Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
CEO YouTube’a przedstawia plany serwisu na 2021 rok. na czym skupi się youtube w 2021 roku? odpowiedzi na to pytanie udzieliła susan wojcicki, ceo serwisu, w liście opublikowanym pod koniec stycznia 2021 roku na blogu youtube’a. dowiadujemy się m.in., że serwis chce bardziej pomóc twórcom, edukować użytkowników i kontyunować współpracę z rządami. wojcicki przedstawiła krótko refleksje dotyczące roku ubiegłego. ceo platformy wskazała, że w trudnych okolicznościach – takich jak pandemia covid-19, klęski żywiołowe czy brak sprawiedliwości rasowej – youtube pomagał użytkownikom m.in. zbliżyć się do siebie w formie online czy odnajdywać informacje. jak czytamy, 2020 rok przyniósł serwisowi m.in. wzrost czasu oglądania materiałów wideo na całym świecie o 25 proc. w pierwszym kwartale oraz wzrost łącznej liczby prowadzonych codziennie transmisji na żywo o 45 proc. w pierwszym półroczu. minione 12 miesięcy cechowało się także także największym jak dotąd wzrostem youtube gaming – czytamy, że na youtubie obejrzano ponad 100 mld godzin treści związanych z grami. w kolejnej części listu susan wojcicki przedstawiła priorytety, jakie wyznaczył sobie youtube na 2021 rok. pierwszym z nich jest rozwój ekonomii twórców, co wynika m.in. z faktu, że w 2020 roku liczba kanałów, które przystąpiły do programu partnerskiego serwisu wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2019. ceo wskazuje także, że w ciągu ostatnich trzech lat youtube zapłacił twórcom ponad 30 mld dol. w nadchodzących miesiącach serwis chce wspierać twórców w trzech obszarach: transparentności zasad, dodatkowego źródła dochodu oraz wspierania ich sukcesu. w przypadku transparentności zasad wojcicki wskazuje, że zdaje sobie sprawę z tego, że twórcom trudno jest nadążyć za zmieniającymi się wytycznymi, a sam serwis też popełniał błędy. w związku z tym w 2021 roku youtube chce wprowadzić zmiany, by zwiększyć przejrzystość swoich zasad, zapewnić twórcom większe wsparcie oraz usprawnić proces odwoływania się od decyzji portalu. w 2021 roku youtube skupi się też na rozwoju dodatkowych źródeł dochodów, takich jak youtube premium (który w trzecim kwartale 2020 roku odnotował ponad 30 mln subskrybentów) czy funkcja superczat i naklejki super sticker. z kolei wspieranie sukcesu twórców związane jest z zapewnieniem takich samych możliwości wszystkim, bez względu na rasę czy płeć. jak zauważa wojcicki, do tej pory twórcy nie byli proszeni o podanie tego typu informacji, przez co trudno było zidentyfikować problemy, jakie dotykają niektóre społeczności. z tego względu w 2021 roku youtube będzie prosić o dobrowolne podanie informacji na temat swojej płci, orientacji seksualnej, rasy i pochodzenia etnicznego. czytaj także: youtube walczy z mową nienawiści. drugim priorytetem wymienianym przez susan wojcicki jest dbanie o wysoką jakość informacji pojawiających się w serwisie. jak czytamy, w 2021 roku youtube skupi się m.in. na promowaniu prawdziwych treści związanych ze szczepionkami przeciwko covid-19 (również pomocy społeczności naukowej w zaangażowaniu opinii publicznej w ten temat) oraz kwestiach zdrowotnych – tematy tego typu mają być bardziej dostępne i zrozumiałe; serwis nawiązuje też współprace z organizacjami zdrowotnymi, które pomagają dostarczać wiarygodne informacje. w tym zakresie wojcicki wskazuje także na działania związane z walką o sprawiedliwość rasową, m.in. dzięki funduszowi #youtubeblackvoices, w ramach którego pokazywane są historie i doświadczenia osób czarnoskórych, podkreślające ich godność i siłę intelektualną, a także nowym materiałom w youtube originals. czytaj także: youtube zbanuje fake newsy na temat szczepień przeciwko koronawirusowi. w nadchodzących miesiącach youtube chce także pomóc ludziom w zdobywaniu nowych umiejętności. susan wojcicki wskazuje w tym miejscu, że w minionym roku ipsos przeprowadziło badanie, w którym 77 proc. ankietowanych stwierdziło, że korzystało z serwisu, by czegoś się nauczyć. czytamy, że tendencja ta wzrosła podczas pandemii – od połowy marca filmy ze słowem „beginner” (z ang. „początkujący”) obejrzano ponad miliard razy. w związku z tym youtube wyznaczył sobie nowy cel: podwojenie liczby użytkowników oglądających treści edukacyjne. ceo serwisu wskazała, że w 2021 roku youtube chce wprowadzić shorts w kolejnych krajach – obecnie opcja jest testowana w indiach – oraz nowe funkcje związane z e-commerce, by użytkownicy mogli kupować produkty w serwisie – wojcicki przekazuje, że aktualnie prowadzone są testy z grupą twórców zajmujących się kosmetykami i elektroniką. oprócz tego youtube chce ulepszyć dostępność serwisu na większych ekranach – m.in. na telewizorach. susan wojcicki przekazuje także, że w 2021 roku youtube skupi się też na temacie nowych regulacji rządowych. czytamy, że serwis nadal będzie współpracować z rządami w kwestiach, które mają wpływ na jego działalność, takich jak imigracja, edukacja, infrastruktura czy opieka zdrowotna. youtube będzie także porozumiewać się w temacie wprowadzania nowych przepisów – chodzi np. o wielką brytanię, która chce uregulować dostępność szkodliwych treści. (ak).
Na czym skupi się YouTube w 2021 roku? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła Susan Wojcicki, CEO serwisu, w liście opublikowanym pod koniec stycznia 2021 roku na blogu YouTube’a. Dowiadujemy się m.in., że serwis chce bardziej pomóc twórcom, edukować użytkowników i kontyunować współpracę z rządami.
Wojcicki przedstawiła krótko refleksje dotyczące roku ubiegłego. CEO platformy wskazała, że w trudnych okolicznościach – takich jak pandemia COVID-19, klęski żywiołowe czy brak sprawiedliwości rasowej – YouTube pomagał użytkownikom m.in. zbliżyć się do siebie w formie online czy odnajdywać informacje. Jak czytamy, 2020 rok przyniósł serwisowi m.in. wzrost czasu oglądania materiałów wideo na całym świecie o 25 proc. w pierwszym kwartale oraz wzrost łącznej liczby prowadzonych codziennie transmisji na żywo o 45 proc. w pierwszym półroczu. Minione 12 miesięcy cechowało się także także największym jak dotąd wzrostem YouTube Gaming – czytamy, że na YouTubie obejrzano ponad 100 mld godzin treści związanych z grami.
W kolejnej części listu Susan Wojcicki przedstawiła priorytety, jakie wyznaczył sobie YouTube na 2021 rok. Pierwszym z nich jest rozwój ekonomii twórców, co wynika m.in. z faktu, że w 2020 roku liczba kanałów, które przystąpiły do programu partnerskiego serwisu wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2019. CEO wskazuje także, że w ciągu ostatnich trzech lat YouTube zapłacił twórcom ponad 30 mld dol. W nadchodzących miesiącach serwis chce wspierać twórców w trzech obszarach: transparentności zasad, dodatkowego źródła dochodu oraz wspierania ich sukcesu.
W przypadku transparentności zasad Wojcicki wskazuje, że zdaje sobie sprawę z tego, że twórcom trudno jest nadążyć za zmieniającymi się wytycznymi, a sam serwis też popełniał błędy. W związku z tym w 2021 roku YouTube chce wprowadzić zmiany, by zwiększyć przejrzystość swoich zasad, zapewnić twórcom większe wsparcie oraz usprawnić proces odwoływania się od decyzji portalu.
W 2021 roku YouTube skupi się też na rozwoju dodatkowych źródeł dochodów, takich jak YouTube Premium (który w trzecim kwartale 2020 roku odnotował ponad 30 mln subskrybentów) czy funkcja Superczat i naklejki Super Sticker.
Z kolei wspieranie sukcesu twórców związane jest z zapewnieniem takich samych możliwości wszystkim, bez względu na rasę czy płeć. Jak zauważa Wojcicki, do tej pory twórcy nie byli proszeni o podanie tego typu informacji, przez co trudno było zidentyfikować problemy, jakie dotykają niektóre społeczności. Z tego względu w 2021 roku YouTube będzie prosić o dobrowolne podanie informacji na temat swojej płci, orientacji seksualnej, rasy i pochodzenia etnicznego.
Drugim priorytetem wymienianym przez Susan Wojcicki jest dbanie o wysoką jakość informacji pojawiających się w serwisie. Jak czytamy, w 2021 roku YouTube skupi się m.in. na promowaniu prawdziwych treści związanych ze szczepionkami przeciwko COVID-19 (również pomocy społeczności naukowej w zaangażowaniu opinii publicznej w ten temat) oraz kwestiach zdrowotnych – tematy tego typu mają być bardziej dostępne i zrozumiałe; serwis nawiązuje też współprace z organizacjami zdrowotnymi, które pomagają dostarczać wiarygodne informacje. W tym zakresie Wojcicki wskazuje także na działania związane z walką o sprawiedliwość rasową, m.in. dzięki funduszowi #YouTubeBlackVoices, w ramach którego pokazywane są historie i doświadczenia osób czarnoskórych, podkreślające ich godność i siłę intelektualną, a także nowym materiałom w YouTube Originals.
W nadchodzących miesiącach YouTube chce także pomóc ludziom w zdobywaniu nowych umiejętności. Susan Wojcicki wskazuje w tym miejscu, że w minionym roku Ipsos przeprowadziło badanie, w którym 77 proc. ankietowanych stwierdziło, że korzystało z serwisu, by czegoś się nauczyć. Czytamy, że tendencja ta wzrosła podczas pandemii – od połowy marca filmy ze słowem „beginner” (z ang. „początkujący”) obejrzano ponad miliard razy. W związku z tym YouTube wyznaczył sobie nowy cel: podwojenie liczby użytkowników oglądających treści edukacyjne.
CEO serwisu wskazała, że w 2021 roku YouTube chce wprowadzić Shorts w kolejnych krajach – obecnie opcja jest testowana w Indiach – oraz nowe funkcje związane z e-commerce, by użytkownicy mogli kupować produkty w serwisie – Wojcicki przekazuje, że aktualnie prowadzone są testy z grupą twórców zajmujących się kosmetykami i elektroniką. Oprócz tego YouTube chce ulepszyć dostępność serwisu na większych ekranach – m.in. na telewizorach.
Susan Wojcicki przekazuje także, że w 2021 roku YouTube skupi się też na temacie nowych regulacji rządowych. Czytamy, że serwis nadal będzie współpracować z rządami w kwestiach, które mają wpływ na jego działalność, takich jak imigracja, edukacja, infrastruktura czy opieka zdrowotna. YouTube będzie także porozumiewać się w temacie wprowadzania nowych przepisów – chodzi np. o Wielką Brytanię, która chce uregulować dostępność szkodliwych treści. (ak)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
CEO YouTube’a przedstawia plany serwisu na 2021 rok. na czym skupi się youtube w 2021 roku? odpowiedzi na to pytanie udzieliła susan wojcicki, ceo serwisu, w liście opublikowanym pod koniec stycznia 2021 roku na blogu youtube’a. dowiadujemy się m.in., że serwis chce bardziej pomóc twórcom, edukować użytkowników i kontyunować współpracę z rządami. wojcicki przedstawiła krótko refleksje dotyczące roku ubiegłego. ceo platformy wskazała, że w trudnych okolicznościach – takich jak pandemia covid-19, klęski żywiołowe czy brak sprawiedliwości rasowej – youtube pomagał użytkownikom m.in. zbliżyć się do siebie w formie online czy odnajdywać informacje. jak czytamy, 2020 rok przyniósł serwisowi m.in. wzrost czasu oglądania materiałów wideo na całym świecie o 25 proc. w pierwszym kwartale oraz wzrost łącznej liczby prowadzonych codziennie transmisji na żywo o 45 proc. w pierwszym półroczu. minione 12 miesięcy cechowało się także także największym jak dotąd wzrostem youtube gaming – czytamy, że na youtubie obejrzano ponad 100 mld godzin treści związanych z grami. w kolejnej części listu susan wojcicki przedstawiła priorytety, jakie wyznaczył sobie youtube na 2021 rok. pierwszym z nich jest rozwój ekonomii twórców, co wynika m.in. z faktu, że w 2020 roku liczba kanałów, które przystąpiły do programu partnerskiego serwisu wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2019. ceo wskazuje także, że w ciągu ostatnich trzech lat youtube zapłacił twórcom ponad 30 mld dol. w nadchodzących miesiącach serwis chce wspierać twórców w trzech obszarach: transparentności zasad, dodatkowego źródła dochodu oraz wspierania ich sukcesu. w przypadku transparentności zasad wojcicki wskazuje, że zdaje sobie sprawę z tego, że twórcom trudno jest nadążyć za zmieniającymi się wytycznymi, a sam serwis też popełniał błędy. w związku z tym w 2021 roku youtube chce wprowadzić zmiany, by zwiększyć przejrzystość swoich zasad, zapewnić twórcom większe wsparcie oraz usprawnić proces odwoływania się od decyzji portalu. w 2021 roku youtube skupi się też na rozwoju dodatkowych źródeł dochodów, takich jak youtube premium (który w trzecim kwartale 2020 roku odnotował ponad 30 mln subskrybentów) czy funkcja superczat i naklejki super sticker. z kolei wspieranie sukcesu twórców związane jest z zapewnieniem takich samych możliwości wszystkim, bez względu na rasę czy płeć. jak zauważa wojcicki, do tej pory twórcy nie byli proszeni o podanie tego typu informacji, przez co trudno było zidentyfikować problemy, jakie dotykają niektóre społeczności. z tego względu w 2021 roku youtube będzie prosić o dobrowolne podanie informacji na temat swojej płci, orientacji seksualnej, rasy i pochodzenia etnicznego. czytaj także: youtube walczy z mową nienawiści. drugim priorytetem wymienianym przez susan wojcicki jest dbanie o wysoką jakość informacji pojawiających się w serwisie. jak czytamy, w 2021 roku youtube skupi się m.in. na promowaniu prawdziwych treści związanych ze szczepionkami przeciwko covid-19 (również pomocy społeczności naukowej w zaangażowaniu opinii publicznej w ten temat) oraz kwestiach zdrowotnych – tematy tego typu mają być bardziej dostępne i zrozumiałe; serwis nawiązuje też współprace z organizacjami zdrowotnymi, które pomagają dostarczać wiarygodne informacje. w tym zakresie wojcicki wskazuje także na działania związane z walką o sprawiedliwość rasową, m.in. dzięki funduszowi #youtubeblackvoices, w ramach którego pokazywane są historie i doświadczenia osób czarnoskórych, podkreślające ich godność i siłę intelektualną, a także nowym materiałom w youtube originals. czytaj także: youtube zbanuje fake newsy na temat szczepień przeciwko koronawirusowi. w nadchodzących miesiącach youtube chce także pomóc ludziom w zdobywaniu nowych umiejętności. susan wojcicki wskazuje w tym miejscu, że w minionym roku ipsos przeprowadziło badanie, w którym 77 proc. ankietowanych stwierdziło, że korzystało z serwisu, by czegoś się nauczyć. czytamy, że tendencja ta wzrosła podczas pandemii – od połowy marca filmy ze słowem „beginner” (z ang. „początkujący”) obejrzano ponad miliard razy. w związku z tym youtube wyznaczył sobie nowy cel: podwojenie liczby użytkowników oglądających treści edukacyjne. ceo serwisu wskazała, że w 2021 roku youtube chce wprowadzić shorts w kolejnych krajach – obecnie opcja jest testowana w indiach – oraz nowe funkcje związane z e-commerce, by użytkownicy mogli kupować produkty w serwisie – wojcicki przekazuje, że aktualnie prowadzone są testy z grupą twórców zajmujących się kosmetykami i elektroniką. oprócz tego youtube chce ulepszyć dostępność serwisu na większych ekranach – m.in. na telewizorach. susan wojcicki przekazuje także, że w 2021 roku youtube skupi się też na temacie nowych regulacji rządowych. czytamy, że serwis nadal będzie współpracować z rządami w kwestiach, które mają wpływ na jego działalność, takich jak imigracja, edukacja, infrastruktura czy opieka zdrowotna. youtube będzie także porozumiewać się w temacie wprowadzania nowych przepisów – chodzi np. o wielką brytanię, która chce uregulować dostępność szkodliwych treści. (ak).