Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
SAR chce opracowania kodeksu ESG dla branży. w lutym 2023 roku stowarzyszenia komunikacji marketingowej sar uruchomiło nowy projekt – esg dla branży marketingowej. ma powstać kodeks esg dla branży. inicjatywa „#esgkomunikacjimarketingowej” powstała, by zachęcić środowisko komunikacji marketingowej do opracowania i implementacji kodeksu esg dla sektora. jej celem jest wypracowanie, a później upowszechnienie dobrych praktyk z zakresu zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej oraz zastosowanie narzędzi już funkcjonujących na polskim rynku. „wierzymy, że tak ważne inicjatywy trzeba robić razem. w polsce, w porównaniu z europą i resztą świata, brakuje branżowych inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju. wspólne działanie przyspiesza i ujednolica proces wprowadzania niezbędnych zmian” – mówi paweł tyszkiewicz, dyrektor zarządzający sar. „inicjatywa ma zmienić postawy i praktyki stosowane przez branżę oraz spowodować jakościowe zmiany na każdym etapie procesu marketingowego. zależy nam, aby z wypracowanych przez grupy robocze narzędzi i dobrych praktyk skorzystało jak najszersze grono” – podkreśla anna zimecka, dyrektor projektów sar. „zapraszamy do udziału w projekcie i dzielenia się posiadanymi badaniami i już funkcjonującymi standardami i dobrymi praktykami” – dodaje. zgłoszeń można dokonać za pośrednictwem mediów społecznościowych sar oraz pod specjalnym adresem esg@sar.org.pl. do udziału w projekcie zaproszeni zostali członkowie sar, przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów. w ramach inicjatywy wydzielono trzy grupy robocze, które będą pracowały nad określonym zakresem tematycznym i dostosowywały go do realiów polskiego biznesu. grupa e (environmental) ma wypracować plan wprowadzenia standardu i narzędzia ad net zero. grupa s (social) zajmie się z kolei głównie wątkami obecnymi w badaniu global dei census, czyli diversity, equity i inclusion (polska będzie jednym z 30 rynków, na których zostanie przeprowadzone badanie). grupa g (governance) będzie odpowiedzialna za pracę nad standardami w relacjach klient-agencja, ma przygotować branżę do raportowania zgodnego z nową dyrektywą ke csrd. (mb).
W lutym 2023 roku Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR uruchomiło nowy projekt – ESG dla branży marketingowej. Ma powstać kodeks ESG dla branży.
Inicjatywa „#ESGkomunikacjimarketingowej” powstała, by zachęcić środowisko komunikacji marketingowej do opracowania i implementacji kodeksu ESG dla sektora. Jej celem jest wypracowanie, a później upowszechnienie dobrych praktyk z zakresu zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej oraz zastosowanie narzędzi już funkcjonujących na polskim rynku.
„Wierzymy, że tak ważne inicjatywy trzeba robić razem. W Polsce, w porównaniu z Europą i resztą świata, brakuje branżowych inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju. Wspólne działanie przyspiesza i ujednolica proces wprowadzania niezbędnych zmian” – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.
„Inicjatywa ma zmienić postawy i praktyki stosowane przez branżę oraz spowodować jakościowe zmiany na każdym etapie procesu marketingowego. Zależy nam, aby z wypracowanych przez grupy robocze narzędzi i dobrych praktyk skorzystało jak najszersze grono” – podkreśla Anna Zimecka, dyrektor projektów SAR. „Zapraszamy do udziału w projekcie i dzielenia się posiadanymi badaniami i już funkcjonującymi standardami i dobrymi praktykami” – dodaje.
Zgłoszeń można dokonać za pośrednictwem mediów społecznościowych SAR oraz pod specjalnym adresem esg@sar.org.pl.
Do udziału w projekcie zaproszeni zostali członkowie SAR, przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów.
W ramach inicjatywy wydzielono trzy grupy robocze, które będą pracowały nad określonym zakresem tematycznym i dostosowywały go do realiów polskiego biznesu. Grupa E (environmental) ma wypracować plan wprowadzenia standardu i narzędzia Ad Net Zero. Grupa S (social) zajmie się z kolei głównie wątkami obecnymi w badaniu Global DEI Census, czyli diversity, equity i inclusion (Polska będzie jednym z 30 rynków, na których zostanie przeprowadzone badanie). Grupa G (governance) będzie odpowiedzialna za pracę nad standardami w relacjach klient-agencja, ma przygotować branżę do raportowania zgodnego z nową dyrektywą KE CSRD. (mb)