Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Śmieci?! Kto to widział?!” – Tatrzański Park Narodowy z ogólnopolską akcją edukacyjną. w maju 2021 roku wystartowała kampania edukacyjna „śmieci?! kto to widział?!”, realizowana przez tatrzański park narodowy oraz narodowy fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej. celem akcji jest „budowanie ekologicznej świadomości” i „inspirowanie polaków do zadbania o środowisko naturalne”. jak tłumaczą organizatorzy, „śmieci to prawdziwa plaga i poważny problem dla dzikiej przyrody”, dlatego bardzo istotne są edukacja i uświadomienie społeczeństu skali tego zjawiska. czytamy też, że „człowiek ma bezpośredni wpływ na swoje otoczenie”, a skutki nieprzemyślanego zachowania są dla środowiska naturalnego najczęściej nieodwracalne. inicjatorzy projektu przekazują, że najczęściej zaśmiecanymi miejscami są te w sąsiedztwie dróg i szlaków turystycznych, ale odpady można znaleźć na obszarach chronionych i cennych przyrodniczo. dowiadujemy się również, że śmieci nie są pozostawiane jedynie w górach, ale również na plażach czy nad jeziorami i rzekami, dlatego kampania ma charakter ogólnopolski. przykładem ma być jednak tatrzański park narodowy, z którego „co roku trzeba usunąć kilkaset metrów sześciennych odpadów pozostawianych przez turystów”. organizatorzy mówią też, że część polaków jest świadoma ekologicznie i angażuje się w działania na rzecz środowiska z własnej woli, jednak wciąż większość z nich „nie jest świadoma konieczności życia w sposób ekologiczny albo nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń, jakie niesie niewłaściwe gospodarowanie odpadami czy też śmiecenie”. autorzy podkreślają, że kampania pozwoli spojrzeć na problem śmieci oczami zwierząt, ponieważ choć nie zdajemy sobie z tego sprawy, to „dzika przyroda bacznie nas obserwuje”. z tego też względu, bohaterami „śmieci?! kto to widział?!” zostały niedźwiedź i mewa, czyli „reprezentanci polskiej fauny od morza do tatr”. czytamy, że kampania skierowana jest do grup odbiorców w różnym wieku, a swoimi działaniami obejmuje citylighty, rowery miejskie, autobusy czy spoty w radiu. o akcji będzie można dowiedzieć się również na instagramie, youtubie czy facebooku. dodatkowo do współpracy został zaproszony łukasz długowski, dziennikarz i pasjonat wypraw przyrodniczych, z którym zostaną przygotowane filmy o tematyce przyrodniczej oraz podcasty poświęcone m.in. zadeptywaniu szlaków czy bezpieczeństwie na górskich szlakach. oprócz tego przygotowany zostanie również cykl lekcji dla uczniów z klas 4-6 – nauczyciele będą mogli poruszyć z nimi kwestie takie jak recykling czy wpływ śmieci na środowisko. film z łukaszem długowskim. kampania ma potrwać do września 2021 roku. (kd).
W maju 2021 roku wystartowała kampania edukacyjna „Śmieci?! Kto to widział?!”, realizowana przez Tatrzański Park Narodowy oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Celem akcji jest „budowanie ekologicznej świadomości” i „inspirowanie Polaków do zadbania o środowisko naturalne”.
Jak tłumaczą organizatorzy, „śmieci to prawdziwa plaga i poważny problem dla dzikiej przyrody”, dlatego bardzo istotne są edukacja i uświadomienie społeczeństu skali tego zjawiska. Czytamy też, że „człowiek ma bezpośredni wpływ na swoje otoczenie”, a skutki nieprzemyślanego zachowania są dla środowiska naturalnego najczęściej nieodwracalne.
Inicjatorzy projektu przekazują, że najczęściej zaśmiecanymi miejscami są te w sąsiedztwie dróg i szlaków turystycznych, ale odpady można znaleźć na obszarach chronionych i cennych przyrodniczo. Dowiadujemy się również, że śmieci nie są pozostawiane jedynie w górach, ale również na plażach czy nad jeziorami i rzekami, dlatego kampania ma charakter ogólnopolski. Przykładem ma być jednak Tatrzański Park Narodowy, z którego „co roku trzeba usunąć kilkaset metrów sześciennych odpadów pozostawianych przez turystów”.
Organizatorzy mówią też, że część Polaków jest świadoma ekologicznie i angażuje się w działania na rzecz środowiska z własnej woli, jednak wciąż większość z nich „nie jest świadoma konieczności życia w sposób ekologiczny albo nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń, jakie niesie niewłaściwe gospodarowanie odpadami czy też śmiecenie”.
Autorzy podkreślają, że kampania pozwoli spojrzeć na problem śmieci oczami zwierząt, ponieważ choć nie zdajemy sobie z tego sprawy, to „dzika przyroda bacznie nas obserwuje”. Z tego też względu, bohaterami „Śmieci?! Kto to widział?!” zostały niedźwiedź i mewa, czyli „reprezentanci polskiej fauny od morza do Tatr”.
Czytamy, że kampania skierowana jest do grup odbiorców w różnym wieku, a swoimi działaniami obejmuje citylighty, rowery miejskie, autobusy czy spoty w radiu. O akcji będzie można dowiedzieć się również na Instagramie, YouTubie czy Facebooku. Dodatkowo do współpracy został zaproszony Łukasz Długowski, dziennikarz i pasjonat wypraw przyrodniczych, z którym zostaną przygotowane filmy o tematyce przyrodniczej oraz podcasty poświęcone m.in. zadeptywaniu szlaków czy bezpieczeństwie na górskich szlakach. Oprócz tego przygotowany zostanie również cykl lekcji dla uczniów z klas 4-6 – nauczyciele będą mogli poruszyć z nimi kwestie takie jak recykling czy wpływ śmieci na środowisko.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Śmieci?! Kto to widział?!” – Tatrzański Park Narodowy z ogólnopolską akcją edukacyjną. w maju 2021 roku wystartowała kampania edukacyjna „śmieci?! kto to widział?!”, realizowana przez tatrzański park narodowy oraz narodowy fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej. celem akcji jest „budowanie ekologicznej świadomości” i „inspirowanie polaków do zadbania o środowisko naturalne”. jak tłumaczą organizatorzy, „śmieci to prawdziwa plaga i poważny problem dla dzikiej przyrody”, dlatego bardzo istotne są edukacja i uświadomienie społeczeństu skali tego zjawiska. czytamy też, że „człowiek ma bezpośredni wpływ na swoje otoczenie”, a skutki nieprzemyślanego zachowania są dla środowiska naturalnego najczęściej nieodwracalne. inicjatorzy projektu przekazują, że najczęściej zaśmiecanymi miejscami są te w sąsiedztwie dróg i szlaków turystycznych, ale odpady można znaleźć na obszarach chronionych i cennych przyrodniczo. dowiadujemy się również, że śmieci nie są pozostawiane jedynie w górach, ale również na plażach czy nad jeziorami i rzekami, dlatego kampania ma charakter ogólnopolski. przykładem ma być jednak tatrzański park narodowy, z którego „co roku trzeba usunąć kilkaset metrów sześciennych odpadów pozostawianych przez turystów”. organizatorzy mówią też, że część polaków jest świadoma ekologicznie i angażuje się w działania na rzecz środowiska z własnej woli, jednak wciąż większość z nich „nie jest świadoma konieczności życia w sposób ekologiczny albo nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń, jakie niesie niewłaściwe gospodarowanie odpadami czy też śmiecenie”. autorzy podkreślają, że kampania pozwoli spojrzeć na problem śmieci oczami zwierząt, ponieważ choć nie zdajemy sobie z tego sprawy, to „dzika przyroda bacznie nas obserwuje”. z tego też względu, bohaterami „śmieci?! kto to widział?!” zostały niedźwiedź i mewa, czyli „reprezentanci polskiej fauny od morza do tatr”. czytamy, że kampania skierowana jest do grup odbiorców w różnym wieku, a swoimi działaniami obejmuje citylighty, rowery miejskie, autobusy czy spoty w radiu. o akcji będzie można dowiedzieć się również na instagramie, youtubie czy facebooku. dodatkowo do współpracy został zaproszony łukasz długowski, dziennikarz i pasjonat wypraw przyrodniczych, z którym zostaną przygotowane filmy o tematyce przyrodniczej oraz podcasty poświęcone m.in. zadeptywaniu szlaków czy bezpieczeństwie na górskich szlakach. oprócz tego przygotowany zostanie również cykl lekcji dla uczniów z klas 4-6 – nauczyciele będą mogli poruszyć z nimi kwestie takie jak recykling czy wpływ śmieci na środowisko. film z łukaszem długowskim. kampania ma potrwać do września 2021 roku. (kd).