażały swoje wsparcie dla kobiet walczących o swoje prawa. w tym gronie znalazły się zarówno duże brandy, jak np. mbank, jak i mniejsze, takie jak anabelle minerals czy risk made in warsaw. marki najczęściej publikowały w mediach społecznościowych wpisy ze znakiem błyskawicy, będącym symbolem protestów kobiet. informowały o solidarności ze strajkującymi pracownicami i udzieleniu im wolnego czy wyrażały w postach ogólne poparcie dla protestów kobiet. kobiety mogły w wielu przypadkach liczyć na wsparcie swoich pracodawców , którzy solidaryzowali się z nimi, dawali zielone światło w kwestii dnia wolnego czy zamykali całe biznesy – np. gdy większość załogi stanowiły kobiety. część firm relacjonowała w social mediach protesty. mbank w social mediach zamieścił post z grafiką przedstawiającą zdjęcia swoich pracowników z napisem „wspieramy”. działanie banku wywołało skrajne emocje – część klientów gratulowała bankowi i reagowała pozytywnie, inni krytykowali działanie, deklarując odejście z grona klientów firmy. nie tylko mbank zresztą mierzył się z krytycznymi uwagami. źródło: facebook.com/mbank.polska. warszawska cukiernia lukullus na znak wsparcia kobiet przygotowała specjalne ciastko z błyskawicą. dochód ze sprzedaży napoleonki od 27 października do końca 2020 roku ma zostać przekazany na wsparcie strajku kobiet. źródło: facebook.com/cukiernialukullus. wsparcie i solidarność z protestującymi w mediach społecznościowych okazały także m.in. sieć kawiarni green caffe nero, pisząc „kawa jest kobietą” przy zdjęciu kawy z symbolem błyskawicy. źródło: facebook.com/greencoffeepl. marka kubota pokazała specjalny model klapek z tym symbolem (projekt jest jedynie wirtualny). źródło: facebook.com/kubota.store. solidarność okazywały także marki kosmetyczne takie jak annabelle minerals, anwen, drogeria pigment czy yope, avon czy time for wax. resibo poza wsparciem okazanym w social mediach przełożyło premierę nowego produktu z dnia strajku na następny dzień. źródło: facebook.com/yopenatura. źródło: facebook.com/annabelleminerals. źródło: instagram.com/resibobynature. źródło: facebook.com/avonpolska. wśród marek odzieżowych wspierających protestujące kobiety znalazły się m.in. mle collection, elementy, rilke, medicine, le brand, plny lala, paprocki i brzozowski czy risk made in warsaw, monika kamińska. źródło: facebook.com/elementywear. źródło: facebook.com/riskmadeinwarsaw. źródło: facebook.com/mlepoland. źródło: facebook.com/paprockibrzozowski. posty popierające strajk pojawiły się także na profilach wydawnictwa karakter czy nowa baśń. akcję wsparły też firma slowhop czy organizacja wwf. to tylko część przykładów. źródło: facebook.com/wwfpl. źródło: facebook.com/wydawnictwo.karakter. protesty odbywające się w kilkudziesięciu miastach w całej polsce nie pozostały bez echa w zagranicznych mediach. odniosły się do nich światowe gwiazdy. czytaj więcej: zagraniczne media relacjonują protesty w polsce i komentują decyzję trybunału konstytucyjnego. (mb).
Od tygodnia w całym kraju odbywają się protesty przeciwko decyzji Trybunału Konstytucyjnego zaostrzającej prawo aborcyjne. Dziś, 30 października, ma odbyć się największa demonstracja w Warszawie. Z kolei w środę 28 października odbył się strajk kobiet, które w ramach sprzeciwu wobec ograniczania ich praw nie poszły tego dnia do pracy, szkoły czy na uczelnię.
Na trwające protesty postanowiły zareagować także marki z różnych branż, które wyrażały swoje wsparcie dla kobiet walczących o swoje prawa. W tym gronie znalazły się zarówno duże brandy, jak np. mBank, jak i mniejsze, takie jak Anabelle Minerals czy Risk Made in Warsaw.
Marki najczęściej publikowały w mediach społecznościowych wpisy ze znakiem błyskawicy, będącym symbolem protestów kobiet. Informowały o solidarności ze strajkującymi pracownicami i udzieleniu im wolnego czy wyrażały w postach ogólne poparcie dla protestów kobiet.
Kobiety mogły w wielu przypadkach liczyć na wsparcie swoich pracodawców, którzy solidaryzowali się z nimi, dawali zielone światło w kwestii dnia wolnego czy zamykali całe biznesy – np. gdy większość załogi stanowiły kobiety. Część firm relacjonowała w social mediach protesty.
mBank w social mediach zamieścił post z grafiką przedstawiającą zdjęcia swoich pracowników z napisem „Wspieramy”. Działanie banku wywołało skrajne emocje – część klientów gratulowała bankowi i reagowała pozytywnie, inni krytykowali działanie, deklarując odejście z grona klientów firmy. Nie tylko mBank zresztą mierzył się z krytycznymi uwagami.

Źródło: facebook.com/mbank.polska
Warszawska cukiernia Lukullus na znak wsparcia kobiet przygotowała specjalne ciastko z błyskawicą. Dochód ze sprzedaży napoleonki od 27 października do końca 2020 roku ma zostać przekazany na wsparcie Strajku Kobiet.

Źródło: facebook.com/cukiernialukullus
Wsparcie i solidarność z protestującymi w mediach społecznościowych okazały także m.in. sieć kawiarni Green Caffe Nero, pisząc „Kawa jest kobietą” przy zdjęciu kawy z symbolem błyskawicy.

Źródło: facebook.com/greencoffeepl
Marka Kubota pokazała specjalny model klapek z tym symbolem (projekt jest jedynie wirtualny).

Źródło: facebook.com/kubota.store
Solidarność okazywały także marki kosmetyczne takie jak Annabelle Minerals, Anwen, Drogeria Pigment czy YOPE, Avon czy Time for Wax. Resibo poza wsparciem okazanym w social mediach przełożyło premierę nowego produktu z dnia strajku na następny dzień.

Źródło: facebook.com/YOPEnatura

Źródło: facebook.com/AnnabelleMinerals

Źródło: instagram.com/resibobynature

Źródło: facebook.com/AvonPolska
Wśród marek odzieżowych wspierających protestujące kobiety znalazły się m.in. MLE Collection, Elementy, Rilke, Medicine, Le Brand, PLNY Lala, Paprocki i Brzozowski czy Risk Made in Warsaw, Monika Kamińska.

Źródło: facebook.com/elementywear

Źródło: facebook.com/riskmadeinwarsaw

Źródło: facebook.com/mlepoland

Źródło: facebook.com/paprockibrzozowski
Posty popierające strajk pojawiły się także na profilach Wydawnictwa Karakter czy Nowa Baśń. Akcję wsparły też firma Slowhop czy organizacja WWF. To tylko część przykładów.

Źródło: facebook.com/WWFpl

Źródło: facebook.com/Wydawnictwo.Karakter
Protesty odbywające się w kilkudziesięciu miastach w całej Polsce nie pozostały bez echa w zagranicznych mediach. Odniosły się do nich światowe gwiazdy.
Czytaj więcej: Zagraniczne media relacjonują protesty w Polsce i komentują decyzję Trybunału Konstytucyjnego
(mb)